زمان : 28 Farvardin 1390 - 13:05
شناسه : 32710
بازدید : 2423
بيانيه فرماندار خاتم به مناسبت فرا رسيدن ايام فاطميه بيانيه فرماندار خاتم به مناسبت فرا رسيدن ايام فاطميه

یا علی من فاطمه دختر محمدم خدا مرا به تو تزویج کرد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم تو به من سزاوارتری از غیر من. شب مرا حنوط کن و غسل بده و کفن کن و بر من نماز بخوان و مرا شب دفن کن و به احدی اعلام نکن. تو را به خدا می سپارم و به اولاد من تا روز قیامت سلام مرا برسان.(قسمتي از وصيت نامه حضرت، بحار الانور  ج43،ص214 )

و تو ای زهرا، ای عصاره عصمت ، ای آیینه پاکی و ای زلال کوثر ، تو بسان رودی ،‌همیشه جاری ، تو بسان بهاری اما چه کوتاه ! تو ترنم باران وحی در کویر خشکی . و ... اما من در شکوه مقام تو حیرانم.

فاطمه جان ، ای بضعه الرسول ، کوچه به کوچه ،‌خانه به خانه ، زمین و آسمان بلکه دلهای پاکباختگان عالم در سوگ شهادت مظلومانه ات مالامال است از تاثر و تالم و اشک و آه وناله.

زندگی‌ فاطمه‌ ‌زهرا (س‌) اگر چه‌ کوتاه‌ و حدود بیست‌ سال‌ بیشتر طول‌ نکشید، اما این‌ زندگی‌ از جهت‌ جهاد، مبارزه‌ ، تلاش‌، کار انقلابی‌، صبر انقلابی‌، درس‌، فراگیری‌ و آموزش، سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی‌، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است.

آن بانو به موجب كلام امام صادق عليه السلام، پس از درگذشت پدر، دائماً اشكبار بود و پى در پى از شدت غصه از حال مى‌رفت و جسم مباركش مستمراً تراشيده مى‌شد. اما آن ولى و حجت الهى به همه اين اندوهها جهت الهى داد و همه را براى تقويت دين خدا و تحكيم موقعيت وصى و جانشين رسول خدا (ص) هزينه كرد و در كمال ماتم زدگى، مصائب خود را زمينه نهيب زدن بر مردمانى قرارداد كه غفلت و مصلحت انديشى دنيايى در خطر برگشت به جاهليت قرارشان داده بود..
اين چنين بود كه زهراى اطهر (س) در چهره بزرگترين حامى و پيشواى مظلوم خويش ظاهر شد و سند حقانيت اميرالمؤمنين عليه السلام و مظلوميت آن جناب را با خون خود مهر كرد و ابديت بخشيد.
حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران كوتاه رحلت رسول خدا (ص) با شهادت خويش، يكبار به مسجد نبوى پاى گذاشت و خطبه خواند چنان كه عظمت و هيبت كلام فاطمى ستونهاى مسجد و بلكه عرش الهى را به لرزه انداخت و باشد كه ما به عنوان شيعيان فاطمه زهرا (س) و عزاداران مصائب او اين پيام را دريابيم و به دين خدا اهتمام ورزيم و بكوشيم تا خط ولايت علوى عليه السلام را گم نكنيم.

در پايان اينجانب ، این مصیبت عظما را به محضر مقدس آقا امام زمان (عج) و سلاله پاکش مقام معظم رهبری (دام ظله العالي)، مردم فهیم و سوگواران عاشق سراسر کشور خاصه مردم شريف و ولايت مدار شهرستان خاتم  ، تسلیت و تعزیت  عرض مي نمايم.
 

                                                                                             سيد ناصر امامي ميبدي

                                                                                             فرماندار شهرستان خاتم