زمان : 05 Ordibehesht 1390 - 22:15
شناسه : 33060
بازدید : 2523
دوره تخصصي مديريت تور و تورگرداني با محوريت توريسم فرهنگي در یزد برگزار می شود دوره تخصصي مديريت تور و تورگرداني با محوريت توريسم فرهنگي در یزد برگزار می شود

دوره تخصصي مديريت تور و تورگرداني با محوريت توريسم فرهنگي در یزد برگزار می شود

یزدفردا "دوره تخصصي مديريت تور و تورگرداني با محوريت تورسم فرهنگي در استان يزد برگزار می شود.

"محمد جعفر ميرجليلي" گفت: اين دوره در اجراي پروژه سراسري آموزش "کارآفريني و مهارت هاي کسب و کار" و با هدف کاربردي کردن اطلاعات راهنمايان گردشگري، ترويج کسب و کار و کارآفريني در حوزه توريسم يزد برگزار می‌شود.

مسئول آموزش اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد ضمن اعلام اين خبر افزود: يکي از موانع بسيار مهم در توسعه صنعت گردشگري ايران عدم وجود زيرساختها و بسترهاي مناسب است،روشن است يکي از اين زيرساختها وجود نيروي انساني متخصص و آموزش ديده در صنعت گردشگري است.

"ميرجليلي" گفت: اگر به امر آموزش به شکل تخصصي و حرفه اي پرداخته شود اين امر منجر به برنامه ريزي صحيح، سرمايه گذاري هاي مناسب و استفاده بهينه از پتانسيل هاي اين صنعت خواهد شد.

وي در ادامه افزود: استان يزد از بهترين نمونه هاي شهري با پتانسيل بالا در حوزه توريسم فرهنگي است لذا استفاده از اين منابع نيازمند تبليغات هدفمند و مديريت تورهاي گردشگري در قالب آموزش دوره هاي کارآفريني تخصص کاربردي است.

"ميرجليلي" با بيان اينکه هدف از طرح اين دوره آموزشي ايجاد اشتغال در قالب آموزش دوره‌هاي کارآفريني تخصصي و نهايتا توسعه فعاليت‌هاي تورگرداني است گفت: با توسعه اين فعاليت‌ها استفاده از ظرفيت‌ها افزايش مي‌يابد و سرمايه جذب شده در افزايش تاسيسات و زيرساختهاي صنعت گردشگري مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بالطبع توسعه صنعت توريسم و شغل‌هاي وابسته، کارآفريني را به دنبال دارد.

وي اضافه کرد: اين دوره که با دوره هاي قبلي کاملا متمايز بوده توسط موسسه کار و تامين اجتماعي با همکاري موسسه فرهنگي پژوهشي و آموزشي سيماي حقيقت و زير نظر اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد : اين دوره تخصصي به مدت 100 ساعت تعريف شده و 50نفر فراگير در طول دو دوره آموزشي مجزا آموزش خواهند ديد. از ويژگي‌ها و وجه تمايز اين دوره با دوره‌هاي قبلي، کاربردي کردن اطلاعات راهنمايان گردشگري است به همين دليل بيش از 60درصد دوره به صورت عملي اجرا خواهد شد.

شايان ذکر است: در پايان اين دوره پس از ارائه پروژه کاربردي توسط فراگيران، گواهينامه معتبر و مورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري به آنها اعطا خواهد شد.