زمان : 04 Ordibehesht 1390 - 12:41
شناسه : 32981
بازدید : 1577
امام جمعه طبس: واقعه طبس از بركات امامت و ولايت است امام جمعه طبس: واقعه طبس از بركات امامت و ولايت است

طبس- حقاني – سرپرستي يزدفردا: حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان در گفت‌وگو با فارس در طبس ضمن گراميداشت فرا رسيدن سالروز شكست ذلت‌بار آمريكاي جنايتكار در صحراي طبس اظهار داشت: واقعه عظيم طبس از بركات امامت و ولايت است و با وجود خيانت عده‌اي در داخل، در حالي كه چشم‌ها خواب بودند، اما آن چشمي كه بيدار بود و دعا كرد، حضرت امام خميني (ره) بودند كه دعاي ايشان مؤثر واقع شد و حمله نظامي آمريكا را به شكست كشانيد.

وي يادآور شد: سنت و سيره الهي بر اين تعلق گرفته است كه اگر كساني بخواهند در عالم با ظلم و ستم در مقابل حق بايستند، ابتدا خداوند به آنها ميدان و مهلت مي‌دهد تا هر چه توان دارند به كار برند اما زماني كه كفار و مشركان تصميم بگيرند كه قائمه اصلي نظام هستي يعني توحيد و اساس اسلام را هدف قرار دهند، با قهر خداوند متعال مواجه خواهند شد كه نمونه آن داستان اصحاب فيل است.

امام جمعه طبس بيان داشت: در واقعه صحراي طبس نيز كه آمريكا و مزدورانش به خيال باطل خود براي جلوگيري از پيروزي انقلاب تصميم به ورود به ايران و هجمه عليه اصل نظام، انقلاب و رهبري گرفتند، خداوند آنها را در كوير طبس با يكي از كم‌اهميت‌ترين مخلوقات بي‌جان خود يعني شن‌ها به خاك مذلت كشاند.

وي خاطرنشان كرد: امروز نيز آمريكاي جنايتكار و ديگر دشمنان اسلام و نظام اسلامي بايد اين سنت الهي را بشناسند و بدانند كه عدم مقابله با ظلم‌هايشان به دليل مهلت الهي است و چنانچه بخواهند اصل نظام اسلامي و ولايت را مورد هدف قرار دهند به‌ طور قطع به قهر الهي گرفتار خواهند شد.

مهاجريان تصريح كرد: شكست مفتضحانه آمريكاي جنايتكار در صحراي طبس، از اهميت بسيار بالايي براي تمام دنيا و به‌ ويژه براي طبس برخوردار است زيرا به واسطه اين واقعه، سرزمين طبس شهرت، اهميت و قداست يافت و بر همين اساس لازم است كه همواره ياد و خاطره اين واقعه زنده نگه داشته شده و مراسم گراميداشت آن نيز هر سال پرمحتواتر و باشكوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وي در مورد احداث موزه «عبرت» يا «ابابيل» در شهر طبس كه كلنگ آن به‌ وسيله برخي مسئولان كشوري بر زمين زده شده است، گفت: در دوراني كه دكتر چمران (كه هم‌اكنون رياست شوراي اسلامي شهر تهران را بر عهده دارد) در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مسئوليت داشت با سفر به طبس و اختصاص زميني، كلنگ احداث موزه اين شهر را بر زمين زد.

حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان افزود: احداث موزه ابابيل يا عبرت در محل واقعه طبس كه برخي نسبت به آن رغبت دارند به هيچ عنوان به مصلحت نيست زيرا آن مكان داراي مشكلات متعددي است.

وي بيان داشت: هم‌اكنون آب مسجد شكر كه در محل واقعه طبس احداث شده است با مشكلات فراوان تامين مي‌شود و علاوه بر اين در برخي از اوقات سال طوفان‌هاي شن بزرگي در آن منطقه اتفاق مي‌افتد كه اين كار نگهداري از تاسيسات آنجا را مشكل مي‌كند.

امام جمعه طبس اضافه كرد: طبيعي است كه بايد در آينده تمامي آثار به جا مانده از واقعه به موزه منتقل شود كه بر همين اساس حفظ و نگهداري از موزه از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود اما تامين امنيت آن مكان كه در صحرا واقع شده و با نزديك‌ترين شهر بيش از 100 كيلومتر فاصله دارد، مشكل است.

وي تصريح كرد: لازم است كه موزه عبرت يا ابابيل در شهر طبس كه با دارا بودن فرودگاه و خطوط ريلي به عنوان گذرگاهي براي پنج استان بوده و داراي عبور و مرور زيادي است احداث شود تا زمينه استفاده بيشتر گردشگران، جهانگردان و محققان از اين موزه فراهم آيد.