زمان : 24 Ordibehesht 1390 - 00:32
شناسه : 33811
بازدید : 3425
فرهنگ جهاد فرهنگ جهاد

فرهنگ جهاد

حجت الاسلام احمد عجمین

 

اکنون که سال جهاد اقتصادی را شروع کرده ایم و با موج بیداری اسلامی روبرو هستیم چه تکلیفی را با نگاه اولویت به دوش داریم؟
باید به گذشته ای نه چندان دور نظری بیندازیم و جامعه اسلامی را در ابعاد مختلف تحلیل نماییم آنگاه متوجه می شویم که منشا تحولات اخیر در ایران و جهان در همین دو واژه " فرهنگ جهاد " می باشد.
فرهنگ جهاد انسان را آماده می سازد تا از مشکلات نهراسد و گرفتاری ها را به جان خریده به جنگ با دشمن بشتابد.
دشمنان اسلام نشان داده اند که در دشمنی کم نمی گذارند و از هر راه ممکن برای نابودی مخالفین خود بهره برده از هر جنایتی روی گردان نیستند.
خباثت آل سعود و آل خلیفه نشان داد که دنیای کفر و نفاق برای سرکوب اهل ایمان اتحادی ننگین دارند و اهل ایمان نیز باید برای مقابله با هم وحدت کلمه داشته باشند.
البته در این حرکت جهادی اقتصاد در ایران اسلامی حرف اول را خواهد زد و این الگوی جهانی باید بتواند با طراحی سیستم فراگیر اقتصاد اسلامی نظام سرمایه داری حاکم بر جهان را به چالش کشیده نظم جدیدی را در مبادلات و معادلات اقتصادی ایجاد نماید.
بی شک امت اسلامی در خیزش عظیم خود چشم به ملتی دوخته است که تنها برای احیای مکتب اسلامی بپاخاسته و از مجد و عظمت اسلام دفاع کرده است.
ملت فهیم و مومن ایران اسلامی در سال جهاد اقتصادی با همت و تلاش مضاعف فرهنگ جهاد را تداوم بخشیده و بر عزم خویش برای مبارزه سحت و نرم با استکبار جهانی محکم و استوار ایستاده است.