زمان : 23 Farvardin 1390 - 23:18
شناسه : 32529
بازدید : 3222
رئيس آتش‌نشاني مهريز خبر داد: وقوع بيش از 390 حادثه در سال 89 در مهريز رئيس آتش‌نشاني مهريز خبر داد: وقوع بيش از 390 حادثه در سال 89 در مهريز

رئيس آتش‌نشاني مهريز گفت: در سال گذشته بيش از 390 حادثه در شهرستان مهريز به وقوع پيوست.

 سيدمحمد حسيني ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد آتش‌نشاني مهريز طي سال 1389 در 390 حادثه كارنامه موفقي از خود بر جاي گذاشت.
وي افزود: يكي از حوادث قابل توجه سال گذشته آتش گرفتن يك دستگاه تريلي در داخل پمپ بنزين بود كه در صورت عدم حضور به موقع با آتش گرفتن پمپ بنزين، حادثه‌اي غيرقابل جبران به وقوع مي‌پيوست.
رئيس آتش‌نشاني مهريز يكي ديگر از اقدامات مؤثر و موفق اين واحد را اطفاي حريق كارخانه سيمان بوهروك مهريز اعلام كرد و بيان داشت: با توجه به حجم وسيع آتش، آتش‌نشانان مهريزي با حضور سريع و به موقع مبادرت به اطفاي حريق كردند كه ضمن عمليات به دليل وزش شديد باد و گستردگي محوطه آتش‌سوزي، از ‌آتش‌نشاني يزد نيز در اين زمينه كمك گرفته شد.
وي افزود: مأموران آتش‌نشاني با كمك نيروهاي كارخانه ضمن اطفاي حريق از سرايت آن به بخش‌هاي ديگر اين كارخانه جلوگيري كردند و پس از سه ساعت موفق به مهار آتش شدند.
حسيني ادامه داد: اگر اين آتش‌سوزي مهار نمي‌شد، به بخش‌هاي زيادي از كارخانه سيمان مهريز خسارت وارد مي‌شد.
وي تعداد حادثه آتش‌سوزي در سال گذشته را 314 مورد، تصادفات 15 مورد،‌اطفاي حريق باغ و مزارع 19 مورد و حوادث متفرقه را 45 مورد اعلام كرد.
حسيني با اشاره به تلخ‌ترين حادثه سال گذشته بيان داشت: متاسفانه در سال گذشته در تصادفاتي كه آتش‌نشاني حضور داشته است به علت طولاني بودن مسير و شدت حادثه و سرعت بالاي خودروها تعداد هفت نفر فوت كردند.
وي ضمن تقدير از رهنمودهاي مسئولان شهرستان و همكاري صميمانه پرسنل آتش‌نشاني به طرح و بررسي مشكلات آتش‌نشاني در مهريز پرداخت.
حسيني از فقدان كاميونت حمل تجهيزات امداد جاده‌اي و كاميون‌هاي پيشرفته و سريع‌السير اطفاي حريق به عنوان مهم‌ترين كمبودهاي آتش‌نشاني مهريز ياد كرد.
به گزارش فارس؛ شهرستان مهريز يكي از شهرستان‌هاي مهم و نزديك به مركز استان يزد است كه با 30 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري مركز استان واقع شده است.