زمان : 20 Farvardin 1390 - 19:13
شناسه : 32424
بازدید : 4968
نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت در استان یزد شروع بکار کرد نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت در استان یزد شروع بکار کرد

نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت در استان یزد شروع بکار کرد

یزدفردا "محمد شیبانی خبرنگاریزدفردا :مراسم افتتاح نمایشگاه یادمان یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با حضور فلاح زاده استاندار یزد ، بکائیان معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران کشور ، حیدری مدیرکل دادگستری یزد و حکیمیان مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان یزد 20 فروردین همزمان با ولادت حضرت زینب ( س ) در سالن همایش دادگستری استان یزد برگزار شد .


محمد حسن بکائیان معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم اجرای کامل و دقیق کاداستر در کشور را یکی از سیاستهای اصولی سازمان ثبت ذکر کرد و اظهار داشت : 95 درصد نقشه های کاداستر شهری تهیه شده است و امیدواریم با مساعدت دولت و مجلس محترم تا پایان سال 90 کلیه نقشه های کاداستر شهری تهیه شود که با این اقدام جلوی بسیاری از تداخل ها و تعارض های املاک شهری گرفته می شود که استان یزد در این زمینه پیشرو است و 95% نقشه های کاداستر شهری تهیه و آماده شده است.


معاون امور املاک سازمان ثبت 85% املاک کشور را مربوط به دولت بر شمرد و افزود 90 درصد اسناد مالکیت اراضی دولت تهیه و صادر شده و به دستگاههای متولی این اراضی تحویل شده است .


وی تهیه بانک جامع املاک کشور را یکی دیگر از اولویت های کاری سازمان ثبت برشمرد و اضافه کرد : در این سیستم 80 آیتم اطلاعات مربوط به 25 میلیون ملک در کشور وارد شده است که این اطلاعات به طور مستمر به روز می شود .


معاون امور املاک با اشاره به از بین رفتن سابقه 20 هزار پرونده ثبتی در حادثه زلزله طبس گفت : با اجرای طرح کاداستر در آینده شاهد این گونه مشکلات نخواهیم بود .


فلاح زاده استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : برای رسیدن به اهداف عالیه نظام و چشم اندازهای اقتصادی ، حرکت جهاد گونه لازم است همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس ملت جهاد کرد.


استاندار یزد بر ایجاد مدیریت یکپارچه در ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد و با مهم قلمداد کردن کارشناسی در ثبت گفت : متاسفانه دانشجویان رشته حقوق با دروس که می خوانند در حیطه عمل نقص دارند که بایستی درس ها و واحدهای ثبتی بیشتری در دانشگاه ها به صورت اجباری ارائه شود .


فلاح زاده با اشاره به پدیده شوم زمین خواری اجرای طرح مسکن مهر را یکی از راههای جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد .


در پایان این مراسم از تمبر یاد بود یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور که با همت اداره کل پست استان و برای اولین بار در کشور تهیه شده بود رونمایی شد . نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از 20 فروردین الی 25 فروردین در دبیرستان شاهد جنب پارکینگ دادگستری از ساعت 8 صبح الی 8 شب دایر است در روز افتتاح نمایشگاه یکصدمین سال تاسیس سازمان ثبت آیین عقد زردشت در غرفه جامعه سردفتران ازدواج و طلاق به صورت واقعی برگزار شد .