زمان : 11 Ordibehesht 1390 - 07:23
شناسه : 33291
بازدید : 867
بيانيه فرماندار خاتم به مناسبت هفته معلم   بيانيه فرماندار خاتم به مناسبت هفته معلم

بسمه تعالي

در قرآن كريم، معلمی به عنوان جلوه‌ای از قدرت لايزال الهی نخست ويژه ذات مقدس خداوند تبارك و تعالی عنوان شده است.

در نخستين آيات قرآن كه بر قلب مبارك پيغمبر اكرم(ص) نازل شد، ذات اقدس اله(جل و علا)، خود را «معلم» می‌خواند. بنابراين تعليم و تربيت، از شئون الهی است و خداوندمتعال، اين ويژگی را به پيامبران و اوليای پاك خويش ارزانی نموده تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و اين چنين است كه تعليم و تربيت، به صورت يكی از سنت‏های نيك آفرينش در آمد و معلمی كه همانا شغل انبياست ،به عنوان كرامتی سترگ و تحفه‏ای آسمانی به انسان هديه شد.

سالروز شهادت استاد فرزانه شهيد مرتضي مطهري را روز معلم نامیدن، ترسیم طرحی از اراده وایمان واخلاص برای تلاش وتکاپو درتربیت انسان وهدایتهاي دلسوزانه استاد فرزانه شهيد مرتضي مطهري به عنوان سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ماست. همان که فرزند عزیز امام راحل عظیم الشان، پاره تن ايشان وپشتوانه‌اي محکم برای حوزه های علمیه ودانشگاه ها بود. همچنان که هنوز نیز خیروبرکت آثارش در جامعه اسلامی ساری وجاری است ودر تربیت نفوس وهدایت نسل ها مؤثر وماندگار می باشد.

 

اينجانب با اعتقاد راسخ به رسالت مقدس معلمان،  در سالي كه توسط مقام عظماي ولايت به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده ،  این روز را بزرگ می دارم و نسبت به ساحت مقدس معلمان عمیقا احساس احترام و سپاس دارم و براي تمامي معلمان عزيزي كه با علاقه و تعهد تمامي مساعي خويش را در راه تحقق ایمان به فرهنگ ارزشمند ديني ، اسلامي وتعالیم اخلاقي به كار مي گيرند، آرزوي توفيق و سربلندي مي نمايم و از سياست گذاران تعليم و تربيت مي خواهم تا در برنامه ريزيهاي خود با رويكردي ويژه به نقش و جايگاه معلم بينديشند.


سيد ناصر امامي ميبدي

فرماندار خاتم