زمان : 07 Khordad 1390 - 22:11
شناسه : 34293
بازدید : 3600
امام جمعه ابرکوه در دیدار با دهیاران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه: تمام تلاش خود را در انعکاس مشکلات روستاها به کار می گیرم امام جمعه ابرکوه در دیدار با دهیاران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه: تمام تلاش خود را در انعکاس مشکلات روستاها به کار می گیرم

امام جمعه ابرکوه در دیدار با دهیاران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه:

تمام تلاش خود را در انعکاس مشکلات روستاها به کار می گیرم

ابرکوه :سرپرستی یزدفردا:دهیاران روستاهای بخش مرکزی ابرکوه با امام جمعه این شهرستان دیدار نمودند.

امام جمعه ابرکوه با بیان این مطلب که دیدار با دهیاران یکی از خواسته های من بوده است افزود: سرکشی به روستاها یکی از برنامه هائی بوده است که گاهأ به انجام رسیده و طبیعتأ با برنامه ارزشمندی که اکنون توسط شما به انجام رسیده، این روند تسریع می یابد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان مشکلات بسیاری که دهیاران جهت اداره روستاها تحمل می کنند و مشکل اصلی که وجود بودجه نا کافی است، از صرف برخی از پول های هنگفت در کشور و بطور مثال، پرداخت مبالغ نجومی به برخی از مربیان ورزشی انتقاد کرد.

وی با طرح این پرسش که چرا وقتی قصد داریم به آبادانی روستاها بپردازیم اینقدر با مشکل روبرو هستیم، اعتدال درتأمین بودجه و انجام هزینه و برنامه ریزی را بزرگترین پشتیبان دولت در توسعه ذکر نمود.

حسینی با بیان این مطلب که متأسفانه در روستاها با کمبود روحانی نیز مواجه هستیم افزود: با وجودی که در بسیاری از روستاها خانه عالم وجود دارد، مردم از وجود یک روحانی مستقر که می تواند علاوه بر جنبه مذهبی، یاری رسان دهیاری ها در امور عمرانی روستا ها نیز باشد، محروم هستند.

امام جمعه ابرکوه با بیان این مطلب که تمام تلاش خود را در جهت انعکاس مشکلات روستاها به کار خواهم بست، تلاش دهیاران روستاهای بخش مرکزی را قابل تقدیر ذکر نمود و از تمام مسئولان خواست که با انگیزه جهادی،خدمت رسانی به روستاها، بویژه در عرصه های اقتصادی را، در جهت زدودن غبار محرومیت از روستاها تسریع بخشند.

حسینی همچنین نسبت به کم لطفی مدیر کل روستائی استانداری یزد نسبت به روستاهای بخش مرکزی نیز انتقاد کردو اظهار داشت: آنطور که شنیده ام، تاکنون هیچ بازدیدی از جانب ایشان از این روستاها صورت نپذیرفته و امیدوارم که این عزیزان از این به بعد جبران مافات نمایند.

حسینی همچنین از دهیاران خواست که در جهت عمران و آبادی روستاها، فریضه زکات را نیز مد نظر داشته باشند و همراهی جدی ، عملی و اجرائی خود را با ترغیب مردم به ادای این فریضه بیشتر نمایند.

بیان مشکلات روستاهای بخش مرکزی از جانب دهیاران نیز، از دیگر برنامه های این دیدار صمیمانه بود.

اعتبارات ناکافی دهیاران، مشکلات خشکسالی، عدم توجه کافی به روستاها که در خط مقدم مبارزه با محرومیت هستند، عدم برخورداری جوانان روستائی از امکانات ورزشی برخی از مسائل مطروحه در این دیدار از جانب دهیاران بود.

بخش مرکزی ابرکوه شامل دو دهستان فراغه و تیرجرد، دارای 17 دهیاری می باشد.