زمان : 06 Ordibehesht 1390 - 16:49
شناسه : 33085
بازدید : 1685
وزير سابق امور خارجه در دانشگاه يزد :در حادثه طبس خداوند اولین طعم شکست در رویارویی نظامی با ملت بزرگ ایران را به آنان چشانید وزير سابق امور خارجه در دانشگاه يزد :در حادثه طبس خداوند اولین طعم شکست در رویارویی نظامی با ملت بزرگ ایران را به آنان چشانید

وزير سابق امور خارجه در دانشگاه يزد :در حادثه طبس خداوند اولین طعم شکست در رویارویی نظامی با ملت بزرگ ایران را به آنان چشانید

یزدفردا "به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد مراسم سخنرانی وزیر سابق امور خارجه روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه یزد برگزارشد

دکتر منوچهر متکی ابتدا به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه در محل سالن غدیر به مناسبت سالروز شکست مفتضحانه عملیات نظامی آمریکا بر ضد ایران در صحرای طبس در سخنانی به تشریح نحوه برخورد آمریکا با ملت ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت.


وی با ذکر تاریخچه ای از دشمنی های سیاستمداران آمریکایی با ملت ایران به حمایت همه جانبه آنها از رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دو چیز در عرصه بین الملل خودنمایی کرد یکی قدرت ملت ها و دیگری ذلالت و زبونی حکومتهای وابسته اما متاسفانه آمریکایی ها متنبه نشدند و مجموعه اقدامات سوء آنان به 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی منجر شد. وی ادامه داد: پس از آن نیز در حادثه طبس خداوند متعال اولین طعم شکست در رویارویی نظامی با ملت بزرگ ایران را به آنان چشانید.


  متکی در ادامه به راه روشن و منطق قوی نظام اسلامی در عرصه بین الملل و روابط با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: خط اصیل و اصولی ملت ما در این زمینه همواره در کلام امام و رهبری نمود یافته است که بر اساس آن ملت ایران بنا ندارد تا ابد با آمریکا رابطه نداشته باشد اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند این رابطه مقدماتی دارد که آمریکایی ها باید آن را طی بکنند و آن این است که آنها از هویت و خوی سلطه طلبی خود خارج شوند.


وی همچنین به تبیین قیامهای ملتهای مسلمان منطقه در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی ایران در تمام این تحولات نقش داشته است البته نه به معنای دخالت کشور ما در امور این کشورها بلکه انقلاب اسلامی ما همواره الهام بخش مبارزات حق طلبانه ملتهای مظلوم منطقه و جهان است.

 دکتر منوچهر متکی سپس در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در سالن شهید منتظر قائم این دانشگاه حضور یافت و سخنرانی مبسوطی درباره نحوه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر تحولات منطقه ارایه کرد. در پایان این مراسم نیز به سوالات شرکت کنندگان در زمینه مسایل مختلف ملی و بین المللی پاسخ گفت.