زمان : 21 Aban 1385 - 00:10
شناسه : 3343
بازدید : 1464
هفته نخست مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد برگزار شد هفته نخست مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد برگزار شد

هفته نخست مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد برگزار شد



يزدفردا:هفته نخست مسابقات سراسري اسب دواني كورس پاييزه يزد، ويژه اسب‌هاي اصيل عصر جمعه در مجتمع سواركاري صفاييه شهر يزد برگزار شد.

در مسابقات امروز‪ ۲۱‬راس اسب در سه كورس مسافت يك هزار و‪ ۱۰۰‬متر را طي كردند.

نخستين كورس رقابت‌ها به اسب‌هايي اختصاص داشت كه امتيازي از مسابقات كشوري نداشتند.

در اين كورس اسب‌هاي خيزران و دلشاد هر دو از استان لرستان به ترتيب اول و دوم شدند و اسب "در رفيع" از استان يزد به مقام سوم دست يافت. در كورس دوم كه به اسب‌هاي دو تا هشت امتياز رده‌بندي كشوري اختصاص داشت، اسب‌هاي دماوند رفيع، خبيثه‌مير و خاطره، همگي از استان يزد به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

در آخرين كورس اين رقابت‌ها كه در رده اسب‌هاي‪ ۱۶‬تا‪ ۴۶‬امتيازي برگزار شد اسب‌هاي خيام رفيع، در يزد و چالدران، همگي از استان يزد به ترتيب اول تا سوم شدند.

در پايان مسابقات ياد شده در مجموع‪ ۲۶‬ميليون و‪ ۲۵۰‬هزار ريال ازسوي هيات سواركاري استان يزد به صاحبان و سواركاران اسب‌هاي برتر اهدا شد.

اسب‌هايي كه در مسابقات كشوري مقام‌هاي اول تا سوم را به دست آورند به ترتيب هر مقام هشت، چهار و دو امتياز در رده‌بندي فدراسيون كسب مي‌كنند.

در نخستين دوره مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد، سواركاراني از استان‌هاي تهران، يزد، لرستان، خوزستان و اصفهان طي چهار جمعه متوالي با يكديگر مسابقه مي‌دهند.

استان يزد با داشتن‪ ۲۲‬باشگاه پرورش‌دهنده اسب اصيل و‪ ۴۵۰‬راس اسب از اين نژاد، بعد از استان خوزستان بيشترين اسب از اين نوع را در كشور دارد.

يزدفردا