زمان : 05 Ordibehesht 1390 - 18:17
شناسه : 33049
بازدید : 2015
پیام اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت 5اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا درصحرای طبس پیام اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت 5اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا درصحرای طبس

پیام اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت 5اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا درصحرای طبس

یزدفردا :انقلاب اسلامى ايران از ابتداى شكل‏گيرى تا كنون، همواره با تهديدات بسيار جدى نظام سلطه جهانى روبه‏رو بوده و با اتكا به ايمان الهى و پشتوانه عظيم مردمى توانسته است ضمن كنار زدن اين موانع، در مسير تكامل و تحقق اهداف متعالى خويش گام بردارد. يكى از اين تهديدات، حمله نظامى آمريكا به طبس، در جهت آزادسازى جاسوسان خود و براندازى نظام اسلامى ايران بود كه با امدادهاى غيبى الهى با شكست روبه‏رو شد؛ حادثه‏اى كه همواره تجربه تلخى براى آمريكاييان و چراغى فروزان براى مردم ايران در اعتقاد به حقانيت نظام اسلامى و ايستادگى در مقابل توطئه‏هاى دشمنان بوده است.پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز گرامیداشت واقعه‌ای است که در آن تفسیر سوره فیل پس از ۱۴۰۰ سال متجلی شد و ارتش آمریکا همچون اصحاب ابرهه، روسیاه‌تر از همیشه تاریخ به هلاکت رسید.


بنابراین ،واقعه طبس از اهميت بسيار بالايي برخوردار است چرا كه اين واقعه كه تفسير دوباره سوره فيل بود، بيانگر الهي بودن انقلاب اسلامي ايران می رساند.


شکست طبس يک ضربه محکم بر پيکره استکبار محسوب و سبب رسوايي کاخ سفيد شد. آمريکايي ها هرگز طعم تلخ شکست طبس را از ياد نخواهند برد.پيام مهمي که در بازخواني ناکامي توطئه‌هاي نظام سلطه و استکبار جهاني طي 32 سال گذشته از جمله شکست آمريکا در صحراي طبس وجود دارد اين است که مسئولان نظام و مردم در مسير آموزه‌هاي حيات‌بخش اسلام عزيز حرکت کنند.


در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد منتظر قائم از مردم همیشه در صحنه استان یزد درخواست می شود تا با شركت در مراسمی كه به همین مناسبت در محل حادثه و در یزد برگزار می شود فعالانه شركت نمایند.