زمان : 09 Ordibehesht 1390 - 19:54
شناسه : 33235
بازدید : 2856
امام جمعه طبس: مسلمانان جهان خواستار محاكمه ‌سران آل‌ خليفه هستند امام جمعه طبس: مسلمانان جهان خواستار محاكمه ‌سران آل‌ خليفه هستند

طبس- حقاني – سرپرستي يزدفردا: امام جمعه طبس گفت: تمام مسلمانان جهان، خواستار تعقيب و محاكمه فوري سران آل‌ خليفه و آل‌‌ سعود هستند.


حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به جنايات گسترده آل‌خليفه و آل‌سعود در كشور بحرين اظهار داشت: براساس قرارداد بين‌المللي، چنانچه در يك مورد، تعداد يك ميليون نفر اعلام شكايت كنند، رياست سازمان ملل متحد موظف به رسيدگي خواهد بود كه باتوجه به جنايات بسيار گسترده آل‌خليفه و آل‌سعود در كشور بحرين، سايت اينترنتي در نظر گرفته شده كه مردم مي‌توانند با مراجعه و اعلام مشخصات خود، خواستار محاكمه سران آل‌خليفه و آل‌سعود شوند.

وي از مردم خواست تا در حمايت از مردم مظلوم بحرين، با مشاركت در اين اعلام شكايت، زمينه تعقيب و محاكمه سران ظالم آل‌خليفه و آل‌سعود را فراهم آورند.

خطيب جمعه طبس به بيان برخي از جنايات حكام ظالم كشور بحرين نسبت به مردم مظلوم اين كشور پرداخت و يادآور شد: جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود روز به روز گسترش بيشتري مي‌يابد، به طوري كه شايد حتي يزيد هم چنين جناياتي را مرتكب نشده است.

اين مسئول افزود: كشتن كودكان، تجاوز به زنان، ربودن پزشكان و پرستاران از بيمارستان، شكنجه كردن دستگيرشدگان، محكوم كردن چند نفر از انقلابيون به اعدام، تخريب مساجد و حسينيه‌ها، سوزاندن قرآن كريم، دستگيري ورزشكاران و بسياري موارد ديگر از جمله جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود در كشور بحرين است.

امام جمعه طبس تصريح كرد: تمام آزادي‌خواهان دنيا بايد حمايت قاطع خود از انقلابيون را اعلام كنند تا به اين وسيله حكام ظالم و ستمگر به محاكمه كشانده شده و بسزاي بخشي از جنايات خود برسند.

وي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مراكز آموزش عالي كشور خواست تا زمينه جذب دانشجويان اخراجي كشور بحرين را فراهم آورده و علاوه بر اين جامعه پزشكان ما از پزشكان و پرستاران بحريني و جامعه ورزشي ما از ورزشكاران كشور بحرين اعلام حمايت كنند.

مهاجريان در بخش ديگري از سخنان خود توافق اخير گروه حماس و گروه فتح را بسيار ارزشمند و ميمون دانست و بيان داشت: با توجه به خيزش كشورهاي اسلامي، اتحاد اين دو گروه انقلابي و مبارز امري مبارك و قابل تقدير است كه عصبانيت آمريكا و رژيم صهيونيستي را در پي داشت و بي‌شك هر كاري كه باعث ناراحتي و عصبانيت دشمنان اسلام شود اقدامي صحيح خواهد بود.

وي اظهار اميدواري كرد كه مسلمانان بتوانند با وحدت بيشتر و دست در دست يكديگر، صهيونيست‌ها و حاميان آنها در كشورهاي اسلامي را از منطقه اخراج كرده و دولتي قوي و مستحكم تشكيل دهند.

خطيب جمعه طبس اصل امامت و ولايت را از مهم‌ترين اصول اسلام دانست و عنوان كرد: در زمان نبود پيامبر و غيبت امام، رهبري جامعه اسلامي بر عهده ولي فقيه قرار مي‌گيرد كه اطاعت آحاد جامعه از او در هر شرايطي لازم و ضروري است.

اين مسئول ادامه داد: اگر انقلاب اسلامي ايران با عظمت، عزت و سربلندي به پيروزي رسيد، به دليل اطاعت بي‌چون و چراي مردم از حضرت امام خميني (ره) بود و در واقع پيروزي‌هاي پي در پي كشورمان در تمام عرصه‌هاي جهاني به بركت ولايت و رهبري است.

امام جمعه طبس اضافه كرد: اگر مي‌بينيم كه برخي كشورهاي اسلامي منطقه پس از سال‌ها جهاد، تلاش و مقاومت، نتيجه لازم را نمي‌گيرند به دليل نداشتن رهبري واحد است.

وي با اشاره به اينكه امروز بايد فرمايشات مقام معظم رهبري فصل‌الخطاب همه امور براي مردم و به ‌ويژه مسئولان بلندپايه كشور باشد ابرازداشت: فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ديدار با جمعي از مردم استان فارس بسيار مهم و بيانگر برخي نگراني‌هاي ايشان بود، كه هيچ كدام از مسئولان نبايد اجازه دهند كه اين گونه براي مقام معظم رهبري نگراني ايجاد شود.

مهاجريان در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه طبس، فرارسيدن سالروز شهادت استاد بزرگوار شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري و هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامي داشت و گفت: علما و بزرگان همواره جلودار انقلاب‌ها و حركت‌ها در جامعه اسلامي بوده و هستند كه نمونه بارز آن شهيد مرتضي مطهري است كه نقش اساسي و مهمي در پيروزي انقلاب داشت.

وي افزود: معلمان، مربيان و اساتيد ما بايد با مطالعه كتب شهيد مطهري، وي را به عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهند.

اين مسئل همچنين روز ملي خليج فارس را گراميداشت و يادآور شد: اين خليج از ابتدا خليج فارس نام داشته، اما در طول تاريخ برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس براثر تحريك دشمنان، به دنبال تغيير نام خليج فارس به خليج عربي بودند، اما تاكنون اين نام تغيير نكرده و تا قيام و قيامت هم خليج فارس باقي خواهد ماند.

امام جمعه طبس با اشاره به اينكه از فردا قانون جديد راهنمايي و رانندگي كه براساس آن مبالغ جريمه برخي جرايم افزايش مي‌يابد اجرا خواهد شد اذعان داشت: قانون قبلي مربوط به سال‌ها پيش كه تعداد وسايل نقليه كم بوده مي‌شد، كه با توجه به افزايش قابل توجه وسايل نقليه و آمار بالاي كشته‌هاي تصادفات رانندگي، از مدت‌ها قبل نياز به اصلاح برخي قوانين راهنمايي و رانندگي احساس شد.

وي با بيان اينكه قانون جديد راهنمايي و رانندگي از سوي مجلس تصويب و از فردا اجرا خواهد شد، از عموم مردم و به‌ويژه رانندگان خواست تا قوانين راهنمايي و رانندگي را بيش از پيش رعايت كنند.

منبع:فارس