زمان : 04 Ordibehesht 1390 - 16:07
شناسه : 32994
بازدید : 2494
اگر حوصله داریداز جاده تازه آسفالت شده هم رد شوید!!!! اگر حوصله داریداز جاده تازه آسفالت شده هم رد شوید!!!!

اگر حوصله داریداز جاده تازه آسفالت شده هم رد شوید!!!!

یزدفردا:
اکبر یزدانی:
بین یزد و شهرستان خاتم حد فاصل مسجد ابوالفضل تا نرسیده به مروست سالهاست جاده ای در دست احداث بود . چشم و موی و ریش ما سفید شد تا این جاده رنگ سیاه آسفالت را به خود دید . یعنی شاید ده ، دوازده سال ( تسریع در کار را ببینید ) گذشت تا به سلامتی جاده افتتاح گردید ( البته درستش افت+اح گردید است ) چرا که سفری به روستای زادگاهم باعث شد از این آسفالت استفاده کنم . با باجناقم که خیلیها قوم خویش نمیدونند ولی من باجناقم را دوستش دارم ( چرا لبخند میزنی ؟) با ماشین ایشان همراه با بچه ی چهار ساله اش طی طریق میکردیم که چشمتان روز بد نبیند رسیدن به جاده نو باعث شد که پراید ایشان مانند اسبی چموش شروع به بالا و پایین پریدن کند . بنده خدا فرمان را به طرف چپ میداد ماشین به سمت راست میرفت به راست می پیچید اتوموبیل از سمت چپ جاده میخواست خارج شود .

اتوموبیل ساخت داخل را هم که می دانید از ایمنی و موارد استاندارد رو دست تمام اتوموبیل های جهان زده ( البته قابل رقابت حتی با توپولوف ) چون به این مسئله واقف بودم از با جناق خواهش کردم که آرامتر حرکت کند مبادا خطای انسانی باعث شتافتن به آن دنیا مان شود . درست مثل خیلی اتفاق های دیگه بنده خدا به احترام حرفمان سرعت را کم نمود اما یابوی چموش زیر پامان گویی سیخونک بشه به جفتک زدن ادامه داد . شاید زیباترین جمله را بچه چهار ساله باجناقم گفت که بدون هیچ سانسوری به ناظر این پروژه تقدیم میکنم .

چون تکانها زیاد شد پسرک سرش را از شیشه اتوموبیل بیرون کرد و گفت : (( بووا چرا از جایی میری که خیش کردن ؟))

و حالا سخنی جدی تر از حرفهای زده شده :

جدا ، خدا وکیلی مگه پیمانکار چنین پروژه ای مجانی کار میکنند که اینهمه در کارشان سهل انگاری می نمایند و ناظرین چنین پروژه هایی با چه وجدان کاری یا به قول قدیمی ها با چه رویی این نوع کار را تحویل میگیرند تا تا پول بیت المال و سرمایه ی مردم را به این ترتیب هدر دهند . آسفالت جاده قدیم که سالهاست از احداث آن می گذرد در برابر جاده ی جدید قابل مقایسه نیست . حوصله دارید خودتان یه سری بزنید و به ناظرتان جایزه بدهید .

از ما گفتن بود و ا دوستان ناظر نشنیدن!!!