زمان : 03 Khordad 1390 - 15:16
شناسه : 34164
بازدید : 3951
طالبی معاون مديركل امور اجتماعي استانداري يزد در جلسه تشكلهاي طبس: به طرح هاي فرهنگي كه موجب تحول و توليد فرهنگ باشد اعتبارات فرهنگي تخصيص مي يابد طالبی معاون مديركل امور اجتماعي استانداري يزد در جلسه تشكلهاي طبس: به طرح هاي فرهنگي كه موجب تحول و توليد فرهنگ باشد اعتبارات فرهنگي تخصيص مي يابد

طالبی معاون مديركل امور اجتماعي استانداري يزد در جلسه تشكلهاي طبس:

به طرح هاي فرهنگي كه موجب تحول و توليد فرهنگ باشد اعتبارات فرهنگي تخصيص مي يابد

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: در جلسه فرمانداري طبس چگونگي مشاركت تشكلهاي غير دولتي در برنامه هاي فرهنگي سال 1390 تبيين شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان طبس ، ظهر امروز اين جلسه در محل سالن همايش شهيد رجايي فرمانداري با حضور معاون فرماندار طبس ، معاون مديركل امور اجتماعي و كارشناسان ذيربط استانداري يزد و نمايندگان تشكل هاي مردم نهاد شهرستان طبس برگزار شد.

معاون فرماندار طبس در اين جلسه ، توجه هر چه بيشتر تشكلهاي مردم نهاد به آرمان ها و انديشه والاي امام خميني (ره) را امري مهم برشمرد و با اشاره به اينكه امام راحل ، شخصيتي بي نظير در تاريخ اسلام است، اظهار داشت: امام (ره) به عنوان پايه گذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ، نقش بزرگي را در احياي اسلام و انديشه اسلامي و تشكيل حكومتي مبتني بر اصل بسيار مترقي ولايت فقيه داشت .


"يوسف وهابي كاركنده" افزود:علماي اسلام در قرون و اعصار مختلف براي تبيين و استقرار اصل ولايت فقيه در جامعه و برقراري حكومت بر اساس آن، تلاش فراواني داشتند كه موفق به اين امر نشدند، ليكن به حول و قوه الهي ، امام (ره) موفق شد و اين امر را در جامعه اسلامي ايران حاكم كرد و هم اكنون شاهد هستيم كه نداي حق طلبي حضرت امام از بلندگوهاي بسياري از جوامع اسلامي و حلقوم مسلمانان و آزاديخواهان جهان فرياد مي شود و اين خروش و بيداري اسلامي كه امروز در منطقه و جهان ايجاد شده و در حال شكل گيري است، مديون و مرهون انديشه امام (ره) است.


معاون مديركل امور اجتماعي استانداري يزد ، برگزاري اين جلسه را در راستاي جلب مشاركت فعال سازمان هاي مردم نهاد براي ارتقاي سطح فرهنگي شهرستان و بهره مندي شهرستان از اعتبارات فرهنگي دولت برشمرد.


"محمد علي طالبي" در اين جلسه به تبيين ضوابط و مشخصه هاي پروژه هاي ارتقاي شاخص هاي فرهنگي بر اساس دستورالعمل ابلاغي پرداخت.


طالبي افزود:در مجموع تعداد 10 محور براي تخصيص اعتبارات فرهنگي به تشكلها و سازمان هاي مردم نهاد در كارگروه فرهنگ و هنر هيأت دولت در دور سوم سفرهاي استاني رييس جمهور و هيأت وزيران به استان يزد مصوب شده است.


وي از جمله اهداف اين اقدام را زمينه سازي براي مشاركت حداكثري اشخاص حقيقي و حقوقي غير دولتي فعال در جبهه فرهنگي انقلاب در فرايند طراحي و اجراي فعاليتها و نيز توجه و اهتمام ويژه به عدالت فرهنگي در تسهيم و توزيع اعتبارات و برنامه هاي فرهنگي در سطح استان و مخصوصاً مناطق محروم برشمرد.


اين مقام مسئول تصريح كرد: در استان يزد پس از شهرستان يزد بيشترين اعتبارات فرهنگي براي شهرستان طبس تخصيص و پيش بيني شده است.


در اين جلسه همچنين تعدادي از نمايندگان موسسات و تشكل هاي غير دولتي به ارائه نظرات و پيشنهادات و سئوالات خود پرداختند كه از سوي معاون مديركل امور اجتماعي استانداري و معاون فرماندار طبس به سئوالات پاسخ داده شد.