زمان : 24 Ordibehesht 1390 - 13:49
شناسه : 33820
بازدید : 5529
محمدرضا تابش در روستای سرو علیا از توابع بخش عقدا:  8 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستانها نیز به بهسازی روستاها اختصاص یافته است محمدرضا تابش در روستای سرو علیا از توابع بخش عقدا: 8 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستانها نیز به بهسازی روستاها اختصاص یافته است

محمدرضا تابش در روستای سرو علیا از توابع بخش عقدا:

8 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستانها نیز به بهسازی روستاها اختصاص یافته است


نماینده مردم اردکان از روستای سرو علیا از توابع بخش عقدا ی این شهرستان بازدید کرد و با حضور در جمع مردم این روستا مشکلات آنان را بررسی نمود.

محمدرضا تابش در این دیدار که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان نیز حضور داشتند ، در سخنانی با اشاره به توجه دولت و مجلس به روستاها جهت ارتقای سطح رفاه و اقتصاد آنها، بر ساماندهي امور عمرانی و توسعه ای روستاها تاکید نمود و با بیان اینکه مشکلات شهری نیز ریشه در عدم توجه به روستاها دارد ،تصریح کرد:روستاها به عنوان کانون ایمان و اخلاص اراده و قطب تولید کشاورزی باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرند.

محمدرضا تابش در ادامه گفت:نگاه مجلس به حل مشکلات روستائیان، نگاهی واقع بینانه و همراه با تعصب است و تاکنون قریب به اتفاق پیشنهادات مربوط به روستاها در مجلس مورد تصویب نمایندگان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:در قانون بودجه امسال 12 میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی از واردات سبزی و میوه جهت صندوق بیمه روستائیان و عشایر اختصاص یافته است ،500 میلیارد تومان نیز برای تامین آب روستایی در نظر گرفته شد . اعتبار ایجاد و بهسازی راههای روستایی نیز از 400 میلیارد تومان لایحه پیشنهادی دولت به 790 میلیارد تومان در مجلس افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه کشور همچنین با بیان اینکه از هر متر مکعب گاز مصرفی در کشور 50 ریال برای تامین هزینه گازرسانی به روستاها صرف خواهد شد، افزود: 8 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستانها نیز به بهسازی روستاها اختصاص یافته است

تابش با بیان اینکه با تصویب مجلس امکان وثیقه گذاری اراضی و املاک کشاورزی برای اخذ تسهیلات توسط کشاورزان و روستائیان مهیا می شود ، ادامه داد: برای ورزش و کتابخانه های روستائی نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جذب مناسب اعتبارات برای شهرستان در سالهای اخیر افزود: بطور مثال در ابتدای سال گذشته با پیگیری انجام گرفته بودجه خوبی از محل مازاد اعتبارات استانی جهت بخش کشاورزی،آبرسانی به روستاها و بهسازی شبکه انتقال آب و بهسازی جاده های روستایی جذب گردید که امیدوارم با اجراء پروژه های مورد نیاز مردم ، بتوان در جهت مرتفع نمودن مشکلات آنها گامهای موثری برداشت و نیازهای روستای سرو علیا نیز برطرف گردد

تابش همچنین در مذاکره تلفنی با مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و ترابری و گاز استان درخصوص حل مشکلات این روستا با آنها به گفتگو نشست.

در این مذاکرات که همزمان برای حاضرین پخش می شد،مدیر عامل آب روستایی استان از آغاز عملیات 10 کیلومتراز شبکه انتقال آب به این روستا طی چند روز آینده خبر داد و قول داد تا 4 ماه آینده این بخش از کار به اتمام برسد.همچنین مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان با توجه به اینکه بخشی از شبکه انتقال آب به روستای سرو علیا (از مسیر ندوشن) می بایست توسط این مدیریت تکمیل گردد قول مساعد داد تا هر چه سریعتر پیمانکار مربوطه مشخص و تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

مدیرعامل گاز استان نیز با اشاره به اینکه گازرسانی به این روستا از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت می باشد قول داد تا قبل از پایان سالجاری عملیات گازرسانی به این روستا به اتمام برسد.در خصوص حل مشکلات کشاورزی روستا نیز دکتر ابرقوئی قول مساعد داد؛برای ایجاد اشتغال در این روستا با توجه به اینکه شرکت ایجاد شده توسط اهالی برای ایجاد یک کار تولیدی در رکود کامل به سر می برد ؛ مقرر شد تا راهکارهایی برای حل مشکل اتخاذ گردد.

همچنین برای ایجاد سالن ورزشی و ترمیم راه روستا طی تماس هایی که با مدیران کل مربوطه برقرار گردید، توافق شد؛ تا با هماهنگی و پیش بینی اعتبارات استانی وملی برای انجام این امور نیز اقدامات لازم معمول گردد.