زمان : 13 Ordibehesht 1390 - 16:27
شناسه : 33414
بازدید : 2006
 روزنامه‌رسالت‌ خطاب به دکتر  احمدی‌نژاد: «چرا تاخیر؟» روزنامه‌رسالت‌ خطاب به دکتر احمدی‌نژاد: «چرا تاخیر؟»

 روزنامه‌رسالت‌ خطاب به دکتر  احمدی‌نژاد: «چرا تاخیر؟»

احمدی‌نژاد طی سال‌های خدمت در دولت نهم و دهم بسیاری از وزرا و همکاران خود را عزل کرده است و هیچ کس دلایل عزل را از او نپرسیده است. صرفا به این دلیل که در قانون اساسی چنین حقی به اوداده شده است، کسی معترض نبوده است. اما وی در نصب معاون اول و عزل وزیر اطلاعات با مخالفت مقام معظم رهبری روبه‌رو شد. احمدی‌نژاد در اولی با یک تاخیر چند روزه و در دومی با یک تاخیر 10 روزه و قهر و خانه‌نشینی امتثال امر کرد. این تردید یا تامل برای چیست؟

 روزنامه رسالت در سرمقاله خود با عنوان «چرا تاخیر؟!» نوشت:

*سخنان دکتر محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت خواب دشمنان انقلاب را به کابوس تبدیل کرد و به هیاهوی 10روزه آنان پایان داد. رئیس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد: "دولت به طور کامل پایبند ولایت فقیه است. دولت تا آخر پای پرچم ولایت فقیه ایستاده است. من تا لحظه آخر عمر در مسیر ولایت علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهم بود."


*وی همچنین در مورد دلایل چند روز غیبت خود در خدمت به مردم گفت: "دلایل خانه‌نشینی چند روزه را در دل خود نگه می‌دارم."چند نکته در مورد اظهارات رئیس‌جمهور از دیدگاه افکار عمومی قابل تامل است.


*در اینکه دولت نهم و دهم وفادارترین دولت‌های پس از انقلاب به ولایت فقیه و ایستادن در پای پرچم ولایت فقیه می‌باشد تردیدی نیست. هیچ نشانه‌ای از عدم وفاداری در عملکرد هیچ یک از وزرای دولت تاکنون ثبت نشده است. کسی هم به این موضوع اعتراضی نداشته و ندارد. البته تاکید رئیس دولت به این معنا از باب تجدید میثاق دولت با نظام و رهبری حرف ارزشمندی است اما سئوال این است که چرا برای اعلام آن 10 روز تاخیر وجود دارد؟


*رئیس‌جمهور تاکید فرمودند؛ "من تا لحظه آخر عمر در مسیر ولایت علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهم بود." این مهم هم محل تردید مردم و دوستداران دولت و رئیس‌جمهور نیست. همه می‌دانند احمدی‌نژاد به خاطر طرح مسئله افسانه هولوکاست مورد کینه سرسختانه صهیونیست‌ها هست. همه می‌دانند اطاعت رئیس‌جمهور از ولایت فقیه در گوشت و پوست و استخوان رئیس‌جمهور است و او یکی از شروط انتخاب وزرای خود را تبعیت از ولایت فقیه قرار داده و این از محورهای اصلی اعتقادی و کاری دولت نهم و دهم است. اما طرح این سخن به دغدغه مردم در مورد علت تاخیر10 روزه بازگشت به کار رئیس‌جمهور پاسخ نمی‌دهد.


*رئیس‌جمهور البته در جلسه دیروز هیأت دولت به این دغدغه پاسخ گذرا می‌دهد و می‌فرماید: "دلایل خانه‌نشینی چند روزه را در دل خود نگه می‌دارم." خوب اگر قرار است این دلایل در دل ایشان بماند بنابراین "خانه‌نشینی" در تاخیر اجرای حکم رهبری بلا موضوع می‌شود. این نگهداری رازآلود می‌توانست 10 روز پیش هم صورت گیرد، تا این همه حاشیه پدید نیاید.


* رئیس‌جمهور محترم طی سال‌های خدمت در دولت نهم و دهم بسیاری از وزرا و همکاران خود را عزل کرده است و هیچ کس دلایل عزل را از او نپرسیده است. صرفا به این دلیل که در قانون اساسی چنین حقی به اوداده شده است، کسی معترض نبوده است. اما وی در نصب معاون اول و عزل وزیر اطلاعات با مخالفت مقام معظم رهبری روبه‌رو شد. احمدی‌نژاد در اولی با یک تاخیر چند روزه و در دومی با یک تاخیر 10 روزه و قهر و خانه‌نشینی امتثال امر کرد. این تردید یا تامل برای چیست؟ مگر نه این است کلیه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها و عزل و نصب‌های دولت به دلیل تنفیذ رهبری مشروعیت دارد؟ پس تاخیر در عمل چه توجیهی دارد؟