زمان : 14 Ordibehesht 1390 - 21:35
شناسه : 33485
بازدید : 3520
وزير صنايع و معادن:   چه توافقنامه های ننگینی از سوی بعضی ازدولتمردان نا آگاه و بعضا مزدور پذیرفته شده بود؟ وزير صنايع و معادن: چه توافقنامه های ننگینی از سوی بعضی ازدولتمردان نا آگاه و بعضا مزدور پذیرفته شده بود؟

وزير صنايع و معادن:

 چه توافقنامه های ننگینی از سوی بعضی ازدولتمردان نا آگاه و بعضا مزدور پذیرفته شده بود؟

محرابیان اظهار داشت: تحریمهای فلج کننده بارها و بارها از زبان دشمن شنیده شد و سال گذشته با تصویب قطعنامنه ای خواستند ایران را در حرکت اقتصادی فلج کنند ولی امروزکاملا مایوس شده اند

وزیر صنایع و معادن گفت : تدبیر دشمن این بود که با وضع قطعنامه های تحریمی علیه ایران چرخهای تولید و حرکت توفنده این مردم عزیر را از حرکت بیندازد ولی امروز آنقدر مایوس شده که دیگر موضوع تحریم را دنبال هم نمی کنند.

مهندس « علی اکبر محرابیان» در گفتگوی  با "دولت"، افزود: دشمنان این کشور به این نتیجه رسیدند که اگر جمهوری اسلامی با این اراده ملی روز به روز در عرصه های مختلف پیشرفت بکند ، دیگر نمی توان جاوی این پیشرفت و ایدئو لوژی را در دنیا گرفت.

وی اضافه کرد: تحریمهای فلج کننده بارها و بارها از زبان دشمن شنیده شد و سال گذشته با تصویب قطعنامنه ای خواست که به قول خودشان جمهوری اسلامی را در حرکت اقتصادی فلج کند ولی امروزکاملا مایوس شده است.

« محرابیان» تصریح کرد: روزی که آقای دکتر احمدی نژاد دولت را تحویل گرفتند در موضوع هسته ای ما در کجا بودیم؟ چه توافقنامه های ننگینی از سوی بعضی ازدولتمردان نا آگاه و بعضا مزدور این کشور پذیرفته شده بود؟اما در مدتی کوتاه با اتکا به خداوند و با بهره گیری از پشتیبانی یکایک مردم ایران، آنقدر ایستادگی کردیم و کشور هسته ای شد.

« محرابیان » خاطر نشان کرد: ما عهد نامه ننگین کاخ سعد آباد را از یاد نبرده ایم که توافق نامه ای که می گفت ،‌ هیچ حرکتی در حوزه هسته ای انجام ندهیم و در مقابل دشمن تسلیم بشویم و توافقنامه هایی امضا شد که حتی مراکزعلمی و دانشگاهی خودمان در موضوع پیشرفت هسته ای را هم تعطیل کنیم، در مقابل هیچ .

وی تاکید کرد: آن دوران هیچ گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد .

وزیر صنایع و معادن ادامه داد: در طول کمتر از 6 سال ، آنقدر حرکت جمهوری اسلامی در این زمینه سریع بود که جلساتی که دشمنان برعلیه ما می گذاشتند، از سطح روسای جمهور کشورها به سطح وزیر و بعد معاون وزیر و بعد به سطح مدیر کل تنزل پیدا کرد و امروز اگر در حد کارشناس هم جلسه بگذارند بسیاری از کشورها نماینده اعزام نمی کنند.

وی اظهار داشت: دشمن ما گمان کرده که اگر جلوی ارتباط اقتصادی و بانکی ما در خارج از کشور را بگیرد و بر شرکتهای بزرگ برای عدم همکاری با ایران فشار بیاورد ، می تواند لطمه ای به این کشور وارد کند، ولی نتایج این افدامات و طراحی ها این شد که به عون الهی نتوانستند کوچکترین ضربه ای که بتواند حرکت این مردم را متوقف بکند به این کشور وارد کنند.


پرداخت تسهیلات بازسازی از نیمه دوم اردیبهشت
وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه ثبت نام از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای بازسازی و تکمیل این واحدها تمام شده است ،گفت: از نیمه دوم اردیبهشت پرداخت این تسهیلات آغاز می شود.

علی اکبر محرابیان گفت: بسته حمایتی وزارت صنایع از واحدهای تولیدی دو محور اصلی دارد که یک مورد خط اعتباری انرژی و دیگری تسهیلات بازسازی و تکمیل واحدهای صنعتی و معدنی است.

وی افزود : صنایع تاثیرپذیر از هدفمند کردن یارانه ها 70 درصد مصرف انرژی بخش صنعت و معدن را دارند و در مجموع 12 هزار واحد هستند.

محرابیان گفت: از این تعداد 9 هزار واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که عمده آنها برای دریافت خط اعتباری انرژی بوده است.

وی افزود: در برخی از این بنگاهها سه ماه از دریافت تسهیلات خط اعتباری انرژی گذشته است و از هفته آینده بازپرداخت تسهیلات آغاز می شود.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان منابع برای این بخش دریافت کرده ایم ، گفت :‌ بخش عمده این منابع در قالب خطوط اعتباری انرژی پرداخت شده است.

وی افزود : از نظر تامین منابع تاکنون هیچ مشکل مالی نداشته ایم و نگرانی نداریم.


ثبت نام 400 واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی
وزیر صنایع و معادن گفت: برای ثبت نام تسهیلات بازسازی و تکمیل بنگاههای بزرگ نیز تاکنون 400 واحد ثبت نام کرده اند و بررسی آنها آغاز شده است.

محرابیان گفت: برای دریافت تسهیلات خرید نفت گاز و مازوت از کارت های اعتباری استفاده کرده ایم و برای قبوض برق و گاز واحدهای تولیدی هم تفاوت نرخ های قدیم و جدید به صورت تسهیلات از طرف وزارت صنایع به وزارت نیرو و وزارت نفت پرداخت می شود.

وی اظهار داشت : تسهیلات خطوط اعتباری انرژی با نرخ سود قرض الحسنه است و حتی به بنگاههایی که مشکلاتی مانند چک برگشتی داشته اند نیز تعلق گرفته است.

محرابیان افزود: تسهیلات بازسازی و تکمیل نیز برای بنگاههای مختلف ، متفاوت است اما این تسهیلات نیز حمایتی و با نرخ ارزان خواهد بود.


بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در استان ها
وزیر صنایع و معادن گفت: اعضای ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی نیز به 9 استان سفر داشته اند و این هفته به 3 استان دیگر نیز برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سفر خواهند کرد.

محرابیان افزود : بنگاه هایی که نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشند به طور موردی در این ستاد بررسی می شود.


تاثیر مثبت هدفمند کردن یارانه ها بر صنعت

وزیر صنایع به تاثیر مثبت هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت : در 4 ماه گذشته میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه داشته است.

وزیر صنایع در باره کمک های بلاعوض گفت: در بخش هایی که مشکلات جدی داشته اند مانند واحدهایی که از گاز مایع استفاده می کنند کمک های بلاعوض در نظر گرفته می شود.

وی افزود : به عنوان مثال یک واحد لاستیک سازی از گاز طبیعی بهره مند نبوده یا یک واحد نساجی هزینه های انرژی بالا داشته که از کنترل آن واحد خارج بوده است هم کمک بلاعوض شده است.