زمان : 11 Ordibehesht 1390 - 14:12
شناسه : 33305
بازدید : 3796
وزیر ارشاد در یزد :خانه ديجيتال اردکان افتتاح شد وزیر ارشاد در یزد :خانه ديجيتال اردکان افتتاح شد

وزیر ارشاد در یزد :خانه ديجيتال اردکان افتتاح شد


یزدفردا :احمد كمالي فرمانداراردکان در مراسم افتتاح نمايشگاه دائمي رسانه هاي ديجيتال كه در محل ساختمان قديم هنرستان شفق به بهره برداري رسيد افزود: اين مركز در جنگ اخير رسانه اي دشمن موثر است.

وي اضافه كرد: عصر امروز ،عصر تكنولوژي، رايانه و رسانه هاي ديجيتال است ، يعني ابزاري كه از طريق آنها ارتباطات در كوتاهترين زمان و با هزينه اي اندك بين انسانها رد و بدل مي شود و مخاطبين اين شيوه ارتباطي بيشتر نوجوانان، جوانان و حتي كودكان هستند، دشمن با سوءاستفاده از اين ابزار به نفع مقاصد پليد خود فرهنگ ارزشمند ما و سنتهاي ما را هدف قرار داده و در بخشي از جنگ نرم خود بر عليه كشورهاي مسلمان با مشغول نمودن ذهن جوانان از طريق نرم افزارو بازيهاي مختلف رايانه اي اهداف استعماري و استكباري خود را دنبال مي كند .

وي گفت: براي مقابله در اين نبرد فرهنگي كه رهبر معظم انقلاب از آن به جنگ نرم و شبيخون فرهنگي تعبير مي كنند بايد خود را به سلاح هاي پيشرفته ارتباطي مجهز كنيم .

وي ادامه داد: توسعه اين اماكن فرهنگي ،مقابله سازنده باجنگ عظيم رسانه اي و نرم افزاري دشمن را ميسر مي سازد .

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردكان نيز هدف از افتتاح اين مركز را عرضه كاربردي نرم افزار هاي ديجيتال ،بازيهاي رايانه اي، اينترنت پاك و گيم نت دانست و گفت: مجتمع فرهنگي ديجيتال شهرستان اردكان همزمان با سراسر كشور راه اندازي شده و ترويج فرهنگ صحيح استفاده از رايانه ،فضاهاي مجازي و بازيهاي رايانه اي را دنبال مي كند .

مهدي واحديان ضمن دعوت از كليه جوانان و نوجوانان شهرستان جهت ثبت نام از اين مراكز و استفاده از امكانات آن افزود :استقبال جوانان از اين مراكز اصلي ترين فاكتور براي توسعه فعاليت آنها مي باشد و در آينده با گسترش فعاليتهاي اين مراكز ،كار از حالت عرضه به توليد محصولات فرهنگي خواهد رسيد و انشا الله با حمايتهاي خوب مسئولين استان و شهرستان اين مجتمع به توليد محصولاتي نظير بازيهاي رايانه اي ،انيميشن و نرم افزار خواهد پرداخت .

اين مجتمع در زير بناي 400متر مربع در محل ساختمان سابق هنرستان شفق افتتاح گرديده است.