زمان : 25 Farvardin 1390 - 19:37
شناسه : 32578
بازدید : 4440
کاهش ساعات کاری پرستاران تا پایان سال 90 اجرایی می‌شود کاهش ساعات کاری پرستاران تا پایان سال 90 اجرایی می‌شود
علی اصغر حسنی

کاهش ساعات کاری پرستاران تا پایان سال 90 اجرایی می‌شود

یزدفردا "عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری آزمون استخدام 23 هزار کادر درمانی جدید که بیش از 80 درصد آنها پرستار هستند و با جذب و به کارگیری تدریجی آنها، کاهش ساعت کاری پرستاری تا پایان سال 90 در سراسر کشور اجرایی می‌شود.


"علی اصغر حسنی"  با تشریح مشکلات و چالش‌های جامعه ی پرستاری کشور اظهار داشت: حرفه پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان‌آوراست و این شغل آمیخته ای از عشق و معرفت الهی است و ایثارگری و محبت همواره در یک پرستار دیده می شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و وزارت بهداشت و درمان گام های موثری در جهت رفع کمبود نیروی پرستار در کشور ورسیدن به استانداردهای جهانی برداشته است اما هنوز فاصله زیادی داریم.


حسنی خاطر نشان ساخت: با برگزاری آزمون استخدام 23 هزار کادر درمانی جدید که بیش از 80 درصد آنها پرستار هستند و با جذب و به کارگیری تدریجی آنها، کاهش ساعت کاری پرستاری تا پایان سال 90 در سراسر کشور اجرایی می‌شود.


رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه با اشاره به مصرف خودسرانه دارو در بین مردم، افزود: استفاده خودسرانه از دارو باعث بروز بیماری های مختلف در انسان می شود.


وی گفت: یکی از اهداف مهم این هفته تلاش برای تحقق پیام امسال هفته سلامت و روشنگری در مورد مصرف بی رویه و غلط آنتی بیو تیکها است.


نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح وزارت بهداشت و درمان برای ساخت مراکز درمانی در شهرها و روستاها اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کمک زیادی به رفع مشکلات مردم در بحث بهداشت و درمان می کند و تحقق این امر نیازمند تلاش و همت مسئولان است.


حسنی افزود: درصدد هستیم تا در رایزنی با وزیر بهداشت هر چه سریعتر مشکلات بهداشتی و درمانی در شهرستان های لارستان، گراش و خنج را مرتفع کنیم.


وی همچنین از پیگیری اختصاص دو دستگاه آمبولانس به بیمارستانهای لار و گراش خبر داد.