زمان : 01 Khordad 1390 - 21:27
شناسه : 34117
بازدید : 6126
یحیی‌زاده: ورود مسئولان سازمان میراث فرهنگی به حاشیه‌های سیاسی‌ خطرناک است یحیی‌زاده: ورود مسئولان سازمان میراث فرهنگی به حاشیه‌های سیاسی‌ خطرناک است
مسئولان پیشین سازمان میراث فرهنگی به وظایف اصلی خود عمل نکردند

یحیی‌زاده: ورود مسئولان سازمان میراث فرهنگی به حاشیه‌های سیاسی‌ خطرناک است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از بروز روند نادرست حاشیه‌پردازی در سازمان میراث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: مسئولان سازمان میراث فرهنگی، باید به حوزه وظایف و اختیارات قانونی خود رسیدگی کنند و از ورود به عرصه سیاسی و سیاسی‌کاری در قالب این سازمان فرهنگی بپرهیزند.


"سید جلال یحیی زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به انتصاب "روح الله احمدزاده" به ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی باید از حاشیه‌پردازی و ورود به مسائل نامربوط خودداری کند.



رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از حاشیه‌پردازی و ورود به مسائل انحرافی بپرهیزد


عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به انتصاب "روح الله احمدزاده" به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تأکید کرد: رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی نیز همچون رؤسای پیشین فردی سیاسی است و در حوزه مسائل فرهنگی تجربه چندانی ندارد که این امر ممکن است به عملکرد سازمان میراث فرهنگی آسیب وارد کند.


یحیی زاده حوزه مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی را روشن و واضح توصیف کرد و ادامه داد: رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید باتوجه به شرح وظایف و اختیارات خود عمل کند و از ورود به مسائل انحرافی و نامرتبط به حوزه خود جدا خودداری نماید.


وی با انتقاد از روند حاشیه‌پردازی در دو دوره اخیر مدیریتی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: ضروری است رئیس جدید این سازمان مانع ورود دستگاه خود به مسائل حاشیه‌ای شود و اجازه ندهد روند حاشیه‌پردازی موجود در سازمان میراث فرهنگی ادامه پیدا کند.



احمدزاده از تجربه اندک مدیریتی خود استفاده کند


نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به سابقه مدیریت احمدزاده در استانداری فارس، اظهار داشت: احمدزاده در زمان تصدی استانداری فارس، در شرایطی به این پست منصوب شد که هیچ تجربه و سابقه مدیریتی در این عرصه نداشت و این مسئله در آن زمان انتقاد بسیاری از نمایندگان مردم و بویژه نمایندگان استان فارس را برانگیخت.


یحیی زاده استفاده از تجربیات قبلی را در مسئولیت جدید ضروری دانست و گفت: هرچند احمدزاده تجربه مدیریتی اندکی دارد، اما امیدواریم از همین تجربه مدیریتی اندک خود در اداره کردن سازمان میراث فرهنگی استفاده کند، چراکه در غیراین صورت چالش‌ها و ضعف‌هایی که وی در دوره استانداری فارس با آن مواجه بود، دوباره تکرار خواهد شد.


وی ابراز امیدواری کرد رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از تجربیات خود و سایر مسئولان این سازمان در اولویت‌بندی مسائل مربوط به حوزه وظایف و اختیارات خود استفاده کند و از این طریق بتواند در دوران تصدی سازمان میراث فرهنگی، عملکرد مطلوب و قابل قبولی برجای بگذارد.



مسئولان پیشین سازمان میراث فرهنگی به وظایف اصلی خود عمل نکرده‌اند


یحیی‌زاده انتصاب رؤسای قبلی سازمان میراث فرهنگی را سیاسی و غیرفرهنگی دانست و تأکید کرد: در دولت نهم و دهم، همواره افرادی مسئولیت سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشته‌اند که افرادی حاشیه‌ای و کاملا سیاسی بوده‌اند.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس ضمن انتقاد از عملکرد رؤسای پیشین سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هیچ کدام از مسئولان پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوران تصدی این پست به وظایف اصلی خود عمل نکرده‌اند و بیشتر به دنبال مسائل حاشیه‌ای و انحرافی بوده‌اند.



اعمال نفوذ مسئولان میراث فرهنگی در مسائل سیاسی، مایه سستی و نابودی این سازمان است


یحیی‌زاده با اشاره به سیاسی بودن رؤسای سازمان میراث فرهنگی در دوره‌های اخیر، اظهار داشت: اینکه فردی که سلیقه و دانش سیاسی دارد در پست مدیریتی یک نهاد فرهنگی قرار بگیرد می‌تواند سودمند باشد، اما اگر آن فرد بخواهد سلیقه سیاسی خود را در یک سازمان فرهنگی اعمال کند و سازمان متبوع خود را وارد سیاسی‌کاری‌های نامربوط بنماید، آسیبی جدی و خطرناک است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ورود مسئولان سازمان میراث فرهنگی به عرصه سیاست و سیاسی‌بازی و استفاده از امتیازات پست‌های مدیریتی در راستای کار سیاسی، غیرموجه و مخرب است و سازمان میراث فرهنگی را به سستی و نابودی می‌کشاند.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با استفاده از تجربیات موجود و با پرهیز جدی و قاطع از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی‌بازی بتواند عملکرد این سازمان را بهبود و ارتقا بخشد و روند حاشیه‌پردازی موجود در سازمان میراث فرهنگی را از بین ببرد.