زمان : 25 Farvardin 1390 - 20:15
شناسه : 32595
بازدید : 2989
یحیی‌زاده در تشریح موضوع تذکر خود به وزیران خارجه و ارشاد: دستگاه دیپلماسی پیگیر برخورد بد سعودی‌ها با اتباع ایرانی باشد یحیی‌زاده در تشریح موضوع تذکر خود به وزیران خارجه و ارشاد: دستگاه دیپلماسی پیگیر برخورد بد سعودی‌ها با اتباع ایرانی باشد

یحیی‌زاده در تشریح موضوع تذکر خود به وزیران خارجه و ارشاد:

دستگاه دیپلماسی پیگیر برخورد بد سعودی‌ها با اتباع ایرانی باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد بد مقامات کشور عربستان با عمره‌گذاران ایرانی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا برقراری فضای مطلوب برای زیارت اتباع ایرانی در عربستان جلوی اعزام عمره‌گذاران را بگیرد.

"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت ، درباره دلیل ارائه تذکر کتبی خود  به وزیران امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این دو وزارتخانه با توجه به شرایط خاص منطقه و نا‌امنی در کشورهای حاشیه خلیج فارس باید توجه ویژه‌ای به تامین امنیت و حفظ شان زائران ایرانی که به عمره مشرف می‌شوند، مبذول دارند.
نماینده تفت و میبد تصریح کرد: پیشنهاد دارم جمهوری اسلامی تا برقراری فضای مطلوب برای زیارت اتباع ایرانی جلوی اعزام عمره گذاران را بگیرد. عربستانی‌ها برای آنکه به جهان اعلام کند که از اوضاع ملتهب خاورمیانه پاک است و امنیت در این کشور وجود دارد، نیازمند تعامل با ایران است.
وی با بیان اینکه عربستان باید به جمهوری اسلامی برای اعزام زائر التماس کند، افزود: سعودی‌ها نه تنها تعامل ندارند بلکه با اتباع ایرانی بد‌ترین برخورد را انجام می‌دهند، انگشت نگاری، تهدید به بازداشت، هتک حرمت زائران ایرانی، معطل کردن کاروان‌ها در فرودگاه جده از جمله اقداماتی است که مقامات سعودی علیه ما مرتکب می‌شوند.
 عضو کمیسیون فرهنگی، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی در این رابطه باید پیگیری‌های لازم بکند تا شان و منزلت ایرانیان در عربستان حفظ شود.
"سید جلال یحیی‌زاده" نماینده تفت و میبد صبح امروز - سه‌شنبه - به وزیران امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جلوگیری از سفر عمره گزاران تا تضمین امنیت و حفظ شان آن‌ها از سوی دولت عربستان سعودی تذکر داد.