زمان : 06 Ordibehesht 1390 - 17:40
شناسه : 33097
بازدید : 3457
معاونت سينمايي قرارداد يك ميلياردي آقاي بازيگر را لغوكرد معاونت سينمايي قرارداد يك ميلياردي آقاي بازيگر را لغوكرد

معاونت سينمايي قرارداد يك ميلياردي آقاي بازيگر را لغوكرد

در پي انتشار اخباري مبني بر قرارداد يك‌ميلياردي يكي از بازيگران سينما با يك دفتر تهيه، مديركل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي خبر از لغو اين قرارداد و درج توبيخ در پرونده كاري آنان داد، تا به اين خبر كه تا ديروز در حد شايعه و شنيده ها بود مهر تاييد زده شود.

در سومين برنامه «هفت» بود كه فريدون جيراني خبر داد يك بازيگر براي حضور در يك سريال يك ميليارد تومان گرفته است. نام محمد رضا گلزار به عنوان بازيگر مورد نظر خيلي زود مطرح شد. اين گمانه هم به اين دليل بود كه در همان برنامه «هفت» گفته شد كه گلزار توانسته اسپانسري براي اين سريال جذب كند كه با خود سه ميليارد تومان به اين دفتر تهيه پول آورده است.


به دنبال آن اين خبر تيتر شد كه «محمد رضا گلزار با دستمزد يك ميليارد توماني به قهوه تلخ مي‌آيد.» اما اين خبر كامل ترش اين بود كه وي با دفتر توليد سريال «قهوه تلخ» (برادران آقاگليان) اين قرار داد را امضا كرده و قرار است امسال در دو فيلم سينمايي اين تهيه‌كنندگان و چند قسمت از مجموعه ويدئويي مذكور بازي كند و همچنين در قسمت‌هاي پاياني اين سريال كه اواخر تابستان يا پاييز امسال ضبط خواهد شد، مقابل دوربين برود.


اما در حاليكه روز گذشته روابط عمومي معاونت سينمايي اعلام كرد: در پي انتشار اخباري مبني بر قرار داد ميلياردي يك تهيه كننده با يكي از بازيگران سينما، مدير كل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي از لغو اين قرارداد و درج توبيخ در پرونده كاري آنان خبر داد،باز هم شنيده‌ها حاكي از اين است كه اساسا قراردادي براي بازي بازيگر مشهور در مجموعه «قهوه تلخ» بسته نشده و اصولا مذاكره وي با تهيه‌كنندگان «قهوه‌تلخ» براي حضور در كارهاي ديگر دفتر آنها بوده است و آن مذاكرات هم مكتوب نبوده و چيزي منعقد نشده است.


برخي از كارشناسان سينمايي نيز معتقدند درج خبر انعقاد قرارداد ميلياردي يك بازيگر سينما با «قهوه تلخ» اصولا يك مانور تبليغاتي بوده است.


اما اصل ماجرا دريافت رقم يك ميلياردي يك بازيگر است چه براي بازي در سريال باشد و چه فيلم.چه در حد حرف باشد چه در عمل. اين همان نكته اي است كه معاونت سينمايي را وادار به واكنش كرده است تا مديركل ارزشيابي و نظارت سينمايي ضمن تاييد چنين خبري ، لغو اين قرارداد را اعلام كند و نسبت به قراردادهاي مشابه متذكر شود و اعلام كند كه به طرفين قرارداد يعني تهيه كننده و بازيگر مورد نظر شديدا تذكر داده شده و در پرونده كاري آنان توبيخ درج مي گردد و اين قرارداد كه لغو شده در آينده كاري هر دو طرف از نظر اين اداره كل تأثير كاملاً منفي خواهد داشت.در پايان اين خبر كه از سوي روابط عمومي معاونت سينمايي اعلام شد براي رفع هرگونه سوءتفاهمي در مداخله اداره كل نظارت و ارزشيابي در چنين قضيه اي نيز ذكر شده كه: معاونت سينمايي با هرگونه فعاليت مخل امنيت و آرامش صنوف سينمايي برخورد خواهد كرد و قراردادهايي كه به فضاي اعتماد و امنيت شغلي صنوف لطمه بزند از نظر اين اداره كل كاملا باطل است. در واكنش به اين خبر رئيس اتحاديه تهيه‌كنندگان به خبرگزاري فارس در حمايت از اين مداخله معاونت سينمايي گفت اين قراردادها به‌هم‌ريختگي در دستمزدهاي سينمايي بازيگران ايجاد مي‌كند و تبعات بسياري را براي سينماي كشور خواهد داشت. وي در اين گفت‌وگو البته از حاشيه ديگري هم سخن به ميان آورده و آن عدم عضويت تهيه‌كننده سريال قهوه تلخ در اين اتحاديه است . تهيه كننده اي كه به هر حال قصد دارد حداقل دو فيلم سينمايي توليد كند. هاشمي گفته: «چندي پيش درخواستي از سوي تهيه‌كننده مجموعه «قهوه تلخ» جهت عضويت در اتحاديه تهيه‌كنندگان و ارائه پرونده‌اي براي دريافت مجوز پروانه ساخت به اتحاديه تهيه‌كنندگان ارائه شد و در شوراي توليد و كميته عضويت مطرح شد. نظرات مختلفي از سوي افراد وجود داشت و همكاران ما در كميته عضويت و شوراي توليد نگراني‌هايي را ابراز داشتند كه قرار شد ما تذكراتي به اين عزيزان بدهيم اما بعد از مدت كوتاهي در كمال تعجب در برنامه تلويزيوني «هفت» مطلع شديم قراردادي ميلياردي با يكي از بازيگران مشهور سينما از سوي تهيه‌كننده بسته شده است.» وي در ادامه افزود: اين قراردادها به‌هم‌ريختگي در دستمزدهاي سينمايي بازيگران ايجاد مي‌كند و تبعات بسياري را براي سينماي كشور خواهد داشت. ما با اين نوع حركت‌ها به شدت مقابله مي‌كنيم زيرا برخي از افراد با داشتن رانت‌هاي قدرتي و با داشتن اسپانسرها‌ي مختلف دستمزدهاي ميلياردي را در سينما پرداخت مي‌كنند، اين درحالي است كه هزينه ساخت و توليد يك فيلم سينمايي هم به اين مبلغ نمي‌رسد.