زمان : 17 Ordibehesht 1390 - 20:22
شناسه : 33590
بازدید : 4405
ابعاد تازه ای از زمین‌خواری «الخوری» در فارس ابعاد تازه ای از زمین‌خواری «الخوری» در فارس

ابعاد تازه ای از زمین‌خواری «الخوری» در فارس

جهرمی: اسناد زمین و ساختمانی که بعنوان وثیقه از الخوری دریافت کرده‌ایم را به اجرا گذاشته‌ایم

مدیرعامل بانک صادرات با رد خبر پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی به یکی از زمین‌خواران بزرگ شیراز به نام "الخوری " گفت: نامبرده حدود 8 سال پیش معادل 2 میلیون درهم از یکی از شعب این بانک در امارات وام گرفته بود که هنوز پس نداده است.


سید محمد جهرمی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی به یکی از زمین‌خواران بزرگ شیراز به نام "الخوری " با تکذیب این مورد، اظهار داشت: اگر مستندی به امضای بنده موجود است می‌توانید آنرا منتشر کنید؛ من اطمینان دارم که چنین مستنداتی وجود ندارد.


مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد:‌ الخوری حدود 8 سال پیش معادل 2 میلیون درهم از یکی از شعب این بانک در امارات وام گرفته بود و سندهایی که در اختیار بانک قرار داد برای شیراز و متعلق به قراردادهای وزارت مسکن و شهرسازی است.


وی با بیان اینکه "الخوری " مبلغ وام دریافتی از بانک صادرات را تاکنون پرداخت نکرده است، تصریح کرد: به همین دلیل الان از سوی بانک اجراییه صادر شده و 2 سند (زمین و ساختمان) از سوی اداره ثبت در اختیار بانک صادرات قرار گرفته است.


جهرمی تأکید کرد: اسناد زمین و ساختمانی که بعنوان وثیقه از الخوری دریافت کرده‌ایم را به اجرا گذاشته‌ایم.


این مقام مسئول در بانک صادرات همچنین درباره پرداخت تسهیلات به این زمین‌خوار شیراز، گفت:‌ هیچ وامی برای این فرد تصویب نشده و قرار نیست به این فرد بد حساب وامی پرداخت شود.

وی هر گونه خبر مبنی بر پرداخت وام 50 میلیارد تومانی از سوی بانک صادرات به "الخوری " را تکذیب کرد و افزود: به هیچ وجه امثال این فرد که مشتریان بد حساب بانک هستند وام پرداخت نمی‌کنیم.


به گزارش فارس، چندی پیش حسین قاسمی، فرماندار سابق شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به برخی افشاگری‌ها درخصوص رانت‌خواریهای صورت گرفته در این استان پرداخت.

وی در مصاحبه خود به وجود پروژه‌های مشکوک و مشکل‌دار در شهرستان شیراز اشاره کرده و با تأکید بر اهمیت این پروژه‌ها و رانت‌خواری در شهر شیراز به برخی افشاگری‌ها در این خصوص پرداخته بود.


وی در این سخنان خود به یکی از این پروژه‌ها در شهر شیراز اشاره کرده بود که ساخت یک مجموعه مسکونی 646 واحدی لوکس‌ساز در منطقه بالا شهر شیراز است و این پروژه توسط شرکتی به نام "ابوظبی للمشاریع و التموین " که به اختصار "APS " گفته می‌شود و در امارات عربی متحده به ثبت رسیده انجام می‌شود.


فرماندار سابق شیراز همچنین با بیان اینکه این شرکت در سال 1381  قرارداد پروژه 646 واحدی را به عنوان سرمایه‌گذار خارجی با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کرده است، یادآورشد: این پروژه، مشارکتی بوده است، بدین صورت که زمین آن توسط وزارت مسکن تأمین شود و ساخت این پروژه توسط شرکت "ابوظبی للمشاریع و التموین " صورت گیرد.


وی به سهم 24.5 درصدی دولت و 75.5 درصدی سرمایه‌گذار خارجی پس از پایان قرارداد از این واحدها اشاره و تصریح‌کرده بود: افرادی را که شرکت "APS " برای این پروژه معرفی کرده بود "شیخ عبدالرحمان عبدالله آل محمود " و "علی‌محمد شعیب الخوری " نام داشتند که مقرر شده بود این پروژه را این شرکت 36 ماهه تحویل دهد اما متأسفانه این پروژه 9 سال به طول انجامید.


قاسمی با اشاره به اینکه "الخوری " نماینده شرکت "ابوظبی للمشاریع والتموین " دارای ارتباطات معناداری است، اظهارداشت: متأسفانه در قراردادی که آن زمان بسته شده بعضی از راه‌های گریز و فرار برای وی گذاشته شده است؛ این قرارداها سفارشی بوده و باید بررسی شود که چه کسانی پشت این قرار دادها وجود دارند؟


این گزارش حاکی‌است، در پی افشاگری فرماندار شیراز در مورد زمین‌خواری‌های این شهر و انتشار اخباری در این خصوص در خبرگزاری فارس، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز برای بررسی ابعاد بیشتر موضوع، وارد عمل شده است.

منبع:  فارس