زمان : 11 Ordibehesht 1390 - 19:08
شناسه : 33307
بازدید : 3421
وزیر ارشاد در یزد :گزارشی از سفروزیرارشاد به یزد وزیر ارشاد در یزد :گزارشی از سفروزیرارشاد به یزد

وزیر ارشاد در یزد :گزارشی از سفروزیرارشاد به یزد

امیرترقی نژاد

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی ازحمایت جدی این وزارتخانه در ارتباط با ساخت فیلم با موضوع ایثاروشهادت خبرداد .


سید محمد حسینی که به مدت دوروز مهمان یزدی ها بود درجمع خبرنگاران این استان تاکید کرد که هر استاني كه فيلمي فاخر از شهداي خود بسازد، از سوي وزارت ارشاد حمايت می شود.


وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران با اقتدار به پيش مي‌رود،اظهارداشت که این اقتداربه بركت از خون شهداست.


وی گفت:شهداي ما پيرو مولا و مقتداي خود، حضرت علي (ع) بودند و در مورد جهاد در راه خدا به يقين كامل رسيده بودند.


وی توصیه کرد که همه ما در مسيري حركت كنيم كه اسلام و خط سرخ شهات باقي بماند و به عهد خود در برابر ولايت امروز وظيفه ماست كه راه آنها را ادامه داده و ياد و نام آنها را زنده نگه داريم..


وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی درادامه برنامه های خود به یزد درمراسم يادواره شهداي گمنام استان يزد كه در محل دانشگاه پيام نور شهرستان تفت برگزار شد با اشاره به جايگاه شهيد و شهادت در اسلام گفت: امروز اگر مردم بحرين،تونس،ليبي و... قيام كرده اند از نظام اسلامي ما الهام گرفته اند .


حسيني تاکید کرد که تحولات اخير جهان اسلام متأثر و برگرفته از روحيه شهادت و شهادت طلبي است.

وي گفت:نظام ما يك نظام الهام بخش است و بدانيد كه اين توكل بخدا و اعتماد و اعتقاد قلبي و باور شهيدان ما بود كه اين عزت و عظمت انقلاب ما را به بار آورده است.

حسینی اظهارداشت:اگر بتوانيم به گونه هاي مختلف اين حال و هواها را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماييم بسيار كار ارزشمندي انجام داده ايم.


وی ادامه داد:توصيه رهبر معظم ماست كه با بهره گيري از ابزار هنر ياد شهدا را زنده نگهداريم.به اعتقاد وزیرارشادجايگاه والاي شهادت با هيچ چيز قابل مقايسه نيست.وي موضوع وصيتنامه شهدا را خلاصه شده در قيام عاشورا ،پيروي از امام و ولايت فقيه و دفاع از نظام مقدس اسلامي توصيف كرد.


اما در یک نشست صمیمی ودوستانه پهلوانان زورخانه یزد به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، تنديس ورزش باستاني و شال افتخاري پيشكسوتان و همچنين به استاندار يزد شال كسوت افتخاري پهلواني اهدا ء نمودند.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دراین بازدید طی سخنانی گفت: ورزش پهلواني و زورخانه اي با روح و جسم تك تك ملت ايران و ساير ملل اسلامي عجين شده است .


حسيني گسترش فرهنگ جوانمردي، راستي ،صداقت و شجاعت از خصوصيات بازر اين رشته مهم ورزشي است .

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در سطح كشور و استان يزد فعاليت هاي ورزشي در اين رشته با حضور همه علاقمندان و نسل جوان با جديت صورت مي گيرد .

وزير ارشاد با تأكيد بر اينكه اين وزارتخانه با همه توان در حمايت و ارتقاي اين ورزش و ورزشكاران اين رشته فعاليت مي كند ،يادآور شد :گسترش ورزش پهلواني و زورخانه اي بخاطر اهداف مقدسي كه دارد همواره مورد توجه مسئولان بوده و خواهد بود .

حسيني افزود: براي گسترش اين ورزش در ساير ملل اسلامي هم فعاليت هاي خوبي صورت گرفته و ادامه خواهد داشت .

وي اظهار اميدواري كرد تا روحيه انساني و پهلواني و خصايص اخلاقي روز به روز در سايه ورزش هاي پهلواني گسترش يابد .


افتتاح چند پروژه فرهنگی از دیگر برنامه های حسینی در یزد بود.باحضور این مقام مسئول فرهنگسرای قرآن وعترت در یزد افتتاح شد.


این فرهنگسرای قرآنی دارای بخش تولیدات فرهنگی،آموزشی،ترویجی-فرهنگی واداری مالی است.


هدف از را اندازی این فرهنگسرا،آموزش شهروندی مبتی براموزه های قرآن وعترت،تشکیل کانون نخبگان قرآنی وبانک قرآنی شهر اعلام شده است.برگزای محافل قرآنی با حضورنخبگان قرآنی از دیگربرنامه های این فرهنگسرا اعلام شده است.


همچنین برای نخستین باروبه طورهمزمان ،مجتمع وخانه های فرهنگ دیجیتال درسراسراستان یزدبا حضوروزیرفرهنگ وارشاد اسلامی آغازبکارکرد.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درمراسم افتتاح مجتمع و خانه هاي فرهنگ دیجیتال گفت: تا پايان امسال بيش از 500 مجتمع و خانه هاي فرهنگي ديجيتال در مناطق مختلف كشور فعاليت خود را آغاز خواهند كرد .


حسيني افزود: تا پايان امسال در همه استان هاي كشور ، مجتمع هاي ديجيتال راه اندازي مي شود.


وی ادامه داد:راه اندازي مجتمع ها و خانه هاي ديجيتال توسط بخش خصوصي و با حمايت و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با جديت صورت مي گيرد .


وي اضافه كرد: توجه به شرايط زمان ، فناوري و ابزارهاي نوين علمي و فرهنگي براي دست يابي به اهداف مقدس نظام مقدس جمهوري يكي از برنامه هاي مهم اين وزارتخانه مي باشد .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه همواره بايد نگاهي عميق به آينده و مقتضيات زمان براي تحقق اهداف متعالي ديني و فرهنگي داشت، تصريح كرد: يكي از رويكردهاي مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،استفاده از همه ظرفيت ها و توانمندي ها براي گسترش دنياي سايبري و مجازي و فراهم كردن زمينه مناسب و پاك آن براي استفاده شايسته نسل جوان و عموم خانواده ها مي باشد .

حسيني اظهار داشت:دنياي مجازي عليرغم برخي نارسايي ها و معضلات ،بايد مورد توجه دقيق و صحيح قرار گيرد و نبايد به آن بي توجه و غافل بود .

وي با تأكيد براينكه نقشي كه دنياي مجازي و ابزارهاي نوين فرهنگي در دنياي كنوني براي تاثير گذاري دارند بر هيج كسي پوشيده نيست ،ادامه داد: بايد ضمن استفاده پاك و درست از دنياي سايبري و مجازي همواره مواظب معضلات و مسائل حاشيه اي و سوء استفاده هاي احتمالي آن هم بود .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: دنياي استكباري براي رسيدن به اهداف شوم خود با استفاده از فضاي گسترده مجازي به دنبال دامن زدن به ايران هراسي و اسلام هراسي است .

وي خاطرنشان كرد: بايد از اين دنياي گسترده براي خنثي سازي توطئه هاي مختلف فرهنگي دشمنان بيش از گذشته بهره گرفت .

وی گفت: يكي از برنامه هاي مهم و مورد تاكيد اين وزارتخانه اين است كه با ارائه تسهيلات كم بهره به جوانان علاقمند و مستعد براي حضور و ورود موثر در اين فضا استفاده كند.

وبالخره اینکه،باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد رونمایی شد.


در این نمایشگاه مجازی بیش از 300 اثر راه یافته به نمایشگاه دوره هشتم جشنواره خوشنویسی رضوی یزد در 8 سالن برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است و آثار دوره های قبل نیز به تدریج در اتاقهای نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت .


این نمایشگاه مجازی پس از مذاکره با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای بهره گیری نظرات و تجربه های هنرمندان و خوشنویسان اسلامی خارج از کشور و استفاده حداکثری هنرمندان داخل کشور از ظرفیتهای هنری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد راه اندازی شده است .


همچنین این نمایشگاه مجازی شامل چند اتاق با معماری سنتی است که بافت تاریخی و اسلامی شهر دارالعباده یزد را در ذهن بازدید کنندگان جلوه گرمی سازد .