زمان : 20 Ordibehesht 1390 - 21:45
شناسه : 33746
بازدید : 2602
امام جمعه ابرکوه:   وهابیون ، مزدوران آمریکا و اسرائیل را ولی امر خود می دانند امام جمعه ابرکوه: وهابیون ، مزدوران آمریکا و اسرائیل را ولی امر خود می دانند

امام جمعه ابرکوه

وهابیون ، مزدوران آمریکا و اسرائیل را ولی امر خود می دانند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع مردم در مسجد جامع اظهار داشت : متاسفانه پس از رحلت رسول خدا،در مسیر دین ، زاویه ایجاد شد و امیرالمؤمنین (ع) خانه نشین شد و به خاطر حفظ اساس و بنیان اسلام ، مصلحت را در سکوت دید .

امام جمعه ابرکوه افزود:گرچه امام علی (ع) در مواقع استشاره ، مصالح جامعه را فریادرسی می کرد، اما ایجاد زاویه کاذب در امر خلافت ، موجب انحراف در مبانی اعتقادی و فقهی و روشهای عبادی با بدعت گذاریها در دین شد.

وی افزود: با این انحراف وحذف ستون ولایت از خیمه دین ، امر زعامت مسلمین بدست نا اهلان و نالایقان افتاد و در نتیجه، شجره خبیثه بنی امیّه و بنی عباس و سلاطین جور و ستم، استمرار بخش مشی باطل آن زاویه آفرینان شدند.

امام جمعه ابرکوه افزود : به دلیل نداشتن محوریت ولایت در میان غیرشیعه،تاکنون آنان به منظور جبران خلأ خود، ناگزیر از پذیرش حکام ظالم و خادم شیطان به عنوان ولی امر شده اند.

حسینی خاطر نشان ساخت که بدین جهت، آنان حتی اکنون که جامعه بشری به رشد علمی و آگاهی و روشن فکری دست یافته ، همچنان ظلم پذیرند و به دنبال اعتلای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی خود نیستند.

حسینی افزود : اگر علماء وهابی با رکود و انجماد فکری و تحجر مسلکی خود، هرگونه پیشرفت را بدعت می دانند و هرگونه حرکت آزادی خواهانه و مخالفت با حکام دست نشانده و عمل مثلث شوم آمریکا و اسرائیل را مخالفت با ولی امر می دانند ، قضیه آن است که اسلافشان نیز در کربلا ، مخالفت امام حسین (ع) با یزید را ،مخالفت با ولی امر خود می دانستند و لذا او را خارجی نامیدند.

وی خاطر نشان ساخت:مبنای سرکوبی شیعیان توسط این مجموعه سلفی وهابی در یمن نیز، امتداد همان شیوه اسلافشان است که بخاطر حفظ منصب ولی امر جعلی خود، دختر پیغمبر خودشان را که یادگار رسول الله بودکشتند.