زمان : 15 Aban 1385 - 22:13
شناسه : 3292
بازدید : 820
تشكيل جلسه  ستاد انتخابات استان يزد با حضور استاندار و اعضا ء تشكيل جلسه ستاد انتخابات استان يزد با حضور استاندار و اعضا ء
 

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد در اين نشست استاندار يزد اعتماد به رأي مردم در انتخابات را تثبيت حقيقي نظام سياسي بر شمرد و گفت: اعضاي ستاد انتخابات بايد با تدبير و خلاقيت خود باعث جذب مشاركتهاي مردم و برپايي انتخاباتي سالم در استان شوند.

 

ابوالقاسم عاصي بر طرف ساختن مشكلات مردم در همه عرصه هاي اجتماع را سبب استحكام پايه هاي نظام عنوان و خاطر نشان كرد: دست اندركاران انتخابات بايد تلاش كنند كه همه چيز را براي مردم روشن كنند و با دقت عمل از هر گونه گرايش خاص سياسي در برگزاري انتخابات پرهيز كنند.

 



وي با اشاره به اشتياق مردم به مشاركت عمومي و شركت در انتخابات افزود: متوليان امر انتخابات در استان بايد تبليغات خود را براي مشاركت هرچه بيشتر مردم در راستاي گسترش تفكر روحيه استكبار ستيزي پرورش دهند تا آنچه كه مردم از نمايندگان خود انتظار دارند پس از برگزاري انتخابات در سيستم اجرايي شوراها محقق شود.

 

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد هم در اين جلسه با بيان اينكه همه مشكلات موجود بر سر ر اه انتخابات خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان شناسايي و در حال برطرف شدن است ابراز اميدواري كرد: عليرغم اينكه تغييراتي در بخش هاي مختلف سيستم اجرايي رخ داده است با برنامه ريزي هاي انجام شده شاهد برپايي انتخاباتي منسجم و هماهنگ در استان باشيم.

 

عبدالرسول دوران خواستار بكارگيري همه توان و ظرفيت دستگاههاي اجرايي استان براي حضور گسترده مردم در انتخابات و برپايي انتخاباتي قانون مند شد.

 

رئيس ستاد انتخابات استان نيز با تشريح فعاليت هاي انجام شده در زمينه برگزاري چهارمين دوره انتخابات خبرگان رهبري و سومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اضافه كرد در حال حاضر در 10 شهرستان و 20 بخش استان هيئت ها ي نظارت و براجرايي و بازرسي تشكيل شده است و نزديك به 23 حوزه شهري و 376 حوزه روستايي براي اخذ راي  عموم مردم در نظر گرفته شده است.

 

سيدمحمد حكيمي نامزدهاي انتخابات خبرگان رهبري استان را شش نفر عنوان و اعلام كرد هشتم آذرماه اسامي خبرگان رهبري در استان اعلام مي شود و ا ين افراد 15 روز براي تبليغات خود مهلت خواهند داشت.

 

وي با اشاره به افزايش هفت درصدي ثبت نام كنندگان براي نامزد شدن در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار داشت در استان سه هزار و 373 نفر براي انتخابات شوراها نام نويسي كردند و 13 آذرماه اسامي اين افراد اعلام مي شود كه از 16 آذرماه به مدت يك  هفته براي تبليغات مهلت خواهند داشت:

 

رئيس ستاد انتخابات استان صندوق هاي راي هيئت هاي اجرايي استان را يكهزار و 746 صندوق عنوان و تصريح كرد بيش از 70 درصد از كسانيكه در اين دوره از انتخابات شوراها نام نويسي كردند ميانگين سني بين 25 تا 45 سال دارند.

 

در اين نشست اعضاي ستاد انتخابات علاوه بر تشريح فعاليتهاي  انجام شده با شكل ظاهري صندوقهاي اخذ ر اي آشنا شدند.