زمان : 17 Ordibehesht 1390 - 19:50
شناسه : 33583
بازدید : 4585
قالیباف:ما از شهدا و حضرت زهرا (س)درس می گیریم که عدالت بی ولایت میسر نیست قالیباف:ما از شهدا و حضرت زهرا (س)درس می گیریم که عدالت بی ولایت میسر نیست

قالیباف: عدالت بدون ولایت میسر نیست


این روزها ، انقلاب و دفاع مقدس روزهایی غریبی را پشت‌سر می‌گذراند و بیداری اسلامی در جهان به برکت خون شهدا، امام شهدا و رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری پیش می‌رود

شهردار تهران با اشاره به این که این روزها ، انقلاب و دفاع مقدس روزهایی غریبی را پشت‌سر می‌گذراند و بیداری اسلامی در جهان به برکت خون شهدا، امام شهدا و رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری پیش می‌رود، گفت: درس حضرت زهرا(س) و شهدا به ما این است که عدالت بدون ولایت میسر نیست.


دکتر محمد‌باقر قالیباف امروز – 17 اردیبهشت - درمراسم خاکسپاری 8 شهید گمنام درموزه دفاع مقدس و فرهنگ ترویج مقاومت همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: این شهدا باید از مظلومیت و باورهای خاصی برخورداربوده باشند که توفیق پیدا کردند تا در سالروز وفات حضرت فاطمه (س) و در مکانی که به یاد شهدا و دفاع مقدس همیشه به جای می‌ماند به خاک سپرده شوند.


وی افزود: امروز روز شهادت دخت مکرم نبی اسلام آیینه تمام نمای مظلومیت و حقیقت است شخصیتی که روح و قلب رسول خدا(ص) بود و معنویت و بزرگی او هم‌تراز رسول اکرم و اهل بیت است.


شهردار تهران با اشاره به کلام حضرت امام خمینی (ره) در مورد حضرت زهرا (س) گفت: ایشان در مورد حضرت می ‌فرمایند «اگر زهرا زن نبود نبی بود» که این کلام نشان دهنده عظمت و بزرگی این بانوی بزرگوار است.


او افزود: حضرت زهرا (س) مجاهدی واقعی و به معنای واقعی کلمه، نور، میزان و سفینه النجاة بود. او اهل عبادت و اطاعت بود. در زمان حیات پدرشان اطاعت از رسول خدا و هنگامی که امیرالمومنین (ع) بر کرسی ولایت نشست او اولین کسی بود که از ولایت ایشان اطاعت و دفاع کرد و در مقابل ظالمین مقاومت نشان داد.


قالیباف تصریح کرد: امروز گرد هم آمده ایم که فرزندان واقعی آن حضرت را تشییع کنیم؛ شهدا نه به ادعا بلکه با عمل مجاهدت و اطاعت از ولایت، پیروان واقعی آن حضرت بودند. وقتی نام شهید 17 ساله‌ای را می‌شنویم که در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده یقین کنید که با تشنگی شهید شده است و روزها مجروح و زخمی در کانال های والفجر باقی مانده و پیکرش نیز سرانجام بی نام و نشان به کشور بازگشته است.


وی ادامه داد: ما نام هیچ یک از شهدایی که امروز به خاک سپرده می‌شوند نمی دانیم اما بدون شک این‌ها همسنگران ما و پیروی امامت و حضرت زهرا‌(س) بوده‌اند.


شهردار تهران گفت: ما از شهدا و حضرت زهرا (س)درس می گیریم که عدالت بی ولایت میسر نیست.


قالیباف در انتها گفت: در این روز که حاجات برآورد می‌شود و در دورانی که انقلاب و دفاع مقدس روزهایی غریبی را پشت سر می‌گذراند و بیداری اسلامی در جهان به برکت خون شهدا، امام شهدا و رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری پیش می‌رود، دعا می کنیم تا مصداق این آیه شریفه قرآن باشیم؛ « من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا».


منبع: شهر