زمان : 01 Khordad 1390 - 21:13
شناسه : 34113
بازدید : 3388
اولیا با تأکید بر ایجاد رقابت در بازار سفرهای هوایی: بخش خصوصی را وارد بازی کنید، پروازها ایمن‌تر می‌شوند اولیا با تأکید بر ایجاد رقابت در بازار سفرهای هوایی: بخش خصوصی را وارد بازی کنید، پروازها ایمن‌تر می‌شوند

اولیا با تأکید بر ایجاد رقابت در بازار سفرهای هوایی:

بخش خصوصی را وارد بازی کنید، پروازها ایمن‌تر می‌شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر لزوم ایجاد بازار رقابتی در سفرهای هوایی، فراهم کردن زمینه برای ورود مؤثر بخش خصوصی به این بخش را مهم‌ترین عامل افزایش کیفیت پروازها خواند.


"علی اکبراولیا" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت افزود: ضریب ایمنی پروازها با توجه به نظارت سازمان هواپیمایی کشور، بیشتر شده است.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر سانحه هوایی در کشورنداشته‌ایم و این امر نه یک دستاآورد برای سازمان هواپیمایی، بلکه نشان از نظارت بیشتر بر اجرای وظایف آن است.

نه قیمت بلیط‌ها واقعی است، نه امکانات سفر هوایی کافی !


اولیا، با بیان این که قیمت بلیط هواپیما با توجه امکانات رفاهی سفرهای داخلی مناسب نیست، ادامه داد: افزون بر امکانات رفاهی ، باید سلامت و ضریب ایمنی سفر نیز در سطح مطمئنی تضمین شود.


وی تأکید کرد: بهای بلیط هواپیما در کشور گران نیست، اما با توجه به جنبه‌های رفاهی و ایمنی سفر، مناسب هم نیست.

اوج‌گیری امنیت پروازها در آسمان بخش خصوصی


نماینده دور هشتم مجلس، توضیح داد: مهم‌ترین موضوعی که در سازمان هواپیمایی ایران باید در اولویت قرار گیرد، فرهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی است.


وی با بیان این که صندوق توسعه ملی، حامی حضور بخش خصوصی در ساختار اقتصادی و عمرانی کشور است، یاداور شد: واگذاری شرکت‌های هوایی به بخش غیر دولتی، بازار سفرهای هوایی را رقابتی می‌کند.


عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: صندوق توسعه ملی، با تأمین منابع مالی برای حمایت از امنیت پروازها، انگیزه خوبی برای ورود مؤثرتر بخش خصوصی به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور است.