زمان : 01 Khordad 1390 - 22:06
شناسه : 34124
بازدید : 2369
یحیی‌زاده تاکید کرد: نیم ساعت در هفته سهم مردم تفت از آب آشامیدنی کشور یحیی‌زاده تاکید کرد: نیم ساعت در هفته سهم مردم تفت از آب آشامیدنی کشور

یحیی‌زاده تاکید کرد:

نیم ساعت در هفته سهم مردم تفت از آب آشامیدنی کشور

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از نیمی از ۳۶۷ روستای مسکونی شهر تفت از نعمت آب لوله‌کشی محروم هستند، گفت: آب نصف روستا‌ییان تفت با تانکر‌ها تامین می‌شود.


"سید جلال یحیی‌زاده فیروز‌آباد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، درباره میزان جمعیت روستاییان شهر تفت، افزود: میزان تعداد روستا‌های مسکونی در شهر تفت حدود ۳۶۷ است که البته چند صد روستا هم قبلا به دلیل مشکلات تخلیه شده بوده است.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، درباره میزان آب‌رسانی به روستا‌های شهر تفت، تصریح کرد: حدود نیمی از ۳۶۷ روستا شهر تفت در طول سال یا شبکه آشامیدنی ندارند یا آبی دارند که قابل شرب نیست.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی دیگر از روستا‌های شهر تفت به‌صورت جیره‌بندی آب دریافت می‌کنند به این صورت که بیشتر اوقات در هفته فقط نیم ساعت آب دارند.


یحیی‌زاده درباره اقدامات استانداری در برطرف کردن مشکلات کم‌آبی روستاییان شهر تفت، افزود: استانداری در اقدامی شروع به بخش آب با تانکر کرد که این پروژه هم بعد از مدتی با بدهی روبرو شد.


وی درباره عدم سازماندهی بودجه حواث طبیعی، گفت: در بودجه سال ۸۹ حدود ۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه حوادث طبیعی مثل خشکسالی اختصاص داده شد، متاسفانه از این ۶هزار میلیارد اعتبار داده شده حدود ۴هزار میلیارد آن به مناطقی که اصلا مربوط نبود اختصاص داده شد، با این وجود از این مقدار اعتبار فقط حدود چندصد میلیون تومان به خشکسالی شهر تفت اختصاص داده شد.


طبق نظر کارشناسان خسارت وارد شده در خشکسالی سال قبل شهر تفت حدود ۱۶۴ هزار میلیارد تومان بوده است.