زمان : 08 Ordibehesht 1390 - 00:00
شناسه : 33158
بازدید : 3890
امام جمعه یزد:قرار گرفتن زکات در کنار نماز در آیات قرآن کریم نشاندهنده اهمیت پرداخت زکات در جامعه است امام جمعه یزد:قرار گرفتن زکات در کنار نماز در آیات قرآن کریم نشاندهنده اهمیت پرداخت زکات در جامعه است

امام جمعه یزد:قرار گرفتن زکات در کنار نماز در آیات قرآن کریم نشاندهنده اهمیت پرداخت زکات در جامعه است"

حجه الاسلام والمسلمین صدوقی در نشست ستاد احیاء زکات استان که در محل دفتر ایشان و با حضور استاندار و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با امر زکات برگزار شد گفت : حدود 50 آیه از قرآن کریم در مورد زکات است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به قرار گرفتن کلمه زکات در کنار کلمه نماز در قرآن کریم ، این امر را نشانه اهمیت و وجوب پرداخت زکات در جامعه دانست .

حجه الاسلام والمسلمین صدوقی با تاکید بر فرهنگ سازی احیاء و ترویج فریضه زکات در جامعه افزود: اگر به این فریضه الهی به درستی عمل شود هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می گردد.

استاندار یزد نیز در این نشست با تاکید بر فعالیت و تلاش بیشتر کمیته امداد امام خمینی (ره) در این حوزه، از انقلاب اسلامی به عنوان احیاگر زکات یاد کرد.

مهندس فلاح زاده تبلیغ و فرهنگ سازی صحیح در این زمینه را بسیار کارساز دانست و گفت: روحانیون با جایگاه با ارزش خود در جامعه می توانند در این زمینه کارگشا باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز در حاشیه این نشست در خصوص مصوبات جلسه اظهار داشت: مقرر گردید در بحث فرهنگ سازی زکات، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صداو سیما به عنوان محور کار ورود پیدا کنند و همه دستگاهها نیز موظف شدند همکاری لازم در خصوص احیاء این فریضه الهی را داشته باشند.

مهندس حمید نصیری افزود: حساب متمرکزی در استان جهت پرداخت زکات واجب افتتاح گردیده است و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان موظف شد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی افراد مشمول پرداخت زکات واجب را شناسایی و نسبت به ارائه آموزشهای لازم به این عزیزان اقدام و زمینه پرداخت زکات واجب را فراهم نماید .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ورود به بحث زکات مستحبی نیز از دیگر موارد مصوب در این نشست بود که در این راستا ادارات مختلفی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل راه و ترابری و ... برای هماهنگی جهت احداث مساجد روستاها و راههای روستایی مشخص گردیدند.

وی افزود: در سال گذشته محور اصلی کار این نهاد در بخش زکات فرهنگ سازی بود و بیش از یک هزار و 800 برنامه فرهنگسازی از طریق صدا و سیما ، مطبوعات و برگزرای جلسات با کشاورزان و غیرو صورت پذیرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد میزان زکات جمع آوری شده در سال قبل را 3 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام نمود