زمان : 07 Ordibehesht 1390 - 21:47
شناسه : 33147
بازدید : 1249
نخستين گردهمايي تشکل‌هاي مردمي حامي ميراث فرهنگي 31 ارديبهشت‌ماه 90 در گلستان برگزار مي‌شود نخستين گردهمايي تشکل‌هاي مردمي حامي ميراث فرهنگي 31 ارديبهشت‌ماه 90 در گلستان برگزار مي‌شود

مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور اين خبر را اعلام کرد و گفت : اين اقدام به منظور بهره‌وري از توان تخصصي تشکل‌هاي مردم نهاد (NGO)‌ها صورت گرفته و طي آن در نشستي يک‌روزه حدود فعاليت‌هايي که در معاونت ميراث‌فرهنگي امکان واگذاري يا مشارکت تشکل‌هاي غيردولتي وجود دارد ،‌ تعيين خواهد شد.

«آتوسا مومني» ادامه داد : قصد داريم در صورت امکان پس از گردهمايي ياد شده از توان اين بخش مهم جامعه در بخش‌هاي اجرايي نيز استفاده کنيم.

او ادامه داد : اين رخداد هم‌افزايي تشکل‌هاي مردم‌نهاد و معاونت ميراث‌فرهنگي کشور را سبب شده و NGOها را به عنوان بازوي مشورتي در کنار اين معاونت قرار خواهد داد.

به گفته مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور اين اقدام در گام نخست نزديکي NGOها و معاونت ميراث‌فرهنگي کشور را سبب شده و براي انجام اقدامات مشترک ايجاد اطمينان خواهد کرد.

اين مقام مسؤول تصريح کرد : در اين گردهمايي همچنين موضوع تاسيس دفتر ارتباطي تشکل‌هاي مردم نهاد با معاونت ميراث‌فرهنگي کشور نيز بررسي مي‌شود.

او تاکيد کرد : اين دفتر در محل معاونت ميراث‌فرهنگي کشورتشکيل شده و مقدمات تعامل نزديک سازمان‌هاي مردم‌نهاد با اين معاونت را فراهم خواهد کرد.

به گفته «مومني» اين دفترمسؤوليت خواهد داشت تا نظر‌ها ،‌پيشنهادها و انتظارات اين تشکل‌ها را به مسؤولان مربوطه منعکس کند.

او با بيان اين‌که اين نخستين‌بار است که مرزهاي مشارکت معاونت ‌ميراث‌فرهنگي کشور با تشکل‌هاي مردم‌نهاد مشخص خواهد شد ، اضافه کرد : موضوع ايجاد دفتر ارتباطي در بيانيه‌اي که در گردهايي خوانده مي‌شود ، مطرح شده و در صورت تصويب به اجرا درخواهد آمد.

مدير کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احيا ميراث معنوي و طبيعي کشور بيان‌داشت: ليست کاملي از عناوين و فعاليت‌هاي تشکل‌هاي مردم‌نهاد سراسر کشور تهيه شده و بر اساس پيش‌بيني ما حدود 40 تشکل اين معاونت را در گردهمايي ياد شده همراهي خواهند کرد

منبع"آریا