زمان : 06 Ordibehesht 1390 - 22:33
شناسه : 33123
بازدید : 3060
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه: نیازمند همکاری کشاورزان جهت مبارزه با آفت سن گندم در دومین کانون سن کشور هستیم مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه: نیازمند همکاری کشاورزان جهت مبارزه با آفت سن گندم در دومین کانون سن کشور هستیم

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:


نیازمند همکاری کشاورزان جهت مبارزه با آفت سن گندم در دومین کانون سن کشور هستیم


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: محمد علی حاتمی، ابرکوه را دومین کانون سن کشور ذکر نمود.


به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، در سال جاری و در بازدید های انجام شده، در سطح هر متر مربع 10 الی 12 و برخی از مواقع 15 سن مشاهده نموده ایم که نشاندهنده تراکم بالای این آفت در مزارع است.


محمد علی حاتمی سطح زیر کشت گندم در این شهرستان را 5800 هکتار گندم و 470 هکتار جو ذکر نمود.


حاتمی افزود:به محض مشاهده سن در مزارع گندم این شهرستان، اعضای شبکه مراقبت که از 35 نفر نیروی بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده است، نظارت بر سم پاشی بر علیه سن مادری را بر عهده گرفته اند.


به گفته حاتمی جهت مبارزه با این آفت، تعدادی از سم پاش های دولتی تجهیز و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، همچنین دارندگان سم پاش در بخش خصوصی نیز در این راستا و در کمک به اجرای طرح تشویق شده اند.


حاتمی افزود:در بخش مبارزه با سن، همچنین با ائمه جماعات نیز هماهنگی هائی صورت گرفته است و با اعلام آمادگی آنان، کشاورزان جهت مبارزه با سن تشویق شده اند.


وی خاطر نشان ساخت که امام جمعه ابرکوه نیز در همکاری با اجرای درست برنامه های مبارزه با سن، در خطبه های نماز جمعه خود امر مبارزه با سن گندم را با توجه به سال جهاد اقتصادی مورد گوشزد قرار دادند.


به گفته حاتمی، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی از جمله ارسال پیامک ، تماس با کشاورزان، برگزاری کلاس های اموزشی و حضور در مناطق روستائی از جمله دیگر اقدامات این مدیریت در تشویق کشاورزان به مبارزه با این آفت بوده است.


وی افزود:در حال آماده شدن در جهت مبارزه با پوره سن هستیم و به محض فرارسیدن زمان آن، با اطلاع رسانی و بسیج کلیه امکانات ،کار مبارزه را آغاز خواهیم کرد.


حاتمی خاطر نشان ساخت که توقع داریم که کشاورزان با سم پاشی به موقع بتوانند گندمی عاری از سن را جهت تغذیه سالم در اختیار جامعه قرار دهند.