زمان : 23 Farvardin 1390 - 23:25
شناسه : 32531
بازدید : 2930
مهریز؛ همایش تجلیل از دست اندرکاران کمیته اسکان مسافران نوروزی مهریز؛ همایش تجلیل از دست اندرکاران کمیته اسکان مسافران نوروزی

محمدرضا مزيدي در این همايش از دست‌اندركاران ستاد اسكان مسافران نوروزي شهرستان مهريز از افزايش امكانات و تجهيزات مدارس در سال آينده براي اسكان مسافران نوروزي خبر داد.
وي افزود: در طول تعطيلات نوروزي امسال 34 هزار و 265 خانوار از مهمانان نوروزي با جمعيتي معادل 171 هزار و 900 نفر در مدارس استان يزد اسكان داده شدند كه 29 هزار و 690 خانوار از آنان، فرهنگيان و خانواده‌هاي آنها بوده‌اند.
مزيدي عنوان كرد: امسال بيش از 4 هزار كلاس درس در 438 آموزشگاه براي اسكان مسافران نوروزي آماده شد كه از اين تعداد 605 كلاس در گروه الف، 2 هزار و 538 كلاس در گروه ب و 938 كلاس در گروه ج قرار داشت.
مسئول تعاون و امور رفاهي اداره‌كل آموزش و پرورش استان يزد اظهار داشت: در اين مدت افزون بر 318 هزار نفر روز مسافر در مدارس استان اقامت داشتند كه ماندگاري مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزايش داشته است.
وي جاذبه‌هاي گردشگري، امكانات مناسب استان و شرايط امن استان را عامل ماندگاري مهمانان نوروزي در يزد دانست و افزود: در اين مدت 654 مورد چادر نيز در استان براي اسكان 3 هزار و 100 نفر در مدارس نصب شده است و افزون بر 62 هزار پرس غذاي گرم بين مسافران فرهنگي توزيع شده است.
مزيدي با اشاره به اقدامات ستاد اسكان مسافران نوروزي استان يزد در آموزش و پرورش بيان داشت: راه‌اندازي ستادهاي اسكان از 26 اسفندماه، بهره‌مندي از تجهيزات و فناوري نوين در پذيرش مهمانان، فراهم كردن فضاي مناسب براي پذيرايي از مهمانان در ستادها، برپايي غرفه روابط عمومي در ستاد اسكان به منظور توزيع نشريه نگاه و ساير اقلام تبليغاتي و پاسخگويي به مهمانان، انجام تبليغات و اطلاع‌رساني مناسب از روند اسكان در ستاد، ارتباط مستمر با رسانه‌ها به منظور انعكاس روزانه اخبار اسكان، انعكاس اخبار روزانه استان در سايت‌هاي خبري، توزيع يك وعده غذاي گرم رايگان بين مهمانان فرهنگي در دو نوبت ناهار و شام، بازرسي مستمر از مدارس مجري طرح اسكان توسط تيم بازرسي، فراهم آوردن زمينه بازديد مسئولان استاني از مدارس مجري طرح و بازديد مسئولان و ناظران وزارت آموزش و پرورش ازمدارس از مهم‌ترين اقدامات اين ستاد در طول تعطيلات نوروز بوده است.
وي همچنين قول پيگيري ارتقاي سطح يكي از مدارس مهريز براي اسكان مسافران نوروزي از درجه دو به درجه يك را داد و گفت: در سال آينده با افزايش امكانات و تجهيزات يكي از مدارس با پنج كلاس درس سطح آن به درجه يك ارتقا مي‌يابد.
مزيدي ادامه داد: مدارس درجه يك براي اسكان به تجهيزاتي از قبيل تلويزيون، گاز، يخچال و ... براي هر خانوار مجهز هستند.

* بالغ بر 4 هزار نفر در شهرستان مهريز اسكان يافتند
رئيس آموزش و پرورش مهريز و مسئول كميته اسكان مسافران نوروزي مهريز نيز در اين نشست از موفقيت اين كميته در بين كميته‌هشت گانه تسهيلات نوروزي براي سومين سال متوالي خبر داد و افزود: با همكاري مسئولان شهرستان مهريز و همت كادر آموزش و پرورش مهريز و همكاران فرهنگي، براي سومين سال متوالي كميته اسكان مسافران نوروزي از سوي ستاد تسهيلات نوروزي به عنوان كميته موفق در امر تسهيلات انتخاب شد.
حسن حاضري گفت: در ايام تعطيلات نوروز 4 هزار و 125 نفر در قالب 758 خانوار ميهمان و مسافر نوروز در اين شهرستان اسكان داده شدند.
وي افزود: از اين تعداد مسافر نوروزي 2 هزار و 943 نفر از خانواده فرهنگي و هزار و 388 نفر از ساير خانواده‌ها بوده‌اند كه در 512 خانوار فرهنگي و 246 خانوار ديگر اسكان داده شدند.
حاضري خاطرنشان كرد: در شهرستان مهريز 20 مدرسه با 150 كلاس درس از 26 اسفندماه 89 پذيراي مسافران نوروزي بود.
وي عنوان كرد: بيشترين مسافران نوروزي از استان‌هاي تهران، گلستان و آذربايجان شرقي ميهمان شهرستان مهريز بودند.
در اين مراسم از فعالان ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان مهريز تجليل شد.