زمان : 25 Aban 1385 - 01:59
شناسه : 3423
بازدید : 1292
رئیس جمهور:اعلا‌م دو دستاورد بزرگ رئیس جمهور:اعلا‌م دو دستاورد بزرگ



رئیس جمهوری اسلا‌می ایران گفت : دهه فجر امسال دو دستاورد بزرگ علمی ایران اعلا‌م میشود .

محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در پنجمین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع دهها خبرنگار داخلی و خارجی افزود:اخباری در ماههای گذشته در این‌باره اعلا‌م شده اما ابعاد کار تشریح نشده است .

رئیس جمهور گفت:دانشمندان جوان ایران در عرصه علمی وسلولهای بنیادی به‌دستاوردهایی دست یافته اند که دنیا به آن دست نیافته است.

آقای احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امروز شرایط ما دردستیابی به‌انرژی صلح آمیز هسته ای تثبیت شده است , ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال جشن بزرگ هسته ای کامل ملت ایران برپا شود.

وی افزود:در طول یک سال و 3 ماه از آغاز به کار دولت نهم , یکی ازمهمترین موضوعات موضوع هسته ای بود که تقریبا همه قدرتهای بزرگ برای‌جلوگیری از استیفای حق ما مقابل ملت ما صف آرایی کردند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به لطف خدا و ایستادگی ملت , امروز ملت ایران دارای چرخه کامل سوخت هسته ای است افزود: زمان هم به لحاظ دیپلماسی به نفع ملت ایران در گردش است .

احمدی نژاد افزود: به رغم مخالفت برخی ها در دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته ای , اما اکنون آنها به این نتیجه رسیده اند که باید با ایران هسته ای زندگی و تعامل کنند .

رئیس جمهور گفت:ملت ایران صلح طلب و دوستدار همه ملتهاست و با منطق وفرهنگ با دیگران تعامل می کند .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران از پایبندترین کشورها به مقررات‌هسته ای است افزود:در این باره حاضریم با همه کشورهای جهان جز رژیم نامشروع صهیونیستی تعامل مثبت داشته باشیم .

رئیس جمهوری اسلا‌می ایران در ادامه این نشست خبری از ارسال پیامی به ملت آمریکا خبر داد و افزود: در این پیام دیدگاه های ملت ایران را تشریح خواهم کرد.

آقای احمدی نژاد با انتقاد از سیاستهای دولت بوش تصریح کرد: به افرادی که اخیرا درآمریکا به قدرت رسیده اند نصیحت می کنم در صورتی که روند دولت بوش را ادامه دهند به سرنوشت بدتری دچار خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه علت اصلی شکست بوش در انتخابات اخیر حمایت از ظلم , چپاول , بی احترامی , تحقیر ملتها و یکجانبه گرایی بود افزود:افرادی که در آمریکا با رای کمی روی کار آمده اند نباید خیال کنند می توانند هر کاری را انجام دهند.

رئیس جمهوری کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران عمق نفود سیاسی عالم را گرفته و کشورمان از نظر افکار عمومی جهان‌, قدرتمندترین کشور جهان است.

اقای احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی امروز خود در جمع خبرنگاران افزود:ملت ایران محبوبترین مردم دنیا و نقطه امید ملت های جهان است.

وی یاداورشد: ملت ایران عظمت خود را به رخ می کشد و ملت های جهان نیز ازاین عظمت ابرازشگفتی می‌کنند و به ما اعتماد دارند.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود درباره ایرانیان مقیم کشورهای دیگر گفت:ایرانیان هر جای دنیا که باشند برای ما عزیز هستند و مسئولان باید از حقوق انها دفاع کنند.

وی به ملاقات خود با ایرانیان مقیم امریکا اشاره کرد و افزود: درخواست انان برای کمک به کشورشان بود و تمایل به بازگشت به ایران را داشتند.

اقای احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تماس فرهنگی باجهان هراسی ندارد,تصریح کرد:اما در مقابل‌, کشورهای دیگر نسبت به تبادل فرهنگی میان کشورهایشان و ایران وحشت دارند.

وی گفت:در روابط خارجی میان کشورها اصل بر دوستی وگفتگو است و گر جایی‌این تبادل نظر و گفتگو تعطیل و نقض شود ,مانند رابطه ایران با رژیم اشغالگر صهیونیستی‌, باید علت انرا جویا شد.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: سیاستمداران امریکایی خود را صاحب جهان می‌دانند و در مسایل داخلی کشورها دخالت می‌کنند و این امر موردپسند جمهوری اسلامی ایران نیست.

احمدی نژاد به روابط میان دیپلمات ها, گفتگوها و ارسال پیام به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کشورمان حاضر است با شرایطی ویژه با همه کشورها حتی امریکا گفتگو کند اما در این مذاکرات از حقوق ملت ایران به اندازه سرسوزنی عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی افزود: امریکا درپی جنگ و آتش‌افروزی و خونریزی درجهان به نفع برخی‌سرمایه‌داران و منافع خود است و ای کاش سهمی از این منافع اقتصادی به‌مردم امریکا می‌رسید.

رئیس جمهوری کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: منطق جمهوری‌اسلامی ایران مشخص‌, شفاف و روشن است و مسئولان کشورمان اهل گفتگو و مذاکره‌اند اما کشورهای مذاکره کننده با ایران بر مواضع خود اصرار وپافشاری نکنند.

احمدی نژاد افزود: درصدد تامین سوخت هسته‌ای هستیم و تا نصب 60 هزار دستگاه سانترفیوژ برای غنی سازی اورانیوم در جهت مصارف صلح‌امیز تحقیقات و فعالیتهای هسته ای خود را ادامه خواهیم داد.

وی از معاونت حقوقی دولت خواست تا جریان پرونده ایران در دیوان لاهه را برای مردم بیان کند.

رئیس جمهوری درباره تحریم احتمالی ایران در شورای امنیت تصریح کرد: هنوزقطعنامه‌ای در این خصوص صادر نشده اما در این رقابت سنگین کسی موفق‌است که از خط پایان بگذرد و پیروز میدان باشد.

وی گفت:تدابیری برای شرایط تحریم اقتصادی اندیشیده شده که یکی از انهاانعقاد قرارداد با کشورهای خارجی با توجه به شرایط احتمالی اینده است.

رئیس جمهور دربخش دیگری از این نشست خبری سهام عدالت را از مهمترین راههای برقراری عدالت دانست و گفت: سهام عدالت به دنبال کم کردن فاصله هاست و بر اساس آن درآمد نفت به زندگی مردم برخواهد گشت .

آقای احمدی نژاد افزود: تاامروز 4 میلیون و 600 هزار نفر نخستین بخش از سهام عدالت را دریافت کرده‌اند .

رئیس جمهور درباره اقدامات دولت پیش از آغاز واگذاری سهام عدالت گفت:تدوین مقررات , سازماندهی ساز و کار اجرایی در سراسر کشور و تصویب آیین‌نامه ها حجم عظیمی از کار دولت را به خود اختصاص می دهد , صدها ساعت جلسات کارشناسی و تخصصی انجام شد تا بالا‌خره مجموعه ای از مقررات برای شناسایی سرمایه های دولت , قیمت گذاری و واگذاری تهیه شده است .

وی با بیان اینکه زیرساختها فراهم است افزود:از این پس کارخانجات و شرکتهای دولتی باید خود را با بورس تطبیق دهند.

رئیس جمهور کشاورزی را از پایه های اقتصاد کشور دانست و گفت:اگرملتی در بحث غذا خودکفا شود , آسیب پذیر نخواهد بود .

آقای احمدی نژاد افزود: تقویت‌بخش کشاورزی علا‌وه بر بخش اقتصادی آثار مطلوبی در جنبه های اجتماعی دارد و از بسیاری از مهاجرتهای گسترده و بالا‌رفتن هزینه زندگی در شهرها جلوگیری می کند .

وی مهمترین اقدام دولت را در این بخش خرید به هنگام محصولا‌ت کشاورزان دانست و گفت:اکنون دولت مبلغ محصولا‌ت کشاورزان را به روز پرداخت می‌کند .

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید ویژگی های ملت را منعکس کند افزود:دولت با نشاط و با توان در حال تلا‌ش و خدمتگزاری است و نشاط دولت از نشاط ملت سرچشمه‌می گیرد.

آقای احمدی نژاد ملت را محرک , مشوق و ناظر بر اقدامات دولت دانست و گفت:دولت برخاسته‌از ملت باید انقلا‌بی باشد.

تعدادی از شبکه های مختلف جهان از جمله سی ان ان , العربیه , الجزیره و العالم نشست خبری رئیس جمهوری اسلا‌می ایران را به طور زنده پخش کردند.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به نقش مثبت دانشجویان‌در سازندگی کشور گفت: دانشجویان سرمایه ملت هستند و باید در فضای دوستانه از مسئولا‌ن دولت توضیح بخواهند و دولت نیز آماده شنیدن حرفهای آنان است.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه باید دوستانه و توام با نشاط باشد گفت:رئیس دانشگاه نیز اگر با دانشجویان دوست نباشد رئیس دانشگاه موفقی در این دولت نخواهد بود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکلا‌ت و بهتر کردن وضع معیشتی کارگران است زیرا منابع سازمان تامین اجتماعی محدود است.

محمود احمدی نژاد بااشاره باینکه رسانه‌ها نباید با خبرهای کذب اعتبار خود را از بین ببرند افزود:آلوده کردن فضا کار و عمل بدی است .

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقاد در کشور خوب است افزود:اما این انتقاد نباید برای تحریف پیش رود.

وی در ادامه گفت:برخی روزنامه ها با خبرهای کذب و خلا‌ف واقع اعتبار خود را در میان مردم از دست داده اند.

احمدی نژاد همچنین با انتقاد از برخی شعارها در کشورمبنی بر کنترل جمعیت گفت: مشکلا‌ت اقتصادی به جمعیت ربطی ندارد ,باید از منابع درست استفاده کرد.

رئیس جمهور با اشاره به عملکرد رو به رشد بورس از آغاز به کار دولت نهم گفت : دست های پشت پرده در بورس حذف شده و رفتارها کاملا شفاف است .

آقای احمدی نژاد افزود: به سبب رشدهای حبابی در بورس , از سال 83 بورس به شدت سیر نزولی‌داشت و زمانی که دولت نهم اداره کشور را به عهده گرفت سیر نزولی بورس ادامه داشت اما امروز بورس , تثبیت و مقررات آن اصلا‌ح شده است .

وی گفت : شاخص بورس با آرامی اما با استحکام در حال رشد است .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلا‌ش دولت در ایجاد بنگاههای‌کوچک زودبازده افزود:این بنگاهها در رفع سریع برخی مشکلا‌ت اقتصادی‌نظیر بیکاری موثر است و نمی توان مدت ها منتظر ماند تا طرح بلند مدتی به‌اجرا برسد .

رئیس جمهور گفت: این دیدگاه که با روی کارآمدن بخش خصوصی فساد ترویج می شود مورد قبول دولت نیست.

آقای احمدی نژاد افزود: تصور چشم پوشی دولت از حقوق مردم و جلوگیری از فساد و تبعیض درجامعه به ویژه در بانک های مسئله دار اشتباه است.

وی یادآورشد:برخورد دولت با مسئولا‌ن بانک پارسیان قانونی بوده و برای رعایت حرمت اندک آنها همه حرفها و تخلفات آنها بیان نشده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه روسای قوای سه گانه بالا‌ترین مرجع رسیدگی به بخش خصوصی جامعه هستند گفت: همه آنها با تصمیم دولت درباره بانک پارسیان موافقند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ارتقاء فرهنگ عمومی کشور , حرکت‌های ریز عملیاتی و نهادینه کردن فرهنگ در جامعه را از جمله فعالیت های فرهنگی دولت برشمرد.

احمدی نژاد افزود:افزایش فضای امید , نشاط , آرمان , شجاعت و همبستگی از جمله فعالیت هایی است که دولت آنها را در جامعه ترویج کرده است.

وی با اشاره باینکه کار فرهنگی‌, بخشنامه ای , دستوری و تحمیلی نیست تصریح کرد:با تذکر و اصلا‌ح یکدیگر می توان در رشد فرهنگ جامعه تلا‌ش کرد.

رئیس جمهور در ادامه این نشست خبری دیدگاه های دولت را درباره برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و شوراهای اسلا‌می شهر و روستا بیان کرد و گفت:همه ملت در منظر دولت یکسان و عزیز هستند و دولت در پی برپایی انتخاباتی شکوهمند و قانونی است.

وی بر رعایت اخلا‌ق و برادری در صحنه انتخابات و تبلیغات تاکید کرد و افزود: هرکسی را که ملت ایران برگزیند برای دولت محترم است.

رئیس جمهور گفت:عده‌ای در آستانه انتخابات سعی دارند با نفی دیگران آراء بیشتری برای خود کسب کنند که این کار آنها مورد پسند نیست زیرا همه مسئولا‌ن باید برای مردم خدمت کنند.

وی تصریح کرد:دولت در فعالیت احزاب و گروهها دخالتی ندارد.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت: هیچ کدام از مصوبات دولت تعطیل نشده و برخی از مصوبات هیات دولت در دست مطالعه , ساخت و در حال افتتاح‌و بهره‌برداری است.

وی از تذکر نهادها و سازمان های کشور به دولت قدردانی کرد و از آنهاخواست در کنار این تذکرات به وظایف خود نیز جامه عمل بپوشانند .
يزدفردا