زمان : 12 Ordibehesht 1390 - 22:34
شناسه : 33384
بازدید : 3351
 تغییرات در  جامعه IT استان(11 نظرفردائیان) تغییرات در جامعه IT استان(11 نظرفردائیان)
بسمه تعالی شأنه

 تغییرات در  جامعه IT استان

حمید صالحی فیروزآبادی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات

صنعت IT استان این روزها، دوران پرالتهابی را سپری می کند... التهابی که توانسته است آرامش ، سکون و بی تحرکی ناشی از رکود بازار این صنعت را دستخوش نگرانی و ترسی دیگر نماید به گونه ای که اصحاب IT استان می ترسند این رکود و اوضاع نابسامان بی مرهم، دچار زخمی دگر شود!

دلیل ملتهب شدن جامعه IT استان خداحافظی مردی است که چند سالی بود بر اریکه مدیریت IT در استانداری یزد تکیه زده بود و البته با تمامی کمبودها، نارساییها و عدم توجهات کافی اکثر مسئولین استان، بسان شیرمردی بی یال و کوپال سعی کرده بود پنجه در پنجه مشکلات صنعت IT استان انداخته و نقشی پر رنگ در آن ایفا نماید و تا حدود زیادی کارنامه ای مثبت بجای گذاشت.

بررسی دقیق کارنامه مدیرکل سابق فناوری اطلاعات استان و البته قدردانی بخاطر زحماتی که در این دوران کشیده است در این مقال نمی گنجد زیرا بررسی این کارنامه تابع شناخت تمامی عاملهای نتیجه ساز در فعالیتهای صنعت IT استان است که بسیاری از آنها از حیطه اختیار ایشان خارج بوده و یا بناحق خارج گردیده بوده است.

اما بنظر می رسد مسئولین فناوری اطلاعات در بخش خصوصی، متفق القول باشند که در دوران خدمت مهندس پورروستا، بهترین گزینه ای که می توانست پل میان بخش خصوصی و دولتی باشد، ایشان بوده اند.

از مزیتهای برجسته وی می توان تعامل و همکاری بی شاعبه دفتر فناوری اطلاعات استانداری با سازمان نظام صنفی رایانه ای و مدیران عامل شرکتهای بخش خصوصی دانست که براستی کار گرانبها وارزشمندی در این دوران بی توجهی به بخش IT می تواند محسوب شود.

فعالین انفورماتیک استان اکنون با رفتن مدیر صادق و کوشایی چون مهندس پورروستا نگرانند.

نگران این نکته که جانشینی که قرارست صندلی صدارت IT استان را تقبل نماید از میان کدامین چهره ها انتخاب می شود. باید دانست از دیدگاه بخش غیر دولتی، دانش فنی این مدیر در حال انتخاب، قدرت مدیریت امور، ریسک پذیری و توانایی مدیریت بحران، نحوه تعامل با بخش خصوصی، میزان وجاهت وی در بخش دولتی وخصوصی و میزان آشنایی وی با مشکلات و البته برش و توانمندی وی در مجاب کردن سایر مدیران دولتی به حمایت ازIT از خصوصیاتی است که انتظار می رود مدیر جدید دارا باشد، هرچند زمزمه هایی که امروز از ساختمان صدارت استان در میدان امام حسین به گوش می رسد چندان امیدوار کننده و آرامش بخش نبوده و گزینه هایی که مطرح می شوند چندان به مذاق بخش خصوصی استان خوش نمی آیند و به نظر می رسد مدیران سطح بالای استان نیز چندان در انجام این انتخاب معیارهای بخش خصوصی را در نظر نخواهند گرفت که این می تواند زنگ خطری واقعی برای نابود کردن صنعت متعالی باشد که با صورت آبرومند و سرخ و سیلی خورده خود، در این سال ادعای همگامی با جهاد اقتصادی دارد.

باید نشست و دید که این قصه انتخاب چه پایانی دارد و نوشدارو کی به مقصد می رسد!