زمان : 09 Ordibehesht 1390 - 21:34
شناسه : 33238
بازدید : 4346
فقیه معاون پارک علم و فناوری یزد :  فعالیت های موسسات مرکز رشد ابرکوه ، با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ابرکوه مطلوب است فقیه معاون پارک علم و فناوری یزد : فعالیت های موسسات مرکز رشد ابرکوه ، با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ابرکوه مطلوب است

دکتر احمد رضا فقیه معاون پارک علم و فناوری یزد :

فعالیت های موسسات مرکز رشد ابرکوه ، با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ابرکوه مطلوب است

 ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: دکتر احمد رضا فقیه، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد و تنی چند از مدیران پارک، از مرکز رشد فناوری ابرکوه بازدید نمودند.

در این بازدید، مسئولین شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری ابرکوه، در جلسه ای مسائل و مشکلات خود را با مسئولین حاضر در میان گذاردند.

پایین بودن سقف تسهیلات اعطایی، پایین بودن هزینه های رفاهی و جانبی مرکز، عملیاتی نشدن برخی مزایای استقرار در مراکز رشد و تاخیر در پرداخت اقساط فصلی موسسات، برخی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

پیگیری اعطای وام کمک فن آفرینی ، پیگیری اعطای وام صندوق مهر امام رضا (ع) ، پیگیری اعطای وام صندوق پژوهش ، اعطای کمک به گروه فناوری اطلاعات و گروه رباتیک دفتر نوآوری مرکز رشد جهت بازدید از پارک کودکان از مواردی بود که به صورت موردی توسط برخی از موسسات مطرح و مقرر گردید با پیگیری های ستاد مرکز رشد اجرائی گردد.

پیگیری اختصاص بودجه عمرانی جهت مرکز رشد، پیگیری نحوه هزینه کرد اعتبارات اهدایی ریاست جمهوری به مراکز رشد، پیگیری خرید وسیله نقلیه مناسب جهت مرکز ابرکوه ، پیگیری تعویض تجهیزات فرسوده ، پیگیری تامین هزینه های تعمیرات ساختمان ، وعقد قرارداد با اعضای شورای پذیرش مرکز ابرکوه نیز از جمله دیگر مواردی بود که مقرر گردید با پیگیری های ستاد مرکز رشد اجرایی گردد.

در این دیدار همچنین دکتر فقیه معاون پارک، ضمن اعلام پشتیبانی پارک از این موسسات جهت حفظ و تقویت انگیزه تلاش و روحیه مجاهدت اقتصادی، فعالیت های موسسات مرکز رشد ابرکوه را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان ابرکوه مطلوب ارزیابی نمود.

بازدید از برخی از طرح های اجرا شده توسط موسسات مستقر در مرکز رشد فناوری ابرکوه از دیگر برنامه های این روز بود.

پایان بخش این برنامه ها نیز، شرکت در کارگروه بررسی مشکلات مرکز رشد فناوری ابرکوه بود که در این جلسه، درخواست های مطرح شده توسط موسسات مرکز ابرکوه مورد بر رسی قرار گرفت.

مدیر مراکز رشد اقماری پارک علم و فناوری یزد نیز در گفتگو با یزد فردا از سرکشی مداوم به این مراکز و بررسی مشکلات آنان خبر داد.

علی اکبر قیومی همچنین با بیان این مطلب که در حال حاضر 11 مرکز رشد در استان به فعالیت می پردازند افزود: امیدواریم که مراکز رشد شهرستان های اردکان و بافق نیز با همکاری فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی به زودی به بهره برداری برسد.

مرکز رشد فناوری ابرکوه، نخستین مرکز رشد شهرستانی کشور به حساب می آید.