زمان : 07 Khordad 1390 - 14:38
شناسه : 34279
بازدید : 4022
حجت الاسلام یحیی زاده خواستار تامين آب كشاورزي شهرستان تفت شد حجت الاسلام یحیی زاده خواستار تامين آب كشاورزي شهرستان تفت شد

حجت الاسلام یحیی زاده خواستار تامين آب كشاورزي شهرستان تفت شد


یزدفردا :نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت:در سال جهاد اقتصادي يكي از كارهاي جهادي و اساسي تامين آب كشاورزي و بالا بردن راندمان در اين بخش است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده روز پنجشنبه در نشست شوراي كشاورزي شهرستان تفت كه با حضور ابرقويي رييس جهاد كشاورزي استان ،فرماندار،بخشداران و مسئولين جهاد كشاورزي شهرستان تفت برگزار شد به اهميت بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت:اهميت بخش كشاورزي بر هيچ كس پوشيده نيست و شايد يكي از دلايلي كه مجلس حذف سوبسيدهاي كشاورزي را تصويب كرد همين معيار بوده است.

وي با اشاره به موقعيت شهرستان تفت در توليد محصولات كشاورزي، ايجاد صنايع تبديلي كشاورزي و توسعه تعاونيهاي كشاورزي را ضروري دانست.
يحيي زاده با بيان اين كه از سوي مسئولان استاني سياستهاي واحدي اتخاذ نمي شود گفت:بايد پشت بعضي از بودجه گذاريها حمايتها و اصولهايي باشد تا جنجال برانگيز نشود و طبق ظرفيتها و نيازهاي هر شهرستان تدابير لازم انديشيده شود.
حجت الاسلام يحيي زاده همچنين به پيگيريهاي خود در خصوص مشكلات كشاورزان اشاره كرد و با بيان اينكه با بخشنامه جديد مشكل تمديد وام به كشاورزان برطرف مي شود وجود 16 تشكل تعاوني روستايي و كشاوزي را فرصت مناسبي براي خريد و بازاريابي محصولا كشاورزي خواند و بر ضرورت توجه ويژه مسئولان استان و اختصاص اعتبار براي تامين آب كشاورزي و نيز اجراي طرحهاي آبياري قطره اي براي رفع مشكلات كشاورزان تاكيد كرد.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان نيز در اين جلسه كشاورزي را زيربناي اقتصاد كشور خواند و با قدرداني از مصوبات مجلس شوراي اسلامي در خصوص مشكل كشاورزان استفاده بهينه از آب كشاورزي و اجراي طرحهاي قطره اي را مهمترين برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي استان در سالجاري دانست و افزود با توجه به وجود قنوات زياد در شهرستان تفت امسال اعتبار بيشتري براي بازسازي قنوات اختصاص خواهد يافت.
وي با بيان اينكه اعتبارات شهرستانها را بر اساس استعدادهاي كشاورزي بايد تقسيم بندي نمود گفت:جذب سريع اعتبارات مشكل ساز است و بايد با تنظيم اسناد و موقعيت هر شهرستان اين كار انجام شود كه متاسفانه بدليل نظارت غلط مسئولين به بيراهه كشيده شده است.
فرماندار تفت هم در اين جلسه به تنوع محصولات كشاورزي در شهرستان تفت اشاره كرد و ترويج محصولات متناسب با موقعيت جغرافياي كه صرفه اقتصادي نيز داشته باشد را خواستار شد .
سيداحمد عبودتيان همچنين از مسئولان مربوطه خواست تا با مشخص كردن توان تعاونيها ،سرمايه گذاري بازار داخلي براي صنايع تبديلي و جذب سرمايه گذار انجام شود و مشاركت مردمي،ارتفاع بيشتر و ليتراژ آب بيشتر و محروميت منطقه را نيز در نظر بگيرند.