زمان : 30 Ordibehesht 1390 - 00:38
شناسه : 34018
بازدید : 1987
گشایش نمايشگاه موزه و ميراث‌ فرهنگي در میدان خان بافق گشایش نمايشگاه موزه و ميراث‌ فرهنگي در میدان خان بافق

گشایش نمايشگاه موزه و ميراث‌ فرهنگي در میدان خان بافق

یزدفردا "مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بافق در مراسم آغاز به كار نمايشگاه موزه و ميراث ‌فرهنگي اظهار داشت: اين نمايشگاه به مناسبت فرا رسيدن هفته ميراث ‌فرهنگي برپا شده است.


عباس قديريان خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه كه در غرفه‌هاي متعدد برپا شده است، آلات و ادوات كشاورزي و ابزار و وسايل زندگي مربوط به دوره‌هاي گذشته مردم بافق به نمايش گذاشته شده است.

وي بيان داشت: در اين نمايشگاه همچنين برخي از صنايع دستي شهرستان بافق شامل پادري، كلاه حصيري، بادبزن و ... كه از الياف درخت خرما تهيه و توسط مردم اين شهرستان تهيه شده به نمايش گذشته شده و با تخفيف 25 درصدي به علاقمندان عرضه مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به اهداف برپايي اين نمايشگاه خاطرنشان كرد: بسياري از صنايع دستي بافق در معرض فراموشي قرار گرفته و حتي جوانان بافقي از بومي بودن برخي از صنايع دستي بي‌اطلاع هستند.

وي ادامه داد: اين نمايشگاه به منظور آشنايي اقشار مختلف به ويژه نسل جديد با صنايع دستي و فرهنگ و آداب و رسوم مردم بافق برپا شده است.


قديريان با بيان اينكه اين نمايشگاه‌ هر سال از بازديد و استقبال بسيار مردم بافق بهره‌مند مي‌شود، خواستار مشاركت هر چه بيشتر هنرمندان بافقي در اين نمايشگاه‌ها شد.


وي عنوان كرد: در اين نمايشگاه همچنين روند اجراي پروژه‌هاي مرمتي و طرح‌هاي مصوب برخي از بناهاي تاريخي شهرستان بافق كه در دو سال گذشته مرمت شده با تصوير و توضيحات مربوطه در معرض ديد عموم قرار گرفته است.


قديريان خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه از امروز به مدت يك هفته در ضلع جنوبي ميدان خان براي بازديد عموم علاقمندان داير است