زمان : 24 Ordibehesht 1390 - 13:59
شناسه : 33821
بازدید : 5063
در راستاي  اجراي طرح دولت  الكترونيك :آموزش رايگان دوره شهروند الكترونيك در شهر يزد آغاز مي شود در راستاي اجراي طرح دولت الكترونيك :آموزش رايگان دوره شهروند الكترونيك در شهر يزد آغاز مي شود

در راستاي اجراي طرح دولت الكترونيك :


آموزش رايگان دوره شهروند الكترونيك در شهر يزد آغاز مي شود


220 هزار نفر در شهر يزد آموزش رايگان دوره شهروند الكترونيك را بدون هيچگونه محدوديت سني، تحصيلي و جنسي فرا مي گيرند تا با استفاده از سيستمهاي الكترونيك و انجام امور در منزل، بسياري از سفرهاي غيرضرور را كه ماهيانه در حدود 200 ميليارد تومان در كشور هرز هزينه در بر دارد به حداقل برسانند.



به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري يزد در راستاي برپايي جشنواره بزرگ آموزشي رايگان شهروند الكترونيك كه در خرداد ماه سالجاري در شهر يزد آغاز مي شود، در روز بيست و ششم ارديبهشت ماه در محل سالن هلال احمر همايشي به منظور آشنايي هر چه بيشتر با اين موضوع برگزار مي گردد.


گفتني است سازمان فاواي شهرداري يزد با هدف اطلاع رساني در خصوص همايش مذكور كنفرانس مطبوعاتي را با حضور شهردار يزد و مديرعامل سازمان برپا نمود كه در آن شهردار يزد از شهروندان دعوت كرد اين فرصت آموزش را از دست ندهند.


مهندس ميروكيلي خاطرنشان نمود در قالب طرح ملي و سراسري سواد IT، آموزش رايگان 220 هزار نفر در رده 12 سال به بالا در شهر يزد انجام مي شود به طوريكه بدون هيچ محدوديت سني، تحصيلاتي و جنسي، اشخاص از همه استان مي توانند شركت كنند و هركس در شهر يزد ثبت نام كند آمورش داده مي شود. وي گفت: اين آموزش فقط در رشته شهروند الكترونيك نيست بلكه بانكداري الكترونيك، زبان انگليسي، كامپيوتر (نرم افزار، مهارت هاي هفتگانهICDL و سخت افزار، كارآفريني الكترونيكي و شهرداري الكترونيك) نيز آموزش داده مي شود.


شهردار يزد با بيان اينكه در اين آموزش رايگان، براي هر نفر 320 هزار تومان از سوي دولت و توسط سازمان شهرداريها هزينه مي شود شهر يزد را پنجاه و ششمين شهري معرفي كرد كه در بين 1170 شهر كشور در زمينه IT قدم برداشته است.


مهندس ميروكيلي با اشاره به اينكه در حال حاضر 20 ميليون خانوار در سطح كشور وجود دارد و هر خانواده در ماه دو سفر غير ضرور دارد، حداقل مصرف بنزين در سفرهاي غيرضرور را يك ليتر دانست بدين معنا كه اگر هر خانواده در ماه دوليتر بنزين در اين سفرها مصرف كند ، با اين وضعيت 200 ميليارد تومان هرز هزينه براي سفرهاي غير ضروري صرف مي شود.


وي در ادامه با اشاره به استرس و اضطراب ناشي از ترافيك و عواقب روحي و رواني آن،دير رسيدن آتشنشانان و آمبولانسها به دليل ترافيك و ... بر خلاصه كردن انجام امور با استفاده از سيستمهاي الكترونيك و انجام آن در خانه كه نتيجه آن حذف بسياري از سفرهاي غيرضرور است تأكيد نمود.


شهردار يزد ضمن معرفي دانشگاه تهران به عنوان پشتيبان اين طرح با توجه به رتبه برتر قبولي سالهاي متوالي استان يزد لياقت مردم يزد را بسيار بالاتر از اينها دانست.


وي در برشمردن اهميت طرح ملي آموزش شهروند الكترونيك براي نمونه، شهر مشهد را نام برد كه از سوي مردم پنجمين دوره آموزشي آن درخواست شده و در حال انجام مي باشد.


شهردار منتخب سومين دوره شوراي اسلامي شهر در توضيح چگونگي آموزش شهروند الكترونيك خاطرنشان كرد از 220 هزار نفر سهميه آموزش يزد شش هزار تا هشت هزار نفر تخصصي تر آموزش مي بينند كه دانشگاه تهران طي انعقاد قرارداد در زمينه آموزش از اين افراد استفاده مي كند.


مهندس ميروكيلي متولي اجراي اين طرح را در همه استانها، شهرداريهاي مراكز استان ذكر كرد كه البته با مشاركت ديگر دستگاهها به اجرا در مي آيد.


شهردار يزد در اين كنفرانس مطبوعاتي ضمن پاسخ به سئوال خبرنگار ايرنا مبني بر ناخرسندي راهنمايي و رانندگي از اصلاح نقاط حادثه خيز توسط شهرداري خاطرنشان كرد تاكنون كارهاي زيادي در اين زمينه از سوي شهرداري انجام شده كه همچنان ادامه خواهد داشت.


وي با اشاره به عملكرد شهرداري در چهارسال گذشته، ساماندهي خيابانها، نقاط حادثه خيز، اصلاح هندسي ها، احداث پل هاي عابرپياده و تقاطع هاي غير همسطح را بي سابقه دانست و سرعت شهرداري در رفع معضلات ترافيكي را پرشتاب ذكر كرد و تاكيد نمود كه چهار پنجم اعتبارات عمراني شهرداري در اين زمينه هزينه شده است.


ميروكيلي همچنين در ادامه پاسخ به سئوال اين خبرنگار ضمن تاكيد بر همكاري تنگاتنگ بين پليس و شهرداري عملكرد شهرداري را برخاسته از مشاركت مردم دانست كه هر اندازه اين مشاركت بيشتر باشد درآمد شهرداري بيشتر و عملكرد شهرداري بهتر خواهد بود.


علاوه براين شهردار يزد نهايت تخصيص اعتبارات دولتي به شهرداري ها را پنج درصد كل بودجه شهرداري عنوان كرد و با اشاره به همكاري مردم خاطرنشان نمود اگر مردم همكاري نكنند و فقط توقع كنند، شهرداري نمي تواند كاري انجام دهد.