زمان : 23 Aban 1385 - 01:33
شناسه : 3394
بازدید : 2039
از خال کوبی بپرهیزید ,خال کوبی سلا‌مت  را تهدید می کند از خال کوبی بپرهیزید ,خال کوبی سلا‌مت را تهدید می کند




گروه خبر علمي يزدفردا:محققان می‌گویند کسانی که خال کوبی می‌کنند تنها خود را درمعرض بیماری‌های عفونی قرار نمی دهند بلکه بیماری های غیرعفونی نیز سلا‌مت آنان را تهدید می کند .

به نوشته پایگاه اینترنتی انجمن شیمی امریکا بیشتر بیماری هایی که مردم تصور می کنند بر اثر خال کوبی به وجود می آید محدود به بیماری های عفونی نظیر ایدز یا هپاتیت است به طوری که همواره در توصیه پزشکی احتمال بروزاین دو بیماری به عنوان یکی از عوامل بازدارنده از خال کوبی مطرح می‌شود.

به ویژه در صورتی که خال کوبی در مراکزی انجام شود که مجوز ندارند خطر بروز این دسته از بیماری ها افزایش خواهد یافت.

با این حال بررسی هایی که محققان انجام داده اند نشان می دهد باید به این دسته از بیماری های عفونی انواع دیگری از بیماری ها را نیز اضافه کرد به ویژه آنکه درحال حاضر تعداد کسانی که بر اثر تبلیغات مختلف به خال کوبی روی می آورند در حال افزایش است.

به گفته محققان برخی از موادی که برای خال کوبی به‌کار گرفته می شوند حاوی موادی هستند که می تواند برای سلا‌متی زیان آور باشد.

به ویژه در صورتی که نظارت کافی صورت نگیرد ممکن است انواعی از مواد غیر استاندارد و خطرناک مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله موادی که در رنگدانه های مورد استفاده برای خال کوبی به کار می روند ممکن است حاوی مقادیری سرب باشند و علا‌وه بر این برخی از این رنگدانه ها حاوی مواد سرطان زا هستند.

سرب در صورتی که در مقادیر زیاد باشد به تدریج می‌تواند موجب مسمومیت فرد شود و به ویژه اختلا‌لا‌ت خونی و عصبی در فردی که خال کوبی می کند به وجود آورد.

تمایل گروهی از دست اندرکاران خال کوبی برای استفاده از مواد ارزان و غیربهداشتی موجب بروز این وضع می شود .

اخبار علمي يزدفردا