زمان : 24 Farvardin 1390 - 18:56
شناسه : 32555
بازدید : 4742
در چند قدمی بالا ترین نهاد قضایی استان یزد : پارکینگ کوچه دادگستری! چرا و چگونه؟ در چند قدمی بالا ترین نهاد قضایی استان یزد : پارکینگ کوچه دادگستری! چرا و چگونه؟

در چند قدمی بالا ترین نهاد قضایی استان یزد : پارکینگ کوچه دادگستری! چرا و چگونه؟

محمد صادق احمد نیا

نیمه ی فروردین سال جدید برای تازه کردن دیدارها با دوستان و همکاران قدیمی وارد کوچه ی دادگستری شدم و چون گذشته خودرو را در گوشه ای از پارگینک پارک کردم هنوز از خودرو پیاده نشده بودم که شخصی قبضی را به داخل خودرو انداخت و رفت هرچند این حرکت تا حدی به دور از آداب اجتماعی می نمود 

اما در نگاه اول با توجه به نام اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ،خیالم را بابت امنیت خودرو و وسایل داخل آن راحت کرد تا با آسودگی خاطر به عید دیدنی دوستان رفته و از طولانی شدن دید و بازدیدها نگرانی نداشته باشم

اما در راه بازگشت وقتی سوار خودرو شدم بار دیگر به قبض مذکور نگاهی انداختم تا هزینه ی آن را پرداخت کنم در کمال نا باوری دیدم در انتهای قبض نوشته شده "به جهت عدم کنترل ، مسئول پارکینگ هیچ مسئولیتی در قبال اشیاع داخل خودرو و صدمه به بدنه خودرو وجود ندارد"

با دیدن این  عبارت  ،قبض را برای انتشار  نگه داشتم.http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=32555park110.jpg

با توجه به موارد فوق  و همچنین مواردی که تعدادی از  مراجعه کنندگان مطرح می کردند سئوالاتی مطرح و امید واریم متولیان امر اطلاع رسانی نمایند  :

1. مطابق عرف جامعه اسلامی ، ارگانها ، بخش های مختلف خصوصی و دولتی تنها در قبال ارائه خدمات و یا فروش کالا مجاز به دریافت پول می باشند . مسئولین پارکینگ کوچه دادگستری یزد در قبال ارائه کدام خدمات به شهروندان از آنان مطالبه وجه می کنند؟

2. میزان وجه دریافتی بر چه اساس محاسبه گردیده ؟

3. اداره ی این پارگینک به عهده ی بخش دولتی است یا خصوصی؟

4. آیا نظارتی بر نحوه ی برخورد مسئولین این پارکینگ با شهروندان وجود دارد ؟

5. دلیل مسدود کردن انتهای این پارکینگ که موجب گره خوردن در ترافیک و دردسر برای شهروندان شده است چیست؟

6-زیبنده نیست که در چند قدمی مدعی العموم و بالاترین نهاد قضایی استان به حقوق شهروندانی که اکثرا مراجعان قوه قضاییه در استان هستند  توجه نشود.

امید است در سال جدید ارگان مربوطه با سعه  صدر پاسخ گوی سوالات ذکر شده باشند.

یزدفردا :آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ مسئولین مربوطه اعلام می دارد .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=32555park110.jpg