زمان : 22 Farvardin 1390 - 22:45
شناسه : 32480
بازدید : 4285
سخنرانی علمی و معرفی دانشگاه ملی سنگاپورتوسط یک عضو هیئت علمی این دانشگاه   در دانشگاه یزد+از سنگاپور بیشتر بدانیم سخنرانی علمی و معرفی دانشگاه ملی سنگاپورتوسط یک عضو هیئت علمی این دانشگاه در دانشگاه یزد+از سنگاپور بیشتر بدانیم

سخنرانی علمی و معرفی دانشگاه ملی سنگاپورتوسط یک عضو هیئت علمی این دانشگاه   در دانشگاه یزد

یزدفردا " گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد در نظر دارد با هدف آشنایی با دانشگاه ملی سنگاپور و نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه دو سخنرانی علمی را روز سه شنبه این هفته در دانشکده علوم پایه برگزارکند.

در این مراسم که از ساعت 8 تا 10 صبح روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه جاری در سالن شماره 6 ساختمان علوم پایه دانشگاه یزد برگزار خواهد شد، آقایان پروفسور استفان برسان عضو هیات علمی دانشگاه ملی سنگاپور و صادق نوبری دانشجوی دوره دکترای این دانشگاه سخنرانی خواهندکرد.

شرکت عموم علاقه مندان در این نشست آزاد است.

از سنگاپوربیشتر بدانیم:

سنگاپور

جمهوری سَنگاپور کشور-شهری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت آن سنگاپور است.جنوب شبه جزیره مالایا و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. پیش از توافق اروپایی، جایی که الان به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور به مهم‌ترین مراکز تجاری و نظامی بریتانیا شده‌است و هم اکنون نیز ارتش بریتانیا وظیفه امنیت ملی این کشور را بر عهده دارد.

در فاصله جنگ جهانی دوم سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود. سرانجام در یک ضد حمله بزرگ که وینستون چرچیل آن را " بزرگترین هزیمت بریتانیاً نامید، سنگاپور در سال ۱۹۴۵ میلادی به انگلستان رسید.هیجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور استقلال خودش را از بریتانیا بدست آورد.

این شبه جزیره در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است و یکی از ۴ شهر-کشور کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۸۱۹، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک‌ترین بندرهای دنیاست. آب و هوای این کشور گرم و مرطوب و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۲۴ سانتی­متر می‌رسد. از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته‌است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. سنگاپور، توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرق آسیا مرتبط است.

مذهب
سنگاپور یک کشور چند مذهبی است.طبق آمار سنگاپور، حدود ۵۱٪ مقیمان سنگاپور(به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذهب بودایی و تائو هستند.حدود ۱۵٪ چینی‌ها، اوآسیایی‌ها و هندی‌های مقیم این کشور مسیحی اند. (چه کاتولیک، چه پروتستانت و چه دیگر مذاهب مسیحی)مسلمانان شامل ۱۴٪ مالایی‌ها و اغلب از چینی‌ها و هندی‌ها می‌باشند. طبق سرشماری سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت ناچیزی از این کشور پیروان آیین سیک، هندو و... هستند.در سنگاپور مذهب‌هایی نیز ممنوع هستند. برای مثال شاهدان یهوه حق تبلیغ دین خود را ندارند و حتی گاهی اوقات کسی که از خدمت کردن در ارتش خودداری کند به زندان خواهد رفت. حدود ۱۵٪ از جمعیت شناخته شده در سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

حکومت : جمهوری
مساحت : ۶۱۶ کیلومترمربع
جمعیت : ۴٬۳۵۳٬۸۹۳ نفر (بر اساس آمار ۲۰۰۴)
رشد سالانهٔ جمعیت: ۲/۱ درصد
پایتخت: سنگاپور
زبان : انگلیسی (رسمی)، ماندارین، تامیل، مالایی
دین : مسیحی – بودایی اسلام دائوئیسم هندویسم
واحد پول : دلار سنگاپور

سیاست در سنگاپور


در سنگاپور رئیس حکومت، رئیس جمهور است که با رای مردم برای دوره‌ای شش ساله انتخاب می‌شود.

نخست وزیر، رئیس دولت است که معمولا رئیس حزب اکثریت است.

مجلس این کشور ۸۴ کرسی دارد که نمایندگان آن با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند.

اقتصاد در سنگاپور

تولید ناخالص داخلی در این کشور 1/228 میلیارد دلار است و این کشور در سال ۲۰۰۷ رشد اقتصادی 7/7 درصدی داشت. دو میلیون و ۷۵۱ هزار نفر، نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در این کشور 1/2درصد است. آماری  از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دست نیست. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در سنگاپور 1/2 درصد بود.

محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، کالاهای مصرفی، مواد شیمیایی و سوخت‌های معدنی است که به کشورهای مالزی (1/13 درصد)، آمریکا (2/10 درصد)، هنگ‌کنگ (1/10 درصد)، چین (7/9 درصد)، اندونزی (2/9 درصد)، ژاپن (5/5درصد) و تایلند (2/4 درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، سوخت‌های معدنی، مواد شیمیایی  و مواد غذایی است که از کشورهای مالزی (۱۳ درصد)، آمریکا (7/12 درصد)، چین (4/11 درصد)، ژاپن (3/8 درصد)،‌تایوان (4/6 درصد)، اندونزی (2/6 درصد) و کره جنوبی (4/4درصد) وارد می‌شود.

مردم سنگاپور

جمعیت این کشور حدود چهار میلیون و ۶۰۸ هزار نفر با میانگین سنی ۳۸ سال است. امید به زندگی برای زنان ۸۵ و برای مردان ۷۹ سال است.

حدود 2/0 درصد از جمعیت بزرگسال این کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند. ۷۷ درصد از مردم از نژاد چینی، ۱۴ درصد مالایی و ۸ درصد هندی هستند.

42/5درصد از مردم پیرو دین بودا و ۱۵ درصد مسلمان هستند. زبان‌های رایج در این کشور شامل ماندارین، انگلیسی و مالایی است.

دانشگاههای سنگاپور
دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ (به انگلیسی: Nanyang Technological University و به طور خلاصه NTU) با وسعت 200 هکتار و سرمایه گذاری مالی ۹۱۴ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور واقع شده است. این دانشگاه دارای ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۳۷۳۹ پرسنل اداری-پژوهشی و ۲۸۹۴۹ دانشجو است که از این تعداد دانشجو ۸۷۴۳ نفر در سطح تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل میباشند. بر طبق آمار رسمی و رتبه بندیهای معتبر بین‌المللی این دانشگاه از برترین‌های دنیا در زمینه‌های مختلف علمی میباشد: -رتبه ۷۳ در کل رشته‌ها و رتبه ۳۳ در علوم مهندسی در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2009 -رتبه ۸ در دنیا از نظر ارجاعات (citations) مقالات علمی ISI در دنیا در علوم مهندسی در سال 2009 در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری این دانشگاه دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان نمونه میتوان اشاره کرد به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT).

دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه مدریت سنگاپور

دانشگاه طراحی و مهندسی سنگاپور

ارتباطات در سنگاپور

در این کشور یک میلیون و ۸۵۴ هزار خط تلفن ثابت و چهار میلیون و ۷۸۹ هزار خط تلفن همراه وجود دارد.

سنگاپور ۹۵۴ هزار میزبان اینترنتی و یک میلیون و ۷۱۷ هزار کاربر اینترنت دارد.

سنگاپور در یک نگاه

مساحت

۶۹۲.۷ کیلومتر مربع

جمعیت

۴،۶۰۸،۱۶۷  نفر

پایتخت

سنگاپور

واحد پول

دلار سنگاپور

دامنه اینترنتی

sg.

پیش شماره

۶۵+