زمان : 24 Ordibehesht 1390 - 17:17
شناسه : 33824
بازدید : 7802
دکتربسکی سه شنبه دریزد دکتربسکی سه شنبه دریزد

دکتربسکی سه شنبه دریزد


بيوگرافي دكتر غلامعلي بسكي


غلامعلي بسكي در سال ١٣١٠ ه.ش. در سبز وار استان خراسان رضوي به دنيا آمد و پس از به پايان رساندن تحصيلات دبيرستان اسرار حاج ملا هادي سبزواري، در رشته طب از دانشگاه علوم پزشكي تهران فارغ التحصيل و در سال ١٣٤٥با درجه تخصص جراحي زنان از دانشگاه تهران فارغ التحصيل و بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي در شهرستان گنبد كاووس را در سال١٣٤٥ بنا نهاد.


در سال ۱۳۳۱ ازدواج کرده و چهار فرزند و شش نوه دارد.


از سال ١٣٤٩ گوشه گيري در جنگل گلستان را با سكونت دور از جوامع شهري شروع نمود كه هر روز ٦٠ كيلومتر به بيمارستان مي آمد. طي سالها اقامت طولاني به مدت٣٦ سال، كوهپيمايي هاي زياد در لابلاي جنگل ها و دره هاي پر درخت و پر از چشمه سارها، خلق و خوي طبيعت دوستي را دريافت و چند مرض مزمن نامبرده از قبيل آب مرواريد چشم و برونشيت چركي و ديسك كمر و حساسيتهاي بدني، پوستي و....... معالجه گرديد.

در بحران بیماری تحت تاثیر مطالعه و آشنایی با جهان بینی مولوی، حافظ و سعدی تصمیم می‌گرد به طبیعت پناه ببرد و خام‌خواری و در طبیعت زندگی کردن را پیشه می‌گی‌رند. تمامی بیماریهایش با زندگی در طبیعت التیام می‌یابد سپس خود را وقف طبیعت می‌کند، دکتر بسکی به گیاهان دارویی اعتقاد دارد و مطالعات خود را بیشتر صرف تحقیق در این مورد می‌کندو به مرور تبدیل به یک گیاه‌خوار مطلق شد که زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست و تبلیغ گیاه‌خواری کرده‌است
دکتر بسکی بسیاری از اموال خود را صرف امور خیریه کرده است


او خام گياهخوار است و آب چشمه مي نوشد و٤٠ سال از صابون استفاده نكرده است و هر روز دوش آب سرد مي گيرد.

فعالیت‌ها


تأسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی

تأسیس مدرسه تیز هوشان استان گلستان و خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی(تیز هوشان فقیر در روستاها)

ساخت باغ انگور با روش آبیاری از فاضلاب


دكتر بسكی در صفحه اول این سایت خود  این طور نوشته است:

نقل قول:

به نام هستي بخش

جمـــــله ما و مــن به پيش او نهــيد

ملك و ملك اوست ، مـلك او را دهيد

مــلك ملك اوست او خود مالك است

كــــل شــي غـير ذاتش هـالك است

نيم قرن تحصيل طب و طبابت ، جراحي ،بيمارستان داري ، هزاران شب بيداري در اتاق هاي عمل بر بالين بيماران ، توام با تفكر و جستجو گري دائم براي راه يابي زير بنائي سلامتي در يافتم كه خداوند كريم با آفرينش مواهب عظيم و ارجمند طبيعت ، بخشنده بيدريغ سلامتي به تمامي مخلوقات عالم است و در حقيقت اين سياره زيباي زمين خواستگاه اصلي ماست و با خضوع و خشوع و سپاس به در گاه حضرتش حاصل 68 سال كار و كوشش شديد و دائمي تفكرم را براي رضاي پروردگار عالم ، در طريق حفظ و احياي جنگلها و كوه ها ، اقيانوسها ، دريا ها ، رودخانه ها ، قناتها ،چشمه سا رها ، تالاب ها ، كوير ها و ايجاد فضاي سبز طبيعي در شهر ها و روستا ها ، جاده ها و مدارس به صورت موقوفات متعدد در آوردم . اميد است مورد قبول در گاه حضرتش قرار گير انشاءا..

عاشق خداوند و دوستدار طبيعت

دكتر غلامعلي بسكي