زمان : 24 Aban 1385 - 06:04
شناسه : 3410
بازدید : 942
ایران در آستانه ‌جشن بزرگ هسته‌ای ایران در آستانه ‌جشن بزرگ هسته‌ای


ایران در آستانه ‌جشن بزرگ هسته‌ای



رئیس جمهوری اسلا‌می ایران ابرازامیدواری کرد تا پایان امسال جشن بزرگ هسته‌ای کامل ملت ایران برپا شود .

محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در پنجمین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع دهها خبرنگار داخلی و خارجی با اشاره باینکه امروز شرایط ما در دستیابی به‌انرژی صلح آمیز هسته ای تثبیت شده است افزود: در طول یک سال و 3 ماه از آغاز به کار دولت نهم , یکی از مهمترین موضوعات , موضوع هسته ای بود که تقریبا همه قدرتهای بزرگ برای جلوگیری از استیفای حق ما مقابل ملت ما صف آرایی کردند .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به لطف خدا و ایستادگی ملت , امروز ملت ایران دارای چرخه کامل سوخت هسته ای است افزود: زمان هم به لحاظ دیپلماسی به نفع ملت ایران در گردش است .

احمدی نژاد افزود: به رغم مخالفت برخی ها در دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته ای , اما اکنون آنها به این نتیجه رسیده اند که باید با ایران هسته ای زندگی و تعامل کنند .

رئیس جمهور گفت:ملت ایران صلح طلب و دوستدار همه ملتهاست و با منطق وفرهنگ با دیگران تعامل می کند .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران از پایبندترین کشورها به مقررات‌هسته ای است افزود:در این باره حاضریم با همه کشورهای جهان جز رژیم نامشروع صهیونیستی تعامل مثبت داشته باشیم .

رئیس جمهور دربخش دیگری از این نشست خبری سهام عدالت را از مهمترین راههای برقراری عدالت دانست و گفت: سهام عدالت به دنبال کم کردن فاصله هاست و بر اساس آن درآمد نفت به زندگی مردم برخواهد گشت .

آقای احمدی نژاد افزود: تاامروز 4 میلیون و 600 هزار نفر نخستین بخش از سهام عدالت را دریافت کرده‌اند .

رئیس جمهور درباره اقدامات دولت پیش از آغاز واگذاری سهام عدالت گفت:تدوین مقررات , سازماندهی ساز و کار اجرایی در سراسر کشور و تصویب آیین‌نامه ها حجم عظیمی از کار دولت را به خود اختصاص می دهد , صدها ساعت جلسات کارشناسی و تخصصی انجام شد تا بالا‌خره مجموعه ای از مقررات برای شناسایی سرمایه های دولت , قیمت گذاری و واگذاری تهیه شده است .

وی با بیان اینکه زیرساختها فراهم است افزود:از این پس کارخانجات و شرکتهای دولتی باید خود را با بورس تطبیق دهند.

رئیس جمهور کشاورزی را از پایه های اقتصاد کشور دانست و گفت:اگرملتی در بحث غذا خودکفا شود , آسیب پذیر نخواهد بود .

آقای احمدی نژاد افزود: تقویت‌بخش کشاورزی علا‌وه بر بخش اقتصادی آثار مطلوبی در جنبه های اجتماعی دارد و از بسیاری از مهاجرتهای گسترده و بالا‌رفتن هزینه زندگی در شهرها جلوگیری می کند .

وی مهمترین اقدام دولت را در این بخش خرید به هنگام محصولا‌ت کشاورزان دانست و گفت:اکنون دولت مبلغ محصولا‌ت کشاورزان را به روز پرداخت می‌کند .

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید ویژگی های ملت را منعکس کند افزود:دولت با نشاط و با توان در حال تلا‌ش و خدمتگزاری است و نشاط دولت از نشاط ملت سرچشمه‌می گیرد.

آقای احمدی نژاد ملت را محرک , مشوق و ناظر بر اقدامات دولت دانست و گفت:دولت برخاسته‌از ملت باید انقلا‌بی باشد.

تعدادی از شبکه های مختلف جهان از جمله سی ان ان , العربیه , الجزیره و العالم نشست خبری رئیس جمهوری اسلا‌می ایران را به طور زنده پخش کردند .

يزدفردا: