زمان : 18 Ordibehesht 1390 - 23:17
شناسه : 33661
بازدید : 1526
به بهانه برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و معلم شهرستان ابرکوه یادواره ها با چه انگیزه ای برگزار می شود؟ به بهانه برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و معلم شهرستان ابرکوه یادواره ها با چه انگیزه ای برگزار می شود؟

به بهانه برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و معلم شهرستان ابرکوه

یادواره ها با چه انگیزه ای برگزار می شود؟

ابرکوه سرپرستی یزد فردا: دیشب دوست عزیزم آقای ساکی در خبری با عنوان( نخستین یادواره شهدای امدادگر استان یزد) با ظرافت یک مسئله را در مورد یادواره های ارزشمند شهداء بیان نمود.
امشب من نیز و اگر نه با آن ظرافت، به این درد مشترک می پردازم.
از برگزاری برخی یادواره هائی که به اعتقاد بنده، با کم لطفی رو برو می شود و در این راستا، نقش برگزار کنندگان، صد البته بیش از دیگران است.
در این مقال، یادواره شهدای فرهنگی و معلم شهرستان ابرکوه مد نظر است که بنا به خبر سایت آموزش و پرورش ابرکوه با همکاری دیگران برگزار شده است و طبیعتأ آموزش و پرورش، نقش اساسی را در این زمینه بر عهده داشته است.
یادواره ای که اگر همتی بالاتر در پی آن بود، می توانست با توجه به شرائط مناسب، از جمله نیروهای متعدد و متعهد بسیاری که در این زمینه وجود دارند، به یکی از یادواره های مطرح شهرستان تبدیل شود.
آیا با توجه به نزدیک به 100 مدرسه ای که در شهرستان ابرکوه وجود دارد، نمی توانستیم زمینه حضور حداقل 5 معلم و دانش آموز شیفته شهداء را در این محل فراهم آوریم؟
چرا تعداد شرکت کننده های چنین مراسم ارزشمندی می بایست کمتر از برخی از مجالس ارزشمندی باشد که توسط خانواده معزز شهداء و در منازل برگزار می شود؟
خبر سایت آموزش و پرورش در این زمینه در زیر می آید، ضمن آنکه عکس های این یادواره نیز توسط یکی از علاقه مندان در اختیار یزد فردا قرار گرفته است و خبرنگار یزد فردا نیزنه به این مراسم دعوت شده بود و نه اطلاع رسانی دیگری را شاهد بود، که حداقل بتواند در انعکاس اخبار آن و به یمن احترامی که وظیفه تک تک ماست ادای دین نماید.

خبر سایت آموزش و پرورش :تجليل از شهداي فرهنگي

همزمان بابرگزاري يادواره شهيد غلامعلي پيچك و4900شهيد فرهنگي كشور صبح روز پنج شنبه 90/2/15 يادواره شهداي فرهنگي شهرستان ابركوه دراستان مقدس روضه الشهدا برگزار گرديد اين برنامه كه با مشاركت ستاد شاهد وامور ايثارگران اموزش وپرورش ، بسيج فرهنگيان ، تهيه واجرا گرديد . دراين برنامه خانواده شهدا ، بسيجيان ، رئيس وپرسنل آموزش وپرورش وجمعي از مسئولين شهرستان ضمن تجديد بيعت با مقام عظماي ولايت با گرامي داشت ياد وخاطره معلم شهيد علامه مطهري و 17 شهيد فرهنگي زيارت حضرت فاطمه (س) را قرائت نمودند . سخنراني ومداحي و توزيع بسته هاي فرهنگي ( حاوي بروشور زندگي شهيد پيچك و17 شهيد فرهنگي شهرستان ) زيارت نامه حضرت زهراء (س) ازديگر برنامه هاي اين مراسم بود .
این حقیر مطلب زیر را در ادامه خبر برگزاری یادواره شهدای گرانقدر محله درب قلعه ابرکوه آورده بودم که باز در این مطلب آن را یاد آوری می کنم.

خوشا به حال ما ،دیشب شهدا از ما یاد کردند

برگزاری یادواره های شهدا نه تنها یادآوری شهدا از جانب مانیست، بلکه تلاشی از جانب
ما، جهت یادکردن شهدا از ماست.
شهدا نیازی به یادآوری ندارند زیرا یاد ، نام و رشادت های این عاشورائیان در تمام زندگی ما رخنه کرده است و این مائیم که برای روی خوش نشان دادن آن ها و تغییر در
رفتار دنیویمان و ساخت زندگی اخروی، نیازمند نگاه مهربان آنانیم.
با برگزاری این یادواره ها و تفکر در کرده های خویش و میزان تطبیق رفتار وکردارمان با این عزیزان، به میزان همسوئی خود با راه آنان، که راه سرور و سالارشهیدان است پی می بریم.
آیا توانسته ایم بصیرت آنان در تشخیص حق از باطل را نصب العین قرار داده و با وزش
هر نسیمی و به بهانه های مختلف در این کوره راه های دنیوی گم نگردیم؟
آیا ولایت پذیری آنان در مقابله با دشمنان دین و انقلاب و فرمانبری ا ز ولی فقیه زمان، این درس را به ما آموخته است که در هر زمان می بایست گوش به فرمان ولایت بودتا به این کشور آسیبی نرسد؟خوشا به حال ما ، دیشب شهدا از ما یاد کردند.