زمان : 11 Ordibehesht 1390 - 19:34
شناسه : 33313
بازدید : 2655
پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت روز جهاني كارگر پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت روز جهاني كارگر

پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت روز جهاني كارگر


یزدفردا "استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني كارگر پيامي صادر كرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا ، محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است: كار، سنبل آبرومندي، سربلندي و عزت فرد است و بي ترديد ترويج فرهنگ كار ، تلاش، كوشش و جنبش و حركت مي تواند تضمين كننده سعادت و پيشرفت هر جامعه اي باشد.

جايگاه كار و كارگر در دين مبين اسلام آنچنان رفيع و مقدس است كه نبي مكرم اسلام حضرت محمدمصطفي(ص) دست كارگري را كه بر اثر كار و تلاش طاقت فرسا پينه بسته بود، بلند نموده و فرمودند: "اين دستي است كه هيچگاه آتش جهنم آن را نمي سوزاند ؛ اين دستي است كه خدا و رسولش آن را دوست مي دارد. كسي كه از دسترنج خود روزي اش را فراهم كند ، خداوند با نظر رحمت به او مي نگرد." براستي كه كارگران شريف ترين انسان هاي اجتماع هستند.

امروز به فضل الهي و نظر و عنايت حضرت بقيه ا... الاعظم (ارواحنا فداه) جوانان برومند ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف كار و سازندگي، افتخارات عظيم و ارزشمندي را به بار رسانده اند كه  بي شك بخش وسيعي از اين افتخار، مرهون كوشش، مقاومت، قناعت و هوشمندي كارگران متعهدي است كه با تلاش بي وقفه و شبانه روزي، مسير تعالي هر چه بيشتر ميهن عزيز اسلامي را فراهم مي آورند.

بي جهت نيست كه معمار كبير انقلاب اسلامي، حيات يك ملت را مرهون كار و كارگر برشمرده و مي فرمودند: چرخ عظيم جوامع بشرى ، با دست تواناى كارگران در حركت و چرخش است. مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نيز در همين رابطه تاكيد مي فرمايند: استقلال ملت و كشور، به تلاش و زحمت كارگران بستگي دارد.

روز جهاني كارگر نيز فرصت مناسبي است تا دولت ها و ملت ها بيشتر و بهتر به اهميت، جايگاه و نقش كارگران، اين بازوان توانمند توليد و توسعه، توجه نمايند و ضمن تجليل از اين قشر شريف و زحمتكش به ترويج فرهنگ كار و سازندگي خصوصا در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است، بپردازند.

اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي والامقام کارگر، اين روز را به تمام کارگران خدوم و زحمت کش تبريك گفته و موفقيت همگان را در راستاي آرمان هاي بلند امام راحل عظيم الشان(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.