زمان : 05 Ordibehesht 1390 - 11:11
شناسه : 33041
بازدید : 1895
با انتخاب « و دیگر هیچ» به کارگردانی رقیه توکلی چهارمين جشنواره فيلم خليج فارس به كار خود پايان داد با انتخاب « و دیگر هیچ» به کارگردانی رقیه توکلی چهارمين جشنواره فيلم خليج فارس به كار خود پايان داد

با انتخاب « و دیگر هیچ» به کارگردانی رقیه توکلی

 

 

چهارمين جشنواره فيلم خليج فارس به كار خود پايان داد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد چهارمين دوره جشنواره فيلم خليج فارس با معرفي فيلم كوتاه ايراني «و ديگر هيچ ...» به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد به عنوان يكي از برترين فيلم‌هاي جشنواره به كار خود پايان داد.

 

 

بنابر اعلام پايگاه رسمي اين جشنواره،  چهارمين دوره جشنواره فيلم خليج فارس با تقديم جوايزي در حد نيم ميليون درهم (125 ميليون تومان) در دبي به كار خود پايان داد.

 

 

بنابر اين گزارش جشنواره فيلم خليج فارس داراي سه مسابقه رسمي در «سينماي خليج فارس» با معرفي بهترين فيلم‌هاي مستند، بلند و كوتاه، «سينماي دانشجويي» براي فيلم‌هاي مستند و كوتاه و همچنين «مسابقه بين‌الملل» در حوزه فيلم كوتاه است.

 

 

بنابر اين گزارش در مراسم پاياني اين جشنواره در بخش فيلم كوتاه بين‌الملل جايزه اول به فيلم «دليل جنگ» اثر يرگوس زواس از يونان رسيد، جايزه دوم را فيلم «قانون اشيا» از اسپانيا دريافت كرد و جايزه سوم به فيلم ايراني «و ديگر هيچ ...» به كارگرداني «رقيه توكلي» از ايران رسيد.

 

 

فيلم كوتاه 9 دقيقه‌اي «و ديگر هيچ ...» با بازي «مرواريد ميرجليلي» و «هستي طباطبايي» و تصويربرداري «روزبه رايگا» به داستان مادربزرگ و نوه دخترش مي‌پردازد كه به او توصيه مي‌كند تا به زندگي با همسرش ادامه دهد.

 

 

بنابه گزارش پايگاه جشنواره فيلم خليج فارس، در بخش فيلم‌هاي مستند خليج فارس فيلم «كبوتر» به كارگرداني «نجوم الغانم» از امارات جايزه برتر را كسب كرد و فيلم‌هاي «كولا» به كارگرداني «يحيي حسن‌العلاق» و «خداحافظ بابل» به كارگرداني «عامر علوان» هر دو از عراق مقام دوم و سوم را كسب كردند و جايزه كميته داوران به فيلم «انفال؛ تشعشاتي از زندگي و مرگ» اثر كارگرداني عراقي «مانو خليل» رسيد.

 

 

همچنين دو جايزه بخش فيلم بلند داستاني خليج فارس نيز به ترتيب به فيلم «ترك بغداد» به كارگرداني «قتيبه الجنابي» كار مشترك عراق، آمريكا و امارات و «منطقه ترس» به كارگرداني «حسن علي‌محمد» از عراق رسيد.

 

 

بنابر اين گزارش در مراسم اختتاميه اين جشنواره همچنين از عباس كيارستمي كه در اين دوره از جشنواره كارگاه ويژه فيلم‌سازي را براي كارگردانان و هنرمندان عرب برگزار كرده بود، تقدير به عمل آمد

 

 

چهارمين دوره جشنواره فيلم خليج فارس با حضور 153 فيلم از 31 كشور جهان و از جمله 14 فيلم ايراني از 14 تا 20 آوريل برگزار شد.

 

 

«و دیگر هیچ» محصول سال 89 حوزه هنری استان یزد به تصمیم زنی جوان به ادامه زندگی مشترک با همسرش پس از شنیدن نصیحت  های مادر بزرگش  می پردازد. رقیه توکلی فیلم ساز جوان و موفق یزدی کارگردانی این فیلم کوتاه را عهده دار بود.

 

 

 توکلی دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه سوره می باشد.