زمان : 06 Khordad 1390 - 22:55
شناسه : 34267
بازدید : 3627
دستورالعمل مراجعه بيماران به بعضي از مراكز درماني دستورالعمل مراجعه بيماران به بعضي از مراكز درماني

دستورالعمل مراجعه بيماران به بعضي از مراكز درماني


زبان دراز كه در علوم مختلفه خود را كم‌نظير مي‌داند و اگر ديگران به او لقب «زبان‌دراز ذوالفنون» ندهند از كوره در مي‌رود، ‌شبي در عالم رويا براي ساكنان پشت كوه‌قاف سخنراني مي‌كرد و خطاب به اهالي آن سرزمين و تني چند از پزشكان و پرسنل بيمارستاني كه صد البته تعدادشان به عدد انگشتان فقط يك دست هم نمي‌رسيد تذكراتي به شرح زير مي‌داد:


1- در صورتيكه بيمار شما زير خط فقر قرار دارد اجازه دهيد به آرامي و به مرگ طبيعي بميرد از مراجعه و درمان او به دكتر و بيمارستان جداً خودداري فرماييد تا شما هم در ريشه كن شدن فقرا سهيم باشيد.


2- به اطلاع مي‌رساند گذر زمان سوگند نامه، بقراط را فرسود كرده و بعضي جاهاي آن را تغيير داده است پس از اين فرمول‌، آگاه باشيد كه (سلامت شما ارتباط مستقيم با«زير ميز» و«روي تخت» دارد و هر چه (اون زير ميزي زودتر برسد رو تختي سريع تر از مريض مي‌رهد). بنابراين توصيه مي‌شود آرام و مطيع زير ميز را به پاييد روي تخت به عهده اونها.


3- به بيماران وابسته به طبقه «ندار» (همان قشر آسيب پذير سابق) توصيه مي‌شود در صورتيكه «نداري» آنها لو رفته است و پرسنل بيمارستان فهميده‌اند كه مريض بر روي دست آنها باد خواهد كرد توجه داده شود اگر پرسنل ساده و غير مسئول گفتند مي‌خواهيم شما را براي راديولوژي يا آزمايش ببريم بفرماييد من از جاي خود تكان نمي‌خورم دوربين و سرنگ را بياوريد همين جا حاضر كنيد سپس به سرعت به زير پتو رفته و محكم تخت را بچسبيد.


4- با ديدن آمبولانس قراضه و ماموران معذور مطمئن شويد هواخوري كنار اتوبان در انتظار شماست به هر نحو ممكن از سوار شدن و همراهي با آنها جداً خودداري فرماييد و به اولين خبرنگار، زنگ بزنيد.


5- اگر با لطايف الحيل و از سر ناچاري سوار بر ارابه شديد، آب، چاي، نان و پنير به مقدار لازم همراه با خود داشته باشيد.


6- به وابستگان بيماران زير خط فقر در موقع بستري كردن عزيزانشان توصيه مي‌شود در قدم اول قفل و زنجير مجهز به آژير خطر همراه داشته و بيمار را محكم به تخت ببندند و قفل و زنجير كنند تا بردن آنها لااقل تا ساعت ملاقاتي به تاخير افتد.


7- در صورتيكه در هنگام ملاقاتي آمديد و ديديد (جا تر است و بيمار نيست) نگران نباشيد سري به خيابان‌هاي اطراف يا حوالي اتوبان زده مطمئناً عزيزان خود را خواهيد يافت.


از آنجا كه تكذيب ماجرا از سوي طرفين قابل قبول مي‌باشد و استكبار جهاني و بوق‌هاي تبليغاتي هم مي‌توانند در اين امر نقش مهم داشته باشد تنها پس از مشت محكم زدن بر دهان ياوه گويان به تكذيبيه وزارت عاليه صحيّه توجه فرماييد.


در پايان ما را در غم از دست دادن اخلاق و عاطفه گروهي از انسانها شريك خود بدانيد. مراسم كفن و دفن تشريفاتي لازم نيست. منتهي فاتحه‌اي! بخوانيد ! بخوانيد!


كه ناگاه زبان دراز ا زجا پريد و اگر خدا بخواهد و توفيق عنايت فرمايد بيدار شد !!