زمان : 13 Ordibehesht 1390 - 00:18
شناسه : 33390
بازدید : 4341
قابل توجه اداره بهداشت یزد :عرق کاسنی با طعم تار موی سر و چرک دست!!! قابل توجه اداره بهداشت یزد :عرق کاسنی با طعم تار موی سر و چرک دست!!!

قابل توجه اداره بهداشت یزد :عرق کاسنی با طعم تار موی سر و چرک دست!!!

عکس :تزئینی است

محمد شیبانی خبر نگار یزدفردا : با آغاز شدن فصل گرما شاید هیچ چیز بهتر از یک کاسه فالوده یزدی و یا یک لیوان عرق کاسنی عطش را فرو ننشاند و روح را تازه نکند.بنده نیز برای فرار از گرما به یکی از فالوده فروشی های شهر مراجعه کردم و یک لیوان بزرگ عرق کاسنی سفارش دادم.بعد از پرداخت وجه،به کارگر مغازه رجوع کردم تا سفارش خود را دریافت کنم، اما جای همه شما پُر!! با آلوده ترین صحنه ممکن روبه رو شدم! کارگر آن مغازه با دست بدون پوششی که حداقل زحمت شستن آن را نیز به خود نداده بود،پس از جستجو در ظرف یخ، قالب یخی را به اندازه یافت و در لیوان قرار داد و قدری عرق هم در آن ریخت و به من تحویل داد. کمی که دقت کردم ، متوجه شدم که آن کارگر گرامی چند تار موی سر خود را نیز به یادگار در لیوان جا داده بود. نه خبری از دستکش بود و نه خبری از کلاه! پوشش خدمه آلوده و کف پوش مغازه آلوده تر! نتیجه چنین فضایی مسمومیت و بیمار شدن مشتریان میباشد. اما در این میان سوالی که ذهنم را درگیر کرد این بود که : آیا اداره بهداشت و دانشکده علوم پزشکی یزد به عنوان متصدیان بهداشت و سلامتی مردم یزد از چنین وضعیتی در مغازه های عرضه کننده ی اغذیه اطلاع دارند؟! و اگر پاسخ مثبت است، پس چرا برای حفظ سلامتی مردم با خاطیان برخورد نمی شود؟! هر چند که این موضوع مختص این مغازه نبود و چنانچه کمی بیشتر دقت کنیم چنین وضعیتی در برخی از بستنی فروش ها و اغذیه فروش های دیگر شهر هم وجود دارد

،پس مردم هم باید به وضعیت اغذیه فروشی ها دقت کنند و چناچه حداقل ظاهر مناسبی را ندیدند، ضمن تذکر به فرد مسئول از آن مغازه خرید نکنند.

به امید رسیدگی مسئولین بهداشت شهر .