زمان : 15 Ordibehesht 1390 - 00:53
شناسه : 33509
بازدید : 3258
 رييس جمهور در جمع فرهنگيان: معلمان چهره هاي ماندگار تاريخ هستند رييس جمهور در جمع فرهنگيان: معلمان چهره هاي ماندگار تاريخ هستند


رييس جمهور در جمع فرهنگيان:
معلمان چهره هاي ماندگار تاريخ هستند


   


دكتر احمدي نژاد از ٣٢ معلم نمونه كشوري تجليل كرد

     


با حضور رييس جمهور در بيست‌ و هفتمين يادواره بزرگداشت مقام معلم از 32 معلم نمونه كشوري با اهداي لوح يادبود تجليل شد.
در اين مراسم كه عصر امروز (چهارشنبه) در تالار بزرگ كشور برگزار شد، 32 معلم نمونه كشوري از ميان 92 معلم منتخب در استان‌ها مورد تجليل قرار گرفتند.
ارايه گزارش از سوي وزير آموزش و پرورش، بيان نقطه‌نظرات دو نفر از معلمين به نمايندگي از جامعه معلمان كشور و همچنين اجراي نمايشنامه «در سوگ حضرت زهرا(س)» از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم است.



رييس‌جمهور جامعه فرهنگي كشور را سرافرازان و پرچمداران تربيت انسان‌هاي صالح برشمرد و گفت: نگاهي به تاريخ و ويژگي امروز ملت‌ها حاكي از آن است كه تنها ملتي كه شايستگي پرچمداري نجات بشريت براي عبور از سختي‌ها و رسيدن به نقطه موعود را دارد، ملت مؤمن و انقلابي ايران است كه در اين راستا جامعه فرهنگي نقش بسزايي دارد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در بيست‌وهفتمين يادواره بزرگداشت مقام معلم در تالار بزرگ كشور اظهار داشت: ملت ايران اين شايستگي و اين توانايي را دارد كه سرزمين عزيز ايران را به جامعه نمونه و متعالي تبديل كند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه بشريت مكاتب گوناگون مادي را تجربه كرده است، اظهار داشت: انديشه مادي جدا از راه انبياء، در جلوه‌هاي گوناگون ارايه شد كه در نقطه اوج آن ماركسيسم چشم‌ها را خيره و وعده‌ها و اميدهايي را آفريد اما بدتر از همه طاغوت‌ها، بشريت و حقيقت انسان را به مسلخ برد و نه تنها عدالت نياورد بلكه ظلمي مضاعف و خفقاني بي‌سابقه را حاكم كرد، آنچنان كه استعدادهاي انساني را در هم شكست و خود نيز به تاريخ پيوست.
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: بعد از جريان ماركسيسم، انديشه سرمايه‌داري با ظاهري نو اما منقطع از آسمان، همان راه ماركسيسم را دنبال كرد و حاصل كار آن حاكميت فقر و تبعيض بر نيمي از عالم و همچنين جنگ‌ها، كشتارها و تحقيرها بود و امروز نيز براي نجات خود شيوه‌هاي جديدي را همچون 11 سپتامبر و ماجراي فرد مشهوري كه امروز بر سر زبان‌ها افتاده است را طراحي كرده است.
رييس‌جمهور ادامه داد: نظام سرمايه‌داري با اشغال كشورهاي منطقه در برابر ديدگان هفت ميليارد انسان، دروغ گفتند و بيش از يك ميليون نفر را كشتند ولي بي‌ترديد اين پرده نمايش نيز با شكست به پايان رسيده است.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه نظام استكبار به دنبال آغاز نمايش جديدي براي ادامه سلطه‌گري است، گفت: همه اين نمايش‌ها نشان از به پايان رسيدن انديشه ضد انساني دارد زيرا آنها نه‌تنها نتوانسته‌اند يك مدينه فاضله و رفاه را براي بشريت به ارمغان بياورند، بلكه خودشان در اوج فقر قرار گرفته‌اند.
رييس‌جمهور با اشاره به سفر دو سال پيش خود به نيويورك افزود: در آن سفر، هيأت جمهوري اسلامي ايران درخواست بازديد از محله‌هاي فقيرنشين در كنار برج‌هاي سر به فلك كشيده نيويورك را كرد اما آنان مخالفت كردند.
دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه دنيا منتظر راه، الگو، فرهنگ و انديشه جديدي است كه بتواند حقيقت سعادت اجتماعي و فردي انسان‌ها را تضمين كند، گفت: امروز بشر يك گام بلند به سمت نقطه موعود نزديك شده است و منتظر پرچمدار است و مطالعه وقتي تاريخ و ويژگي‌هاي ملت‌ها نشان مي‌دهد تنها ملتي كه شايستگي پرچمداري بشريت براي عبور از پيچ آخر و رسيدن به نقطه موعود را دارد، فقط و فقط ملت مؤمن و انقلابي ايران است؛ ملتي كه با پيروزي انقلاب اسلامي، اين مأموريت عظيم بر دوشش نهاده شد.
رييس‌جمهور در ادامه به نگراني غرب از پيشرفت جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: وحشت و نگراني آنها از ملت ايران به‌خاطر سلاح و پيشرفت اقتصادي ايران نيست. تنها نقطه‌اي كه آنها را به وحشت انداخته است اين است كه ملت ايران ظرفيت پيشگام شدن را دارند و لذا همه ظرفيت‌هاي خود را براي دو هدف به‌كار گرفته‌اند؛ اول اينكه مانع از حركت ملت ايران براي الگو شدن شوند و دوم آنكه چهره ملت ايران را مشوه جلوه دهند.
دكتر احمدي‌نژاد جرياني كه سردمدار استكبار جهاني به بهانه مقابله با آن به منطقه ما لشكر كشيده است را ساختگي دانست و گفت: خود آنها بودند كه جرياني را در برابر انديشه بلند ملت ايران كه منادي آزادي، كرامت، عدالت، علم و فناوري، پيشرفت و رفاه براي بشريت است، به راه انداختند.
رييس‌جمهور افزود: مستكبران براي اينكه در برابر انقلاب ايران و توحيد و عدالت مقابله كنند چهره‌اي را در برابر دوربين‌هاي تلويزيوني به نمايش گذاشتند تا هر وقت صحبت از عدالت و تحولات جهاني به ميان آمد، بلافاصله صحنه‌هاي جنايات اين گروه‌ها را نشان دهند كه در ظاهر مقابل آن بوده و در باطن خودشان آن را برپا كرده‌اند كه البته آن جريان انحرافي نيز امروز به پايان راه رسيده است.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: نظام سلطه با راه‌اندازي اين گروه تلاش كردند تا هرجا كسي اسمي از اسلام و انبياء الهي را به زبان آورد، بلافاصله جريان استكبار گزارش عملكرد اين گروه‌ها تروريستي را به صحنه بكشد اما ايستادگي ملت ايران و رهبري انقلاب كاري كرد كه اين توطئه‌هاي بسيار پيچيده و ضد انساني به پايان راه خود برسد.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز استكبار به دنبال برپا كردن جريان ديگري به‌جاي خشونت است، اظهار داشت: اين جريان جديد هم با شياطين مي‌سازد، هم رژيم صهيونيستي را به رسميت مي‌شناسد و هم ديني را عرضه مي‌كند كه در مقابل ملت ايران است اما يقين دارم كه اين پرده نمايش آنها نيز زودتر از موعد به پايين خواهد آمد زيرا در جهان يك آگاهي در برابر قدر و منزلت انسان‌ها آغاز شده است.
دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه امروز حركتي بزرگ در بين ملت‌ها آغاز شده است، گفت: مأموريت سنگين ملت ايران اين است كه بايد با سرعت جامعه‌اي را با ويژگي‌هاي متعالي برپا كند كه يقين دارم ملت ايران مي‌تواند؛ ما مي‌توانيم كشوري داشته باشيم كه در آن بيكاري، تبعيض و خانواده بي‌مسكن وجود نداشته باشد و مي‌توانيم به پيشرفت‌هاي بزرگ اقتصادي دست پيدا كنيم و اين سرزمين را به پيشرفته‌ترين كشور دنيا در مسائل علمي تبديل كنيم.
دكتر احمدي‌نژاد در ادامه به موضوع اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: ملت ايران اين طرح را با موفقيت اجرا كرد به‌طوري كه مسؤولين اقتصادي جهان اذعان كردند كه باور نمي‌كردند اين طرح با يك مديريت خوب و نوظهور در ايران با موفقيت به اجرا درآيد.
رييس‌جمهور افزود: امروز با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها با جرأت مي‌توان اعلام كرد كه در سرتاسر ايران حتي يك گرسنه وجود ندارد. مي‌‌توانيم كشوري داشته باشيم كه تك‌تك انسان‌هاي آن آرماني، پاك، شجاع و عالم باشند و اينها دور از دسترس نيست زيرا ملت ايران نشان داده كه قادر است كارهاي بزرگ را به خوبي انجام دهد.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه دشمنان تلاش كردند تا چنين القاء كنند كه نظامي كه برپايه الهي استوار باشد، ناكارآمد است، اظهار داشت: ملت ايران نشان داد كه مي‌تواند مأموريت برپايي جامعه‌اي پاك و متعالي را انجام دهد و باور دارم كه در انجام اين مأموريت تاريخي، نقش محوري و كليدي با جامعه فرهنگيان و معلمان انسان‌ساز است.
رييس‌جمهور معلمي را بالاترين جلوه ولايت دانست و خاطرنشان كرد: كلام نوراني امام خميني(ره) كه فرمودند معلمي شغل انبياء است، برآمده از ولايت است و ولايت مستقر خواهد شد براي ساختن و پر كشيدن انسان‌ها و بالاترين كانوني كه مأموريت اصلي پر كشيدن انسان‌ها را در يك جامعه برعهده دارد، جامعه فرهنگي و نظام آموزش و پرورش آن است.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: عده‌اي چنين فكر مي‌كنند كه آنهايي كه مشهورترند، ماندگارترند اما اين اشتباه بزرگي است، گفت: معلمين چهره‌هاي ماندگار تاريخ هستند، زيرا يك معلم در روح جامعه و آحاد يك ملت زنده است و حضور دارد و بالاترين جلوه ولايت الهي، تربيت انسان است، براي همين است كه مي‌گويند معلم بر دانش‌آموز ولايت دارد.
رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بايد در ايران اسلامي انسان‌هايي صالح، عالم، شجاع، عدالتخواه و موحد تربيت شود، گفت: جامعه فرهنگي ما امروز جزو بهترين آحاد ملت است. در دوره‌اي كه فشار اقتصادي بر ملت سنگيني مي‌كرد، جامعه فرهنگي ما در برابر تمامي آن فشارها چون شمعي سوخت و ايستاد و در نهايت يك نسل را تربيت و به جامعه تحويل داد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بنده مطمئنم جامعه فرهنگي ما كه جزو بهترين‌هاست، مأموريت تاريخي خود را انجام خواهد داد زيرا امروز همه بشريت چشم به راه دستان مهربان و انديشه‌هاي الهي شما هستند.
رييس‌جمهور در پايان سخنان خود با بيان اينكه نقطه پايان همه حسرت‌ها، آرزوها، نيت‌ها و همه حرمان‌هاي بشريت تحقق وعده الهي است، تصريح كرد: تا زماني كه آن وعده الهي و اتفاق آخر واقع نشود، حديث موحدان و پاكان ادامه خواهد داشت.

 

http://www.president.ir/piri/media/mid/85003.jpg

بيست‌ و هفتمين يادواره بزرگداشت مقام معلم


عکاس: آرمان تیمور     
 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -
 

 -